دستیار هوشمند آیفون

اپل برای دستیار هوشمند آیفون یک چیپست اختصاصی تولید می‌کند

با توسعه یک چیپست اختصاصی برای دستیار هوشمند آیفون علاوه بر افزایش قابلیت‌ های دستیار صوتی سیری، عملکرد کل دستگاه به میزان قابل توجهی بهبود پیدا خواهد کرد.

بنابر یک گزارش منتشر شده توسط شرکت Bloomberg اپل مشغول توسعه یک چیپست اختصاصی برای دستیار هوشمند گوشی آیفون است. بعد از توسعه این چیپست، تمامی اعمال مرتبط با دستیار آیفون از آن قدرت خواهند گرفت. این چیپست احتمالا Apple Neural Engine نام گرفته و برای انجام کارهایی که به الگوریتم‌های پیچیده مربوط به تشخیص چهره و گفتار و مخصوصا واقعیت مجازی نیاز دارند، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این چیپست دستیار هوشمند آیفون ، علاوه بر افزودن قابلیت‌های جدید به این گوشی موبایل سبب می‌شود تا میزان دوام باتری و میزان عملکرد تمامی بخش‌های دستگاه بهبود پیدا کنند.

دستیار هوشمند آیفون

بر اساس گفته‌های شرکت Bloomberg هنوز استفاده و یا عدم استفاده از چیپست اختصاصی دستیار هوشمند آیفون در محصول سال 2017 اپل مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد این شرکت مدتی است آزمایش چیپست بر روی نمونه‌های اولیه آیفونِ قدرت گرفته از آن را شروع کرده است. نتیجه نهایی توسعه این چیپ، جداسازی امور محاسباتی بسیار پیچیده و سنگین از امور متداول پردازش شده به دست پردازنده و چیپست گرافیکی عادی خواهد بود.

دستیار هوشمند آیفون

با توسعه چیپ اختصاصی برای دستیار هوشمند آیفون امور پردازشی از دوش پردازنده خواهند افتاد

این نخستین باری نیست که اپل برای یک کار جداگانه، از چیپستی اختصاصی استفاده می‌کند. به عنوان نمونه این شرکت برای سنجش حرکت دستگاه‌های خود از یک چیپست جداگانه استفاده می‌کند. همچنین برای بهبود قابلیت همگام‌سازی بدون سیم ایرپادها با گوشی های موبایل آیفون از یک چیپست استفاده می‌شود. اگرچه اپل معمولا در مورد قابلیت‌های جدید محصولات آینده خود تا زمان رونمایی از آن‌ها صحبتی به میان نمی‌آورد، اما تیم کوک به عنوان مدیر عامل این شرکت بارها به این نکته مهم اشاره کرده که هوش مصنوعی و واقعیت افزوده دو ستون اصلی آینده شرکت اپل خواهند بود.

دستیار هوشمند آیفون

هر دو مورد یاد شده نقش بسیار مهمی در توسعه تکنولوژی‌هایی همچون اتومبیل‌های خودران، دستیارهای صوتی بسیار پیچیده و سیستم‌های تشخیص چهره خواهند داشت. اگرچه اپل هنوز به صورت عمومی و مستقیم هیچ سخنی درباره قابلیت های جدید دستیار هوشمند آیفون به میان نیاورده، اما این شرکت مدتی است تلاش می‌کند تا برترین افراد و استعدادهای این حوزه را استخدام کند. همچنین اخبار دیگر، به افزایش فعالیت اپل در این دو حوزه اشاره دارند. در ابتدای سال جاری میلادی، اپل به جمع دیگر غول‌های دره سیلیکون پیوست تا بر روی هوش مصنوعی و تاثیرات آن بر روی صنعت اتومبیل‌سازی، رباتیک و دستیارهای دیجیتال آزمایش انجام دهند.

اپل همچنین سال گذشته به محققان بخش هوش مصنوعی خود اجازه داد تا نتایج آزمایش‌های خود را به صورت عمومی منتشر کنند تا به این وسیله بتواند افراد خبره بیشتری را به فعالیت در این بخش اپل مشتاق کند. این شرکت یک ماه بعد اعلام کرد دفتر خود در سیاتل آمریکا را گسترش خواهد داد. بیشترین فعالیت‌های مرتبط با هوش مصنوعی و تحقیقات مربوط به آن، در این مرکز اپل صورت می‌گیرند. اگر اپل بخواهد قابلیت‌های دستیار هوشمند آیفون را افزایش دهد، مطمئنا به توسعه یک چیپست منحصربه‌فرد برای پردازش دستورات مرتبط با آن نیاز پیدا خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*