شخصی سازی نتایج جستجو در گوگل

شخصی سازی نتایج جستجو در گوگل به نمایش اطلاعات مرتبط کمک می‌کند

شخصی سازی نتایج جستجو در گوگل سبب می‌شود تا از این پس هر کاربر بعد از جستجوی عبارتی خاص نتایج را بر اساس پروفایل کاربری خود ببیند.

اگر برای یافتن موضوعی خاص به قوی‌ترین موتور جستجوی وب سر بزنید، قابلیت جدید موتور جستجوی گوگل را متوجه خواهید شد. به لطف قابلیت شخصی سازی نتایج جستجو در گوگل از این پس یک تب شخصی (Personal) مشاهده خواهید کرد که بعد از گشتن در پروفایل‌های کاربری شما در گوگل همانند گوگل فوتوز و جیمیل، نتایجی متفاوت از نتایج جستجوی دیگر کاربران و کاملا مرتبط با اطلاعات شخصی شما را به نمایش می‌گذارد.

برای شخصی سازی نتایج جستجو در گوگل از اطلاعات گوگل فوتوز، جیمیل و تقویم استفاده می‌شود

البته شخصی سازی نتایج جستجو در گوگل در ابتدایی‌ترین مراحل توسعه خود به سر می‌برد. به عنوان نمونه با جستجوی عبارت Dogs تصاویر حیوان خانگی خود که تا پیش از این در گوگل فوتوز بارگذاری کرده‌اید را مشاهده خواهید کرد. البته هر دفعه‌ای که چنین کلمه‌ای را در گوگل جستجو کنید، مجددا همین نتایج را مشاهده نخواهید کرد. اکنون برای مشاهده نتایج جستجو در گوگل بر اساس حساب‌های کاربری خود در گوگل فوتوز، تقویم و همچنین جیمیل باید بر روی گزینه More که در منوی زیر باکس جستجو قرار دارد کلیک کنید.

با شخصی سازی نتایج جستجو در گوگل متوجه خواهید شد که در حساب‌های کاربری خود در سرویس تقویم، ایمیل و آلبوم تصاویر آن چه اطلاعاتی مرتبط با عبارت جستجو شده دارید.

شخصی سازی نتایج جستجو در گوگل

نتایج جستجوی شخصی گوگل با عنوان “Only you can see these results” به نمایش در خواهند آمد، به این معنی که هر فرد دیگر در هر جای دنیا، با جستجوی همین عبارت هرگز این عکس‌ها یا اطلاعات را مشاهده نخواهد کرد و این‌ها برای شما شخصی سازی شده‌اند. این ویژگی جدید بر روی نمایش تبلیغات تاثیر نگذاشته و آن‌ها همچنان در انتهای لیست‌های شخصی مشاهده می‌شوند.

در حال حاضر نمی‌توان از این قابلیت در اپلیکیشن گوگل برای اندروید و یا آی او اس استفاده کرد. برای مشاهده نتایج بر اساس پروفایل کاربری خود می‌بایست از طریق مرورگر موبایل اقدام به جستجوی کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*