کانسپت بی ام و سری 8

کانسپت بی ام و سری 8 ؛ پرچمدار جدید کوپه‌های BMW رونمایی شد

کانسپت بی ام و سری 8 به صورت رسمی در رویداد سالانه Concorso d’Eleganza Villa D’Este معرفی شد و پرچمدار کوپه‌های این برند آلمانی از سال آینده پس از چند سال غیبت بازخواهد گشت.

بی ام و سری 8 (BMW 8 Series) یک کوپه بزرگ و لوکس یا همان گرند تورر است که بالاتر از محصولات سری 7 این برند آلمانی، به عنوان پرچمدار خودروهای کوپه در سبد محصولات BMW قرار گرفته است. سری 8 جدید با طراحی جدید خود از سایر خودروهای بی ام و متمایز شده است. اولین چیزی که در نمای روبرویی جلب توجه می‌کند، جلوپنجره کلیوی‌شکلی است که ابعاد بزرگ‌تری از اندازه معمول دارد و در طرفین آن، چراغ‌های باریک لیزری قرار گرفته است. البته این طراحی مخصوص کانسپت بی ام و سری 8 بوده و شاید برخی از ویژگی‌های آن در نسخه نهایی حذف شود. نمای جلوی تهاجمی و خشن، کاپوت بلند و دیفیوزر فیبر کربنی عقب از دیگر ویژگی‌های ظاهری سری 8 جدید به شمار می‌رود.

کانسپت بی ام و سری 8

رینگ آلیاژی 21 اینچی در زیر این کوپه لوکس قرار گرفته که مخصوص سری 8 جدید طراحی شده است. رنگ منحصربه‌فرد و سقف شیب‌دار عقب به همراه اسپویلر عقب یکپارچه، به زیبایی ظاهر خودرو افزوده و با ورودی‌های هوای بزرگ در سپرها و گلگیرهای جلو، استایل لوکس و اسپورتی را به نمایش گذاشته است. گلگیرهای عضلانی با دهانه‌های گشوده و سر اگزوزهای ذوزنقه‌ای عقب نیز حالت تهاجمی و خشنی را به خودرو بخشیده و در قسمت عقب نیز چراغ‌های باریک با گرافیک نوآورانه به چشم می‌خورد.

در داخل کابین، صندلی‌هایی با پوشش چرمی و پوسته فیبر کربنی دیده می‌شود و کاربرد چرم قهوه‌ای سوخته با قطعات آلومینیومی و فیبر کربنی به سطح پریمیوم اتاق خودرو افزوده است. یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی با نمایشگر مرکزی سیستم اطلاعات و سرگرمی iDrive بی ام و نیز به کار رفته و نیمه پایینی غربیلک فرمان هم از آلومینیوم تشکیل شده است. در مجموع نمای داخلی بی ام و سری 8 از مدل‌های قدیمی‌تر فاصله گرفته و شاهد طراحی ساده‌گرایانه و راننده‌محوری هستیم.

کانسپت بی ام و سری 8

تاکنون اطلاعات دقیقی در مورد قوای محرکه سری 8 جدید منتشر نشده و تنها مشخص شده که این کوپه بزرگ و لوکس، دیفرانسیل عقب بوده به پیشرانه رده بالای BMW مجهز خواهد شد. فعلا پیش‌بینی می‌شود که این خودرو از پیشرانه سری 7 شامل موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی توربو، یک واحد 4.4 لیتری وی 8 توئین توربو و پیشرانه 6.6 لیتری وی 12 توئین توربو استفاده کند.

آدرین فان هویدانک (Adrian Van Hooydonk)، معاون ارشد طراحی بی ام و در خصوص این کانسپت می‌گوید:

بی ام و سری 8 جدید ، خودرویی برای رانندگی اصیل و لذت‌بخش است. این خودروی کوپه، یک محصول لوکس و اسپورت با طراحی پویا و لاکچری مدرن است و مسلما شبیه به هیچ یک از خودروهای قبلی ما نخواهد بود.

کانسپت بی ام و سری 8

همچنین هرالد کروگر (Herald Kruger)، رئیس بی ام و عناون کرد که سری 8 جدید می‌تواند پویایی و لاکچری مدرن را در کنار هم به نمایش بگذارد و در آینده نزدیک، سبد محصولات لوکس ما را گسترش خواهد داد. بی ام و سری 8 معیاری برای کلاس خودروهای کوپه خواهد بود و ادعای این برند آلمانی را برای رهبری در میان اتومبیل های لوکس ثابت می‌کند.

گالری تصاویر کانسپت بی ام و سری 8

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اب دهنم رفت …. سری هفت گولاخ بود این دیگه ببین چیه