خودروهای 50 میلیونی

مقایسه خودروهای 50 میلیونی در بازار ایران؛ خرید کدام ماشین منطقی‌تر است؟

در بازار ایران خودروهای 50 میلیونی زیادی به فروش می‌رسند و این رده قیمتی از تنوع خوبی برخوردار است. در این مطلب گزینه‌های موجود در این رده را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.

خودروهای سواری زیادی از دنده‌ای گرفته تا اتوماتیک و چینی یا فرانسوی در رده قیمتی 50 میلیون تومان حضور دارند و تنوع نسبتا خوبی را در این بخش ایجاد کرده‌اند. در این مطلب قصد داریم خودروهای تندر 90 پلاس، رنو ساندرو دنده اتوماتیک، دانگ فنگ اچ 30 کراس، هاوال ام 4، جک جی 5 و بایک سابرینا را مقایسه کنیم که همگی بین 50 تا 53 میلیون تومان قیمت دارند.

دانگ فنگ اج 30 کراس (Dongfeng H30 Cross) اولین گزینه در میان خودروهای 50 میلیونی است که آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. این خودرو توسط ایران خودرو با موتور پژو 206 تیپ 5 عرضه می‌شود و مشتریان زیادی را به خود جذب می‌کند. متاسفانه اچ 30 کراس ظاهر معمولی داشته و مشکلات پژوهای اتوماتیک را با خود به همراه دارد؛ بنابراین انتظار یک خودروی کم‌استهلاک را از آن نداشته باشید.

خودروهای 50 میلیونی

دانگ فنگ H30 کراس

هاوال ام 4 (Haval M4) دیگر خودروی 50 میلیونی است که تقریبا مانند همه خودروهای عرضه شده توسط دیارخودرو با شکست مواجه شده است. گریت وال، یکی از بهترین برندهای خودروسازی در چین است و هاوال نیز خودرویی باکیفیت در کلاس کراس اوورهای کوچک محسوب می‌شود اما با این حال نتوانست انتظارها را در بازار ایران برآورده کند. یکی از اصلی‌ترین مشکلات هاوال M4 نبود خدمات پس از فروش و همچنین افت قیمت شدید خودرو است.

خودروهای 50 میلیونی

هاوال M4

در سوی دیگر تندر 90 پلاس خودرویی باکیفیت است که نسخه جدید آن با تغییرات ظاهری و امکانات بیشتری همراه شده است. این خودرو با گیربکس اتوماتیک و قیمت حدود 53 میلیون تومان عرضه می‌شود و انتخاب مناسبی برای خانواده‌ها به شمار می‌رود. بایک سابرینا، دیگر خودروی شکست‌خورده بازار ایران است که بر روی پلتفرم بنز کلاس B ساخته شده و توسط دیارخودرو در بازار کشورمان عرضه می‌شود. این خودروی 51 میلیونی، خدمات پس از فروش بسیار ضعیفی دارد و به همین دلیل با استقبال خوبی از سوی مشتریان مواجه نشد.

خودروهای 50 میلیونی

تندر 90 پلاس

رنو ساندرو یکی دیگر از خودروهای 50 میلیونی باکیفیت بازار ایران است و توانسته جایگاه خوبی را در میان مشتریان پیدا کند. هاچ بک ساندرو اتومات با قیمت 53 میلیون تومان در ایران به فروش می‌رسد و از بهترین‌های حال حاضر بازار در این رده قیمتی به شمار می‌رود.  جک جی 5 دنده‌ای (JAC J5) هم تنها خودروی غیر اتوماتیک این گروه است که با قیمت حدود 54 میلیون تومانی در بازار فروخته می‌شود. این خودروی چینی که توسط کرمان موتور عرضه شده دارای کیفیت خوب و خدمات پس از فروش مناسب است اما مدل اتومات آن با استقبال بیشتری روبرو شده است.

خودروهای 50 میلیونی

بایک سابرینا

در پایان می‌توان این شش خودرو را در سه دسته صندوق‌دار، هاچ بک و کراس اوور تقسیم کرد. جک جی 5 یک خودروی دنده‌ای و صندوق دار است که فضای مناسبی برای خانواده‌های پرجمعیت دارد. متاسفانه موتور 1.5 لیتری این خودرو خیلی قوی نیست و در شیب‌های تند موفق عمل نمی‌کند. تندر 90 پلاس هم برای خانواده‌ها مناسب بوده و با گیربکس اتوماتیک، خدمات پس از فروش مناسبی را ارائه می‌دهد.

خودروهای 50 میلیونی

رنو ساندرو

سابرینا و ساندرو نیز دو خودرویی هستند که در کلاس هاچ بک‌ها قرار می‌گیرند و ساندرو با اختلاف، خودروی موفق‌تری نسبت به بایک سابرینا است. سابرینا به دلیل خدمات پس از فروش ضعیف اصلا گزینه اقتصادی نیست و ساندرو را می‌توان گزینه بهتر و اقتصادی‌تری دانست.

خودروهای 50 میلیونی

جک J5

در میان خودروهای کراس اوور هم دانگ فنگ H30 کراس، گزینه منطقی‌تری نسبت به هاوال ام 4 محسوب می‌شود. این خودرو توسط ایران خودرو به بازار عرضه شده و طبیعتا خدمات پس از فروش بسیار بهتر و گسترده‌تری دارد. هاوال هم با وجود قابلیت‌های فراوان و کیفیت بالا، به دلیل خدمات پس از فروش نامناسب و بازار دسته دوم ضعیف‌تر، انتخاب منطقی به شمار نمی‌رود. در پایان، مشخصات این خودروهای 50 میلیونی را مقایسه خواهیم کرد.

مقایسه مشخصات خودروهای 50 میلیونی بازار ایران

 هاوال M4دانگ فنگ H30 کراسرنو ساندرو اتوماتبایک سابریناتندر 90 پلاسجک جی 5 دنده‌ای
حجم موتور1.5 لیتر1.6 لیتر1.6 لیتر1.5 لیتر1.6 لیتر1.5 لیتر
قدرت موتور103 اسب بخار115 اسب بخار105 اسب بخار113 اسب بخار105 اسب بخار111 اسب بخار
گشتاور138 نیوتن متر142 نیوتن متر140 نیوتن متر143 نیوتن متر140 نیوتن متر146 نیوتن متر
وزن1106 کیلوگرم1254 کیلوگرم1146 کیلوگرم1135 کیلوگرم1115 کیلوگرم1315 کیلوگرم
مصرف سوخت ترکیبی7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر7 لیتر در هر 100 کیلومتر8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر6.1 لیتر در هر 100 کیلومتر
حدود قیمت در بازار50 میلیون تومان50 میلیون تومان52 میلیون تومان51 میلیون تومان51 میلیون تومان53 میلیون تومان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. چینی نخرین آشغال .تو اینا ساندرو بهترینه

  2. سلام . پس نیو c5 سیتروئن فول آبشن چی شد . من خودم دارم با درصد مصرف سوخت پایین . و ایمنی فوق العاده کاش مدل 2017 بقیمت یورو پایین توی بازار ایران می آمد!!! حالا سایپا یدک ایران بزنه دیگه بنظر من میشه مثل پژو ساخت ایران .با سپاس

  3. سلام
    طراحی : J5 _ M4
    خدمات پس از فروش : H30-L90- ساندرو
    کیفیت ساخت : L90 , ساندرو (مخصوصا ساندرو با دریافت 4 ستاره کیفیت)
    به نظر من تو بین این خودروها کسایی که نمیتونن طراحی زمخت رنوهارو تحمل کنن j5 از همه بهتره.
    در کل کیفیت فقط تویه 2 رقیب فرانسوی بازار موج میزنه (l90 , ساندرو)

  4. برلیانس 320 چی شد؟ من دارم واقعا عالیه

  5. توو اینا جک جی 5 از همه بهتره