ویدیو پروژکتور جیبی ایسوس زن بیم ASUS ZenBeam Go E1Z - E1Z

بررسی ویدیو پروژکتور جیبی ایسوس زن بیم E1Z ؛ نمایشی از آینده‌ی دنیای پروژکتورها

در این مطلب قصد داریم بررسی یکی از محصولات تازه وارد این حوزه یعنی ویدیو پروژکتور جیبی ایسوس زن بیم E1Z را انجام دهیم و ببینیم که آیا این محصول با نام کامل ASUS ZenBeam Go E1Z می‌تواند نیاز کاربران برای نمایش محتوا در ابعادی بزرگ را برطرف کند و یا خیر.

به لطف پیشرفت روزافزون تکنولوژی ساخت قطعات الکترونیکی و میل سیری‌ناپذیر کاربران به برخورداری از دیوایس ها و گجت های کوچک‌تر، هر سال شاهد این هستیم که آن جعبه‌های غول‌آسایی که ما تا پیش از این آنها را به عنوان یک دستگاه نوآورانه می‌شناختیم، جای خود را به دستگاه‌های بسیار کوچک‌تری می‌دهند که در کمال تعجب، نه تنها هیچ کمبودی نسبت به دیوایس اولیه ندارند، بلکه حتی از قابلیت‌های بسیار پیشرفته‌تری نیز برخوردارند و وظایف مورد نیاز کاربر را با سرعت به مراتب بالاتری به انجام می‌رسانند.

تلویزیون‌ها و کامپیوترهای خانگی، دو مورد از ملموس‌ترین دستگاه‌های قرار گرفته در معرض این موج کوچک‌سازی هستند و شاید اگر پنل‌های بسیار باریک و در مواردی، انعطاف‌پذیر تلویزیون‌‌های امروزی را به اولین سازندگان این وسیله نشان دهید، به هیچ وجه نتوانند باور کنند که آن جعبه‌های غول‌آسای پر سر و صدا به حدی پیشرفت کرده‌اند که حتی امروزه برای افزایش زیبایی دکوراسیون خانگی از آنها بهره برده می‌شود!

ویدیو پروژکتورها نیز دقیقا چنین وضعیتی دارند و این پیشرفت در روند ساخت قطعات و مدارهای الکترونیکی باعث شده است که امروزه شاهد محصولاتی نظیر ویدیو پروژکتور جیبی ایسوس زن بیم E1Z باشیم که هیچ شباهتی به نسل های اولیه‌ی این گجت ها ندارند. به غیر از طراحی بسیار زیبا که در این سری از محصولات ایسوس به کار گرفته شده است، مورد بسیار مهمتری وجود دارد و آن هم این است که اندازه‌ی این گجت‌های جدید به حدی کاهش یافته است که از محصولاتی «رومیزی» عملا به محصولاتی «جیبی» تبدیل شده‌اند و این به معنای آن است که حمل آنها تفاوت چندانی با حمل گوشی موبایل هوشمندتان نخواهد داشت.

بررسی اختصاصی ویدیو پروژکتور جیبی ایسوس زن بیم E1Z

اکثر دانش‌آموزان و دانش‌جویان، ویدیو پروژکتورهای غول‌پیکر قدیمی را به خاطر می‌آورند که گاهی برای نصب و راه‌اندازی آنها به بیش از یک دو نفر نیاز بود و صدای تولید شده و محل مورد نیاز برای قرار دادن آنها نیز تفاوتی با یک کامپیوتر رومیزی نداشت! اما حالا مدرسان و افرادی که نیاز به پخش محتوای دیجیتال خود بر روی صفحات بزرگ دارند، می‌توانند به راحتی و با تهیه‌ی یک ویدیو پروژکتور جیبی ایسوس زن بیم E1Z و یا دیگر محصولات مشابه در این سری، نیاز خود را برطرف کنند و به راحتی با حمل این گجت که ابعاد آن تنها کمی از یک تلفن همراه هوشمند بزرگ‌تر است، هرجا که نیاز بود، آن را از کیف یا جیب خود بیرون بیاورند و بعد از نصب و راه‌اندازی بسیار سریع و آسان، از قابلیت‌های آن برای ارائه‌ی مطالب و تصاویر خود استفاده کنند.

بنابراین اگر شما نیز قصد دارید در آینده‌ای نزدیک، یک ویدیو پروژکتور جیبی خریداری کنید و از آن برای ارائه‌ی اطلاعات در اداره، دانشگاه، شرکت و یا برای تماشای فیلم و بازی در جمع دوستان خود بهره ببرید، در ادامه با بررسی ویدیو پروژکتور ایسوس زن بیم E1Z با گجت نیوز همراه باشید تا با جنبه‌های مختلف این محصول آشنا شوید.

طراحی؛ تلفیقی از زیبایی، سادگی و سبک مینی‌مال

ویدیو پروژکتور جیبی ایسوس زن بیم ASUS ZenBeam Go E1Z - E1Z

ایسوس را می‌توان یکی از معدود کمپانی‌هایی به شمار آورد که در محصولات خود اهمیت ویژ‌ه‌ای به زیبایی داده و طراحی ظاهری را نیز به اندازه‌ی عملکرد فنی مد نظر خود قرار می‌دهد. ویدیو پروژکتور جیبی ایسوس زن بیم E1Z نیز با دریافت دو جایزه‌ی بسیار معتبر reddot Design Award و 2016 iF Product Design Award ثابت کرده است که حرف‌های زیادی در زمینه‌ی طراحی دارد و بدنه‌ی ساده و مدرن این محصول که از همان خط مشی خانواده‌ی محبوب Zen بهره‌ می‌برد، مورد توجه اکثر کاربران با سلایق متفاوت قرار خواهد گرفت.

ابتدا لازم است که یک نکته‌ی مهم را بدانید که این سری از ویدیو پروژکتورهای جیبی ایسوس در دو مدل زن بیم E1Z و زن بیم E1 عرضه شده‌اند که در زیر می‌توانید تصویر آن مدل را در گالری تصاویر انتهای مطلب مشاهده کنید. مدل E1Z از نظر ابعاد بدنه، وزن و زبان طراحی تفاوتی با مدل دیگر ندارد و مهمترین تفاوت این دو محصول به قرار داشتن دکمه‌های کنترل و تنظیم تصویر بر روی بدنه‌ی مدل E1 برمی‌گردد. البته از نظر پورت‌های قرار گرفته بر روی بخش پشتی نیز این دو محصول تفاوت‌های مهمی با هم دارند، اما این موضوع به طراحی آنها مربوط نمی‌شود. ویدیو پروژکتور ایسوس زن بیم E1Z از آنجا که مخصوص کاربران موبایل ساخته شده است، در طراحی آن تلاش شده که آسان‌ترین و سریع‌ترین روند ممکن برای نمایش تصاویر بر روی پرده یا سطوح دیگر در دسترس کاربران قرار بگیرد و به همین منظور از جای دادن دکمه‌های کنترل بر روی سطح رویی آن صرف نظر شده است.

ویدیو پروژکتور جیبی ایسوس زن بیم ASUS ZenBeam Go E1Z - E1Z

هنگامی که این محصول را خریداری می‌کنید، از همان ابتدا و بعد از باز کردن جعبه متوجه می‌شوید که طراحان ایسوس توجه ویژه‌ای به استفاده از فضا و القای یک حس برتری در محصول خودشان داشته‌اند. بعد از باز کردن و بیرون آوردن ویدیو پروژکتور جیبی ایسوس زن بیم E1Z از داخل جعبه و سپس از داخل کیف چرمی‌اش، با یک پروژکتور بسیار کوچک با بدنه‌ای کاملا فلزی مواجه خواهید شد که به خوبی شایسته‌ی لقب «جیبی بودن» است و اگر تا به حال ویدیو پروژکتورهای جیبی را از نزدیک ندیده باشید، ابعاد آن به طور کامل غافلگیر‌تان خواهد کرد.

این مدل از ویدیو پروژکتورهای جیبی ایسوس از ۱۱۰ میلی‌متر طول، ۸۳ میلی‌متر عرض و تنها ۲۹ میلی‌متر ضخامت (ارتفاع) برخوردار است و هنگامی که آن را در دست می‌گیرید، وزن ۳۰۷ گرمی آن بهتان اطمینان می‌دهد که حمل کردنش در کیف یا جیب کت‌تان بسیار آسان خواهد بود. در نمای جلویی، لامپ پروژکتور را مشاهده می‌کنید که در واقع مهم‌ترین قسمت این گجت به شمار می‌رود و یک دریچه‌ی متحرک، برای پوشاندن آن هنگامی که درون کیف قرار دارد، تعبیه شده است تا از آلوده شدن و آسیب دیدن احتمالی‌اش در اثر برخورد با اجسام خارجی جلوگیری شود.

ویدیو پروژکتور جیبی ایسوس زن بیم ASUS ZenBeam Go E1Z - E1Z

در کنار این لامپ نسبتا بزرگ، یک چرخنده‌ی فیزیکی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد فوکوس را به طور دستی کنترل کنید و در هر لحظه، بتوانید شفافیت تصویر را با توجه به عوامل محیطی، تغییر دهید. در دو طرف دستگاه همانطور که مشاهده می‌کنید، حفره‌هایی با طراحی زیبا و موج‌گونه‌ای ایجاد شده‌اند که برای دو منظور از آنها استفاده می‌شود، اول این که آنها وظیفه‌ی هدایت حرارت ایجاد شده با خارج از بدنه را بر عهده دارند و دوم این که از آنها به عنوان حفره‌ی خروجی اسپیکر و انتقال صدا به کاربر استفاده خواهد شد.

البته توجه داشته باشید که علاوه بر این که ویدیو پروژکتور جیبی ایسوس زن بیم E1Z صدای کمی هنگام فعالیت خود ایجاد می‌کند، به همان نسبت نیز از بلندگوهای چندان قدرتمندی برخوردار نیست و این موضوع در دنیای پروژکتورهای جیبی امری طبیعی به نظر می‌رسد. بنابراین اگر به کیفیت صدا اهمیت بالایی می‌دهید، شاید بهتر است به فکر خرید یک اسپیکر قدرتمند نیز برای اتصال به پروژکتور خود باشید.

به غیر از این موارد، تمامی پورت‌های ورودی و خروجی به همراه دکمه‌ی خاموش و روشن و البته تعدادی دیگر از حفره‌های مخصوص انتقال صدا در پنل پشتی این گجت قرار گرفته‌اند. به طور دقیق اگر بخواهیم بگوییم، یک دکمه برای خاموش و روشن کردن دستگاه (به همراه قابلیت تنظیم میزان روشنایی تصویر)، دو پورت میکرو یو اس بی (یکی برای ورود جریان برق مستقیم و دیگری به عنوان ورودی تصاویر) در کنار یک پورت یو اس بی و پورت خروجی هدفون نیز دیگر پایانه‌های ارتباطی زن بیم E1Z را تشکیل می‌دهند؛ در مدل E1، پورت‌های HDMI/MHL و میکرو یو اس بی در اختیار دارندگان قرار می‌گیرد و این موضوع هنگام خرید یکی از این دو مدل، حتما باید مد نظرتان قرار بگیرد.

ویدیو پروژکتور جیبی ایسوس زن بیم ASUS ZenBeam Go E1Z - E1Z

یک سوکت مخصوص برای نصب سه پایه‌های استاندارد نیز در قسمت زیرین این گجت وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان اکثر پایه‌های مختلف که برای دوربین‌ها و لوازم تصویربرداری در بازار یافت می‌شود را به آن متصل کرد.

بر روی بدنه دو چراغ ال ای دی نیز وجود دارد که یکی از آنها نشانگر وضعیت روشن بودن دستگاه و یکی نیز برای نشان دادن وضعیت شارژ باتری به کار گرفته میشود. در کل می‌توانیم بگوییم که ویدیو پروژکتور جیبی ایسوس در بخش طراحی نمره‌ی خوبی دریافت می‌کند و گوشه‌‌های کاملا گرد، طراحی مینی‌مالیستی، بدنه‌ای با رنگ زیتونی روشن (Icicle Gold) و البته یک کیف چرمی مشکی زیبا که به طور رایگان داخل جعبه وجود دارد، چشمان کاربران سخت‌پسند را نیز راضی خواهند کرد.

علاوه بر کیف چرمی و خود پروژکتور، آداپتور برق، کارت وارانتی، دو کابل یو اس بی به میکرو یو اس بی، یک کابل میکرو یو اس بی به میکرو یو اس بی، دفترچه‌ی راهنما و یک مبدل یو اس بی نوع سی به یو اس بی (OTG) نیز از دیگر محتویات جعبه‌ی این محصول به شمار می‌روند.

امکانات و عملکرد؛ این محصولی است که به آن نیاز دارید؟

ویدیو پروژکتور جیبی ایسوس زن بیم ASUS ZenBeam Go E1Z - E1Z

قبل از این که به سراغ عملکرد ویدیو پروژکتور جیبی ایسوس زن بیم E1Z در میدان عمل برویم، بهتر است که مشخصات فنی این محصول را با یکدیگر مرور کنیم. این مدل از یک لامپ اکو ال ای دی با عمر مفید ۳۰ هزار ساعت برخوردار است که توانایی نمایش ۱۰۰ درصدی رنگ‌های قرار گرفته در گستره‌ی رنگی NTSC را دارد و قادر است ۱۶.۷ میلیون رنگ را به طور کامل نمایش دهد.

این لامپِ ۱۵۰ لومنی که در واقع مهمترین و پیشرفته‌ترین قطعه‌ی به کار رفته در این پروژکتور جیبی ایسوس محسوب می‌شود، از فناوری‌‌های پردازشی DLP و IntelliBright بهره می‌برد که طبق ادعای سازنده، افزایش نور و بهره‌وری دستگاه تا ۳۰ درصد و کاهش مصرف انرژی تا ۵۰ درصد نسبت به مدل‌های دیگر، از پیامدهای جذاب به‌کارگیری این فناوری‌های خواهد بود. مدل زن بیم E1Z از یک باتری ۵ ولتی با ظرفیت ۶ هزار و ۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی که توانی معادل ۲۲ وات ساعت دارد، برخودار است و با یک بار شارژ کامل به خوبی می‌تواند نیاز کاربران برای پخش تصاویر تا حداکثر ۵ ساعت بدون نیاز به اتصال به منبع برق برطرف نماید.

این گجت از دو اسپیکر داخلی برخوردار است که طبق اطلاعات ایسوس، در ساخت آنها از تکنولوژی ASUSSonicMaster استفاده شده است تا کاربران بتوانند تجربه‌ای شبه‌ سینمایی را از آنها به دست بیاورند. نسبت کنتراست ۳۵۰۰:۱، رزولوشن نیتیو WVGA (معادل۸۵۴ در ۴۸۰ پیکسل)، عدم برخورداری از قابلیت زوم (تصویر فیکس شده است)، قابلیت نمایش تا سقف ۱۲۰ اینچ و برخورداری از نسبت تصویر ۱۶:۹ نیز از دیگر آمار و ارقام مهمی محسوب می‌شوند که باید درباره‌ی این پروژکتور جیبی آنها را بدانید.

ویدیو پروژکتور جیبی ایسوس زن بیم ASUS ZenBeam Go E1Z - E1Z

حالا بعد از بیان این اطلاعات فنی، بهتر است به سراغ بررسی عملکرد ویدیو پروژکتور جیبی ایسوس زن بیم E1Z در میدان عمل برویم. راستش را بخواهید ابتدا و بعد از اولین نگاه به این محصول، از این که هیچ دکمه‌ای برای تنظیم و تغییر مکان تصویر بر روی آن قرار نداشت، تعجب کردیم. اما کمی که از کار کردن با آن گذشت، متوجه شدیم که چندان هم به آنها نیازی نیست و با وجود آنکه ترجیح می‌دادیم مشابه مدل E1 در این مدل نیز به آنها دسترسی داشته باشیم، اما نبود آنها تاثیر چندانی بر تجربه‌ی کاربری شما نخواهد گذاشت.

برای نمایش تصویر توسط این پروژکتور کافی است که منبع تصویر، که می‌تواند یک موبایل و یا یک کامپیوتر باشد، را از طریق کابل مورد نظر به آن متصل کنید و سپس دکمه‌ی خاموش و روشن را به مدت چند ثانیه نگه دارید تا صدای مخصوصی، روشن شدن دستگاه را به شما اطلاع دهد.

تمام دیوایس‌ها شامل موبایل ها و تبلت های اندرویدی و البته کامپیوترهای ویندوزی و مک باید از طریق پورت میکرو یو اس بی سمت چپ به ویدیو پروژکتور ایسوس زن بیم E1Z متصل شوند. کابل‌های «میکرو یو اس بی به میکرو یو اس بی» و «میکرو یو اس بی به یو اس بی» که در جعبه‌ی این محصول قرار دارند، اتصال تقریبا هر گجتی را به آن ممکن می‌کنند و ایسوس یک مبدل یو اس بی نوع سی به یو اس بی در کنار آن قرار داده است تا بتوانید دیوایس‌های جدیدتر که به این پورت مجهز هستند را نیز به ویدیو پروژکتور جیبی خود متصل نمایید.

برای شروع کار در دیوایس‌های اندرویدی لازم است که دو نرم افزار که لینک آنها نیز در اولین تصویر پروژکتور پس از روشن شدن نمایش داده می‌شود را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید. نصب درایورهای مربوطه برای سیستم عامل مک و ویندوز نیز به همین شکل و به آسانی انجام می‌گیرد و با متصل کردن پروژکتور به کامپیوتر، لپ تاپ، موبایل و یا تبلت خود به راحتی و در کمترین زمان ممکن، می‌توانید تصویر را بر روی پرده یا دیوار پخش کنید؛ متاسفانه این پروژکتور ایسوس از دستگاه‌های دارای سیستم عامل آی او اس پشتیبانی نمی‌کند و بنابراین نمی‌توانید آیفون و آیپد خود را به آن متصل کنید.

در ضمن لازم است بدانید که عملکرد و اتصال آن در کامپیوترهای ویندوزی نیز نسبت به سیستم عامل مک او اس، از راحتی و دقت بالاتری برخوردار است و در طول تجربه‌ی خود با سیستم عامل مک، چند بار با توقف عملکرد و لگ‌های مختلف مواجه شدیم که امیدواریم در آینده و با بهبود درایورهای نرم افزاری مخصوص این پلتفرم، کاربران تجربه‌ی لذت‌بخش‌تری از این محصول داشته باشند.

کیفیت تصاویر پروژکتور رابطه‌ی مستقیمی با تاریکی محیط دارد

ویدیو پروژکتور جیبی ایسوس زن بیم ASUS ZenBeam Go E1Z - E1Z

هنگام نمایش تصویر با استفاده از ویدیو پروژکتور جیبی ایسوس زن بیم E1Z نیز مشابه هر پروژکتور دیگری، لازم است بدانید که هرچه نور محیط کمتر بوده و صفحه‌ی مورد نظر برای نمایش (دیوار یا پرده‌ی مخصوص) از شرایط بهتری برخوردار باشد، تصویر با کیفیت بالاتری در اختیارتان قرار خواهد گرفت. سازنده ادعا می‌کند که این گجت می‌تواند تصاویر را در ابعادی معادل ۱۶ تا ۱۲۰ اینچ به نمایش دربیاورد که برای دست‌یابی به بالاترین ابعاد تصاویر، لازم است پروژکتور از سطح مربوطه حداقل ۳.۷ متر فاصله داشته باشد.

مدل E1Z می‌تواند تصاویر را تا رزولوشن فول اچ دی (۱۰۸۰ پیکسل) دریافت کند که البته این تصاویر به رزولوشن نیتیو مورد نظر دستگاه تبدیل شده و با وضوح ۸۵۴ در ۴۸۰ پیکسل نمایش داده خواهند شد. البته ایسوس می‌گوید که این تبدیل، جزییات تصویر را حفظ خواهد کرد و در بررسی‌های ما نیز تقریبا این موضوع به اثبات رسید و می‌توانید تا حد بالایی، اطمینان داشته باشید که جزییات تصویرتان در نتیجه‌ی این تبدیل از بین نخواهند رفت.

برای آن که تاثیر شدت نور محیط بر روی وضوح تصویر پخش شده از پروژکتور را بهتر درک کنید، پیشنهاد می‌کنیم که تصاویر زیر را مشاهده کنید. در تصویر اول، یک انیمیشن در سه شرایط نوری مختلف به نمایش درآمده است و در تصویر دوم نیز می‌توانید تفاوت میزان نور محیط در نوشته‌ها و آیتم‌های موجود صفحه‌ی اول سایت گجت نیوز را در عمل ببینید؛ تصویر مورد نظر دارای رزولوشن فول اچ دی بوده و در ابعادی معادل تقریبا ۳ متر در ۱.۵ متر بر روی دیواری سفید به نمایش درآمده است:

ویدیو پروژکتور جیبی ایسوس زن بیم ASUS ZenBeam Go E1Z - E1Z

۱-روشنایی ۲-نور از اتاق‌های دیگر ۳-تاریکی

ویدیو پروژکتور جیبی ایسوس زن بیم ASUS ZenBeam Go E1Z - E1Z

راست:روشنایی چپ:تاریکی

شاید از خود بپرسید که بدون بهره‌گیری از دکمه‌های تنظیم مکان تصویر، چگونه می‌توان محتوای نمایش داده شده بر روی پرده یا دیوار را در حالت درست به نمایش درآورد؟ خب برای پاسخگویی به این سوال بهتر است به معرفی یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های به کار رفته در ویدیو پروژکتور جیبی ایسوس زن بیم E1Z برویم.

این مدل نیز درست مشابه مدل E1، از قابلیتی تحت عنوان Auto Keystone Correction بهره می‌برد. این قابلیت همانطور که از نام آن مشخص است، وظیفه دارد که به طور اتوماتیک، نحوه‌ی نمایش تصویر را کنترل کند. در واقع طبیعی است که اگر تصویر خود را با زاویه‌ای متفاوت بر روی سقف، میز یا دیوار نمایش دهید، تصویر زاویه‌دار شود و به شکل ذوزنقه دربیاید. این فناوری در کسری از ثانیه، تصویر را به حالت مستطیلی درمی‌آورد و سازندگان ادعا می‌کنند که قادر است انحراف تصویر از ۴۰ درجه تا منفی ۴۰ درجه را اصلاح کند.

asus zenbeam Auto Keystone correction

تغییر فوکوس تصویر در هر لحظه به وسیله‌ی غلطک مخصوصی که در سمت راست این پروژکتور جیبی قرار گرفته است، امکان‌پذیر بوده و به غیر از این مورد، شما کنترل میزان روشنایی تصویر را نیز می‌توانید با استفاده از دکمه‌ی خاموش و روشن در دست بگیرید. در واقع برای خاموش و روشن کردن دستگاه، باید این دکمه را فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید، اما اگر تنها یک بار آن را فشار دهید و رها کنید، نور و حالت تصویر تغییر می‌کند و بین حالت‌های مخصوص ارائه‌ی مطلب، حالت منظره، حالت نمایش فیلم، حالت استاندارد، حالت چراغ قوه و حالت درخواست کمک (SOS) جابه‌جا می‌شوید؛ حالت چراغ قوه، نور لامپ را به حداکثر می‌رساند و یک صفحه‌ی سفیدرنگ را بر روی سطح به نمایش درمی‌آورد. حالت درخواست کمک نیز با خاموش و روشن کردن متناوب لامپ، برای مطلع کردن دیگر افراد در مواقع ضروری به کار گرفته می‌شود.

همان‌طور که در بالا گفتیم، این ویدیو پروژکتور بدون اتصال به برق نیز قابل استفاده است و کاربران می‌توانند در صورت شارژ کامل باتری، ۵ ساعت به طور مداوم به نمایش تصویر بپردازند که البته این میزان به عوامل مختلفی نظیر شدت نور، حرارت محیط و میزان صدا نیز بستگی خواهد داشت. اما یکی از امکانات جالب تعبیه شده در ویدیو پروژکتور جیبی ایسوس زن بیم E1Z این است که شما می‌توانید از آن به عنوان یک پاور بانک نیز استفاده کنید و وسایل مختلف خود را شارژ نمایید!
در قسمت پشتی این گجت، یک پورت یو اس بی وجود دارد که به عنوان خروجی جریان برق از آن استفاده خواهد شد. در واقع شما می‌توانید با استفاده از کابل‌های قرار گرفته در جعبه و یا کابل شارژ گوشی و تبلت اندرویدی خود، آنها را به پروژکتور متصل کنید و از ظرفیت باتری ۶۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن برای شارژ گجت‌های همراهتان بهره ببرید.

جمع‌بندی؛ ویدیو پروژکتور ASUS ZenBeam Go E1Z را بخریم یا نه؟

ویدیو پروژکتور جیبی ایسوس زن بیم ASUS ZenBeam Go E1Z - E1Z

بنابراین با دانستن تمام این موارد و در پایان بررسی، بیایید یک بار دیگر سوال ابتدای بخش قبل را با خود مرور کنیم: از خود بپرسید که دقیقا به چه محصولی نیاز دارید؟ باید بدانید که ویدیو پروژکتورهای جیبی با وجود این که از ابعاد کوچکی برخوردارند و به راحتی می‌توان آنها را با خود حمل کرد، اما لامپ آنها قدرت و شدت نور به مراتب پایین‌تری از مدل‌های رومیزی دارد و اگر برایتان مهم است که تصویرتان با حداکثر جزییات و وضوح بسیار بالا به نمایش دربیاید، حتما قبل از خرید آنها، از نزدیک، کیفیت تصویرشان را مشاهده کنید.

بسیاری از کاربرانی که به سراغ ویدیو پروژکتورهای جیبی و به طور کلی، ویدیو پروژکتورها، می‌روند، به دنبال گجتی هستند که محتوای مورد نظر آنها را در ابعاد بزرگی به نمایش دربیاورد. اکثر این کاربران دو گزینه‌ پیش روی خودشان دارند: این که به سراغ خرید تلویزیون و مانیتورهای غول‌پیکر بروند و یا این که یک پروژکتور قدرتمند را خریداری نمایند. اگر شما هم از این دسته از کاربران هستید و می‌خواهید برای خرید خود تصمیم بگیرید، به این نکته توجه کنید که دقیقا چه کارکردی مد نظرتان است.

اگر از جمله افرادی هستید که برایتان ضروری است که در مکان‌های مختلف نظیر محل کار و خانه از محتوای خود لذت ببرید و گاهی هم آن را برای دیگران به نمایش بگذارید، احتمالا ویدیو پروژکتور گزینه‌ی مناسب‌تری برایتان است. اما اگر تنها در یک مکان ثابت و عموما فقط خودتان قصد دارید آن محتوای مورد نظر (بازی، فیلم و یا سایت‌های اینترنتی) را مشاهده کنید، شاید خرید تلویزیون و مانیتور بسیار منطقی‌تر باشد.

بنابراین ابتدا به این نتیجه برسید که کدام از یک این دو گزینه برایتان مناسب‌تر است و اگر در انتخاب خود به «ویدیو پروژکتور» رسیدید، آنجاست که می‌توانید خرید ویدیو پروژکتور جیبی ایسوس زن بیم E1Z را به عنوان یک گزینه‌ی دلچسب و جذاب در لیست خود یادداشت کنید.

نقاط قوت و ضعف ویدیو پروژکتور جیبی ایسوس زن بیم E1Z

نقاط قوت

← طراحی زیبا و حمل آسان

← قابلیت استفاده به عنوان پاور بانک

← نصب و راه‌اندازی سریع

← امکان استفاده بدون اتصال به برق

← عدم نیاز به خرید کابل و یا کیف محافظ

معایب

← شدت نور پایین نسبت به مدل‌های رومیزی

← عدم پشتیبانی از سیستم عامل آی او اس

گالری تصاویر پروژکتور ایسوس ZenBeam Go E1Z

در گالری زیر شما عزیزان می‌توانید دیگر تصاویر این پروژکتور جیبی ایسوس که به طور اختصاصی توسط تیم گجت نیوز گرفته شده است را مشاهده کنید:

ویدیو پروژکتور جیبی ایسوس زن بیم ASUS ZenBeam Go E1Z - E1Z

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. آیا وسایلی مانند ایکس باکس یا وسایلی که پورت خروجی hdmi دارند نیز میتوان به میکرو یو اس بی تبدیل کرد و به این پروژکتور وصل کرد یا خیر؟

  2. آیا این پروژکتورهای جیبی میتوانند در آینده محتوی فیلم و ویدئو با حجم 4K را مستقیماً به روی پرده یا دیوار ببرد؟ممنون از گجت نیوز بابت جواب به این سوال

    • دوست عزیز در متن به این سوال پاسخ داده شده:

      مدل E1Z می‌تواند تصاویر را تا رزولوشن فول اچ دی (۱۰۸۰ پیکسل) دریافت کند که البته این تصاویر به رزولوشن نیتیو مورد نظر دستگاه تبدیل شده و با وضوح ۸۵۴ در ۴۸۰ پیکسل نمایش داده خواهند شد.

      رزولوشن های بالاتر هم به این رزولوشن تبدیل و بعد به نمایش درمیان.