ایلان ماسک

ایلان ماسک از هیات مشاوران ترامپ استعفا می‌دهد؛ تبعات خروج آمریکا از پیمان اقلیمی پاریس

ایلان ماسک ، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس اعلام کرد که در صورت خروج آمریکا از پیمان اقلیمی پاریس، از سمت خود در هیات مشاوران دونالد ترامپ استعفا خواهد داد.

طبق آخرین اخبار منتشر شده، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد کشور خود را از پیمان اقلیمی پاریس خارج کند. این تصمیم، واکنش‌های زیادی را در پی داشته و ایلان ماسک (Elon Musk) نیز تهدید کرد که در صورت رخ دادن این اتفاق، چاره‌ای جز ترک هیات مشاوران رئیس جمهور آمریکا نخواهد داشت.

ایلان ماسک

پیمان اقلیمی پاریس، خط مشی تازه‌ای برای کشورهای مختلف است که بر اساس آن، این کشورها باید در مدت‌زمان مشخص شده، مصرف سوخت های فسیلی را کاهش داده و جهت جلوگیری از گرمای بیش از حد کره زمین، از انرژی های پاک استفاده کنند. ایلان ماسک معتقد است که هدف اصلی‌اش از پیوستن به هیات مشاوران ترامپ، کمک کردن به استفاده از انرژی های پاک و پایدار در کره زمین بوده است.

انتقادات از ایلان ماسک به خاطر حضور در هیات مشاوران ترامپ

در حال حاضر، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس در دو هیات مشاوره یعنی هیات مشاوره اقتصادی و هیات مشاوره اشتغال‌زایی برای رئیس جمهور آمریکا حضور دارد. ماسک از زمان انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، به دلیل پیوستن به هیات مشاوران وی مورد انتقاد افراد مختلف قرار گرفت و حتی سفارش خودروی تسلا مدل 3 میان مشتریان کاهش پیدا کرد.

ماسک تاکنون از دسترسی خود به رئیس جمهور آمریکا برای تشویق وی به اعمال مالیات کربن و استفاده از منابع انرژی پاک استفاده می‌کرده اما با خروج آمریکا از پیمان اقلیمی پاریس، اهداف او از بین رفت. البته باید خاطرنشان کرد که مشاوره به رئیس جمهور لزوما به معنای انجام و پیاده‌سازی آن نخواهد بود و ایلان ماسک فقط و فقط نقش یک مشاور را برای دونالد ترامپ بازی می‌کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ایول!
    مرتیکه (ترامپ) بیشتر به جدّش شامپانزه، برده تا آدم! حیفِ این مغز نوآور نیست که به امثال چنین میمونهای داروینی، سرویس بده؟