اسنشال فون Essential Phone

اسنشال فون ، یک گوشی قدرتمند با نمایشگری عجیب و غریب

همانطور که می‌دانید،‌‌ اسنشال فون (Essential Phone) گوشی ساخت خالق اندروید به تازگی معرفی شده است. در این مقاله نمایشگر عجیب و غریب این گوشی را بررسی می‌کنیم.

ساعاتی پیش اسنشال فون رسما معرفی شد و یکی از چیزهایی که نمی‌توان در مورد آن رد کرد، نترسیدن سازندگانش از رویاپردازی‌های بزرگ است. این گوشی آمده تا با بهترین ها به قابت بپردازد. در حالی که مدتهاست آیفون ها و کهکشانی‌های سامسونگ به قدرت نمایی در بازار موبایل مشغولند و گوشی ماژولار ال جی با شکست مواجه شد، اسنشال فون با یک سیستم ماژولار جدید آمده تا رویای بزرگ خالق پلتفرم اندروید، اندی رابین را به بار بنشاند.

اسنشال فون شجاعانه پای به جهان گذاشته است

بله ما این گشوی را شجاع می‌دانیم. اندی رابین در نخستین گوشی هوشمند خود از یک نمایشگر بدون حاشیه با سبک طراحی Cutout استفاده کرده است. هرچند هنوز زود است که در مورد چگونگی عملکرد آن پاسخ دهیم: موتورولا همراه با بخش مسطح نمایشگر موسوم به لاستیک پنجر (Flat Tire) ساعت های هوشمند خود بدنام شد، اما اینجا ما با یک نمایشگر گرد طرح نیستیم که اندی رابین را مجبور به اضافه کردن سطحی مشابه بر روی گوشی خود کند. در هر صورت یک بخش بسیار عجیب و غریب در قسمت بالا و درست وسط نمایشگر اسنشال فون وجود دارد که توجه ما را به خود جلب کرده است.

اسنشال فون Essential Phone

چه این صفحه را نمایشگر بریده شده، نمایشگر چین خورده یا هر چیز دیگری که به ذهنتان می‌رسد بنامید، نمی‌توان به سادگی از عجیب و غریب بودن آن گذشت. هرچند از نظر شکل ظاهری نیز کمی زشت به نظر می‌رسد. اما بیاید کمی مسئله را باز کنیم. این نمایشگر در اجرای اپلیکیشن های مختلف چگونه عمل خواهد کرد. به طور مثال زمانی که قصد دارید اپلیکیشن یوتیوب را به صورت تمام صفحه اجرا کنید چه می‌شود؟ آیا نوار مشکی در بالای صفحه نمایان می‌شود؟ آیا قسمت کوچکی از ویدیو را از دست خواهیم داد؟ و آیا ما باید با این قضیه کنار بیاییم؟

در تصویر بالا، اسنشال فون همراه با یک تصویر زمینه به نمایش درآمده است و هیچ نوار مشکی در بالا نمایان نیست؛ تنها یک تکه از تصویر زمینه که بر روی آن دوربین قرار گرفته، از دست رفته و قابل مشاهده نیست. این قسمت از دست رفته می‌تواند بخشی از سیستم نوتیفیکیشن اندروید و یا حتی کلیدهای کنترلی اضافی در برنامه هایی همچون دوربین گوشی باشد. به این ترتیب، بخش بالای نمایشگر شبیه به نمایشگر دوم در گوشی ال جی وی 20 عمل خواهد کرد. لازم به ذکر است که قسمت بالایی این گوشی، تنها 0.5 درصد کل نمایشگر را تشکیل می‌دهد.

امیدواریم اندی رابین در آینده‌ای نزدیک به تمامی سوالات و ابهامات ما در خصوص این نمایشگر پاسخ دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*