سامسونگ نمایشگر کشسان

سامسونگ نمایشگر کشسان خود را در جریان رویداد SID به نمایش گذاشت

سامسونگ نمایشگر کشسان وعده‌ داده شده‌ی خود را در جریان رویداد تخصصی صفحه نمایش و تکنولوژی‌های مرتبط با آن در شهر لس آنجلس رونمایی کرد.

چند روز پیش اعلام کردیم سامسونگ در جریان رویداد SID که در لس آنجلس برگزار خواهد شد، نخستین صفحه نمایش کشسان دنیا را معرفی می‌کند. سامسونگ کاربران منتظر و مشتاق را ناامید نکرد و نمایشگر کشسان خود را به SID آورد. کاربران با مراجعه به غرفه این شرکت می‌توانستند این پنل فوق‌العاده مدرن را مشاهده کنند. همچنین در سراسر نمایشگاه کاغذهایی حاوی متن «نمایشگر کشسان AMOLED دارای اندازه 9.1 اینچ و مبتنی بر تکنولوژی LTPS» عرضه شده بود.

نمایشگر کشسان

تاکنون تنها اطلاعات در دسترس ما درباره نمایشگر بسط یافتنی سامسونگ، قابلیت انبساط و انقباض آن همچون یک بالون بود، در حالی که رزولوشن نمایشگر کاملا یکسان باقی می‌ماند. به نظر می‌رسد می‌توان نمایشگر کشسان سامسونگ را هم به حالت محدب و هم به حالت مقعر در آورد و آن را در هر یک از جهات مختلف کشید تا انبساط پیدا کند.

نمایشگر کشسان

در حالت محدب می‌توان تا 10 میلی‌متر این پنل را گسترش داد. همچنین در حالت مقعر نمایشگر کشسان سامسونگ تا سقف 12 میلی‌متر به داخل رفته و منقبض می‌شود. شکل این تو رفتگی یا بیرون آمدگی را می‌توان با انحنا دادن به آن به اشکال نامنظم نیز تبدیل کرد.

نمایشگر کشسان

نمایشگر کشسان سامسونگ را می‌توان به هر حالتی در آورد

به صورت عامیانه، کشسانی و انعطاف‌پذیری این نمایشگر با تکنیک الگودهی انتخابی ممکن می‌شود. نقاطی از پنل که بسط پیدا می‌کنند، به عنوان منطقه حائل میان پیکسل‌ها در نظر گرفته می‌شوند. بر اساس گفته‌های سامسونگ، کاربرد نمایشگر کشسان در صنعت ساخت خودرو و همچنین گجت‌های پوشیدنی، هوش مصنوعی و مخصوصا دنیای وسیع اینترنت اشیا خواهد بود. به ادعای سامسونگ محدودیتی برای این نمایشگر کشسان وجود ندارد، چرا که به ظاهری خاص محدود نبوده و می‌توان آن را به هر شکلی در آورد؛ به نظر می‌رسد به ایده قرار دادن یک نمایشگر بر روی پوشاک نزدیک‌تر شده‌ایم.

نکته ناراحت‌کننده اینجاست که در آینده نزدیک خبری از تولید نمایشگر کشسان در حجم انبوه نخواهد بود، چرا که اکنون تمرکز سامسونگ بر روی متحول کردن نمایشگرهای به کار رفته در پرچمداران بعدی سری S قرار گرفته است. نقش اساسی سامسونگ و علاقه زیاد این شرکت به دنیای نمایشگرها بر هیچکس پوشیده نیست. با معرفی نمایشگر کشسان ، از پیشرو بودن این غول کره‌ای در این عرصه اطمینان پیدا می‌کنیم.

نمایشگر کشسان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. زنده باد سامسونگ…همیشه ده سال جلوتر از تمام کمپانیهای دنیاست…به افتخار سامسونگ که اگه نبود;تکنولوژی صد سال عقب تر از زمان حال بود