پل گلدن گیت

تصاویری تاریخی از مراحل ساخت پل گلدن گیت

به مناسب هشتادمین سالگرد افتتاح پل گلدن گیت (The Golden Gate Bridge) در سان فرانسیسکو، تصاویری تاریخی از مراحل ساخت آن را آماده کرده‌ایم که در ادامه می‌توانید مشاهده کنید.

پل گلدن گیت، بلندترین یا طولانی‌ترین پل در آمریکا نیست؛ اما ترکیب خلاقیت با مهندسی پیشرفته سبب شده تا آن را به عنوان یکی از جذاب‌ترین سازه‌ها و پایگاه‌های دنیا در نظر بگیریم.

عکس‌هایی که در ادامه آماده‌ کرده‌ایم، مراحل ساخت این سازه عظیم را به تصویر می‌کشند.

تصاویر تاریخی پل گلدن گیت

پل گلدن گیت

پیشنهاد احداث پلی به منظور ایجاد ارتباط میان سان فرانسیسکو و شهرستان مارین در شمال کالیفرنیا در ابتدا غیر عملی به نظر می‌رسید. برخی کمپانی‌های کشتیرانی نیز به دنبال جلوگیری از کاهش سود خود و جلوگیری از جا به جا کردن روزانه 50 هزار نفر، با این طرح مخالفت می‌کردند. طرفداران محیط زیست نیز مدعی مزاحمت آن و ایجاد مشکلات مختلف شدند.

در این تصویر تاریخی که در 25 مارس 1935 ثبت شده، وزیر کار آمریکا (نفر وسطی) یعنی فرانسیس پرنکینز (Frances Perkins) را همراه با یک کلاه ایمنی فلزی می‌بینیم که مشغول بازرسی از برج پل گلدن گیت است.

پل گلدن گیت

گفته می‌شود طرفداران این پل با انتشار طرح‌های مربوط به شکل ظاهری و برنامه‌هایی که برای آن داشتند، نظر مخالفان را به خود جلب کرده بودند. به علاوه، رای دهندگان منطقه‌ای بودجه 35 میلیون دلاری پل گلدن گیت را تایید کرده‌اند.

عکس پیش رو در تاریخ 25 اکتبر 1935 به ثبت رسیده و مراحل ساخت راه باریک کناری پل را نشان می‌دهد.

پل گلدن گیت

در نهم جولای 1933، رییس جمهور فرانکلین روزولت کلیدی را فشار داد که به واسطه آن، دینامیت‌ها منفجر شده و کار ساخت این پل تاریخی در خلیج سان فرانسیسکو آغاز شد.

پل گلدن گیت

کارگران 3.25 میلیون فوت مکعب (بیش از 92 هزار متر مکعب) خاک را برای قرار دادن برج‌های 12 طبقه این پل حفر کردند. آنها از پلتفرمی بزرگ تا عمق 90 فوتی (27 متری) به پایان می‌رفتند تا باقی مانده سنگ‌ها و صخره‌ها را پس از منفجر کردن، خارج کنند.

این تصویر نیز کارگران در بخش بالایی برج و مراحل ساخت یکی از مسیرهای باریک پل در 17 اکتبر 1935 که اصطلاحا با نام “catwalk” شناخته می‌شود را نشان می‌دهد.

پل گلدن گیت

در آن زمان، پل گلدن گیت با طول 4200 فوت (1280 متر) به عنوان طولانی ترین پل معلق شناخته می‌شد و برای کامل شدن نیز به 1.2 میلیون پرچ در بخش‌های مختلف، 80 هزار مایل (128 هزار و 727 کیلومتر) سیم متصل و 254 طناب معلق فولادی نیاز داشت.

پل گلدن گیت

اما این تمام موضوع نیست و پل گلدن گیت، رکورد بسیار خوبی از لحاظ ایمنی و امنیت کارگران ثبت کرده است. با این حال 11 نفر طی چهار سال ساخت مردند که 10 مورد از آنها طی یک روز، به دنبال افتادن داربست و پاره شدن تور ایمنی اتفاق افتاد.

تصویر زیبای بالا که در دوم سپتامبر 1935 به ثبت رسیده، کارگران را نشان می‌دهد که مشغول نصب اولین تور ایمنی به ارزش 130 هزار دلار هستند؛ توری عظیم که از ساحل به ساحل، در بخش پایینی این پل قرار می‌گرفت.

پل گلدن گیت

پل تاریخی گلدن گیت در 27 می 1937 افتتاح شد و 200 هزار نفر پیاده از روی آن عبور کردند. جوزف اشتراوس، مهندسی که رویای ساخت این پل را در سر می‌پروراند چنین می‌نویسد: “در نهایت، این وظیفه بزرگ به پایان رسید.”

اما جذاب‌تر از این مورد، تصویر ثبت شده توسط هواپیمایی نظامی است که این پیاده‌روی عظیم را نشان می‌دهد.

پل گلدن گیت

در حال حاضر بیش از 40 میلیون وسیله نقلیه در سال از این پل عبور می‌کند. هزینه سفر از شهرستان مارین به سان فرانسیسکو نیز 7.25 دلار است.

پل گلدن گیت

اگرچه عبور خودروها از این پل هزینه دارد، اما پولی از مردم پیاده و دوچرخه‌سواران دریافت نمی‌شود. علاوه بر این، می‌توان پل گلدن گیت را محلی برای اعتراض‌ها نیز در نظر گرفت. تصویر پیش رو، اندریا مورر (Andrea Mowrer) و مردم دیگر را در تاریخ 20 ژانویه 2017 در مخالفت با انتخاب دونالد ترامپ نشان می‌دهد.

پل گلدن گیت

حالا 80 سال از تاسیس پل گلدن گیت می‌گذرد و هم‌چنان این سازه عظیم در خدمت مردم قرار دارد.

یکی از تاریخ‌شناسان کالیفرنیا، کوین استار (Kevin Starr)، این پل را نمادی جهانی، نبوغ مهندسی و اثری هنری توصیف می‌کند.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اون زمان اونا چه تکنولوژی داشتن ما چی داشتیم