شارژ سریع 4 پلاس

کوالکام تکنولوژی شارژ سریع 4 پلاس را معرفی کرد

به لطف شارژ سریع 4 پلاس کوالکام (+Qualcomm Quick Charge 4) دستگاه‌ها طی زمانی کمتر و به صورت بهینه‌تر شارژ خواهند شد و همچنین مشکل افزایش دما از بین خواهد رفت.

کوالکام تکنولوژی شارژ سریع نسخه 4 را همراه با رونمایی از جدیدترین و قدرتمندترین چیپست موبایل خود در ابتدای سال جاری یعنی اسنپدراگون 835 معرفی کرد. اکنون نسخه جدیدی از این استاندارد معرفی شده است. تکنولوژی شارژ سریع 4 پلاس را باید یک آپدیت برای استاندارد معرفی شده پیشین خطاب کنیم، چرا که هر دوی آن‌‌ها را می‌توان بر روی یک چیپست مشابه استفاده کرد.

دستگاه‌های دارای پشتیبانی از شارژ سریع نسخه 4 می‌توانند در صورت تصمیم کوالکام برای افزودن سه قابلیت جدید به آن‌ها، از شارژ سریع 4 پلاس نیز استفاده کنند. به گفته شرکت سازنده، Dual Charge این نسخه یکسان است، با این تفاوت که در مقایسه با قبل قدرتمندتر شده است. با استفاده از سیستم بالانس حرارتی هوشمند شارژ سریع نسخه 4 پلاس، حرارت چیپست و در کل حرارت تمامی قطعات دستگاه حین شارژ شدن پایین نگه داشته می‌شود.

شارژ سریع 4 پلاس

سومین قابلیت نسخه جدید، ایمنی پیشرفته (Advanced Safety) نام گرفته و بر دمای گوشی موبایل و کابل متصل به آن نظارت می‌کند تا به این وسیله از افزایش بیش از حد دما و همچنین آسیب وارد شدن به دستگاه به خاطر برقراری اتصال کوتاه جلوگیری شود.

شارژ سریع 4 پلاس یک آپدیت سخت افزاری است

به گفته کوالکام، دستگاه‌های دارای پشتیبانی از این نسخه جدید 15 درصد سریعتر و 30 درصد بهینه‌تر شارژ خواهند شد. همچنین میزان افزایش دما حین شارژ شدن به میزان 3 درجه سلسیوس پایین‌تر خواهد بود. از آنجایی که تکنولوژی شارژ سریع کوالکام نسخه 4 پلاس یک به روزرسانی نرم افزاری نبوده و از طریق دستکاری سخت افزارهای چیپست موبایل جدید آن حاصل شده است، نمی‌توان دیگر دستگاه‌ها را تنها از طریق ارسال یک پچ به آن مجهز کرد. در حال حاضر تنها دستگاهی که از این نسخه پشتیبانی می‌کند زد تی ای نوبیا زد 17 است که روز گذشته معرفی شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*