اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6 ؛ تقابل دو دوربین موبایل قدرتمند

با مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6 به ویژگی‌ها و برتری‌های هر یک از دو گوشی موبایل HTC U11 و LG G6 بر دیگری پی برده و شباهت ها و تفاوت های آن‌ها را بهتر متوجه خواهیم شد.

اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6 را باید دو مورد از برترین پرچمداران سال 2017 دانست که با فاصله‌ای قابل توجهی نسبت به یکدیگر معرفی شده و از طرفی قیمت تقریبا یکسانی دارند. با مقایسه ال جی جی 6 و اچ تی سی یو 11 به وجود چندین وجه تشابه و همچنین اختلافات بسیار بین این دو گوشی موبایل پی می‌بریم. به عنوان ویژگی‌های بارزی که اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6 را با آن‌‌ها می‌شناسند باید به ترتیب به قابلیت صدور فرمان با فشردن طرفین دستگاه و طراحی دارای حاشیه فوق‌العاده کم اشاره کرد.

دوربین هر دو گوشی موبایل اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6 جزو برترین‌ها است

مهمترین بخشی که اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6 در آن با یکدیگر رقابت دارند دوربین دستگاه است. ال جی جی 6 از زمان معرفی توجه بسیاری را به خود جلب کرد، چرا که دوربین دوگانه آن در مقایسه با ال جی جی 5 بهبود پیدا کرده و به لطف لنز دوم زاویه باز آن، شدیدا برای عکاسی از محیط‌های طبیعی مناسب به نظر می‌رسد. از طرفی دیگر با دوربین اچ تی سی یو 11 مواجهیم که به عقیده بسیاری از افراد و شرکت‌ها، برترین دوربین موبایل تا به امروز است. برای مقایسه دوربین‌ها باید به دست به دامن نمونه عکس‌های آن‌ها شویم، اما با مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6 در سایر بخش‌ها، به تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو پی خواهیم برد.

اندازه

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

با مقایسه ابعاد اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6 به اندازه بزرگتر پرچمدار تایوانی پی می‌بریم، به طوری که از نظر طول 3 درصد و از نظر عرض 5 درصد از ال جی جی 6 بزرگتر است. هر دو مدل ضخامت یکسانی دارند.

وزن

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

تعجبی نیست که ابعاد بزرگتر، در حالت طبیعی برابر وزن بیشتر است. اچ تی سی یو 11 در مقایسه با ال جی جی 6 چهار درصد وزن بیشتری دارد.

ساخت

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

هر دو گوشی‌ساز از طراحی شیشه به شیشه در پرچمداران خود استفاده کرده‌اند، به این معنی که در پنل پشتی دستگاه نیز شیشه به کار رفته است. علاوه بر پنل پشتی شیشه‌ای، فریم هر دو گوشی موبایل آلومینیومی است. البته برجستگی فریم ال جی جی 6 به مراتب کمتر از اچ تی سی یو 11 است.

رنگ‌ها

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

اگرچه با مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6 به برتری ال جی جی 6 از نظر ظرافت در طراحی می‌رسیم، اما در برخی بخش‌های دیگر مربوط به بدنه اچ تی سی یو 11 عملکرد بهتری دارد. به عنوان نمونه باید به تنوع رنگ بیشتر آن اشاره کنیم. البته عرضه نسخه‌های مختلف، دارای محدودیت منطقه‌ای بوده و رنگ‌‎های سفید و قرمز اچ تی سی یو 11 در ایالات متحده آمریکا عرضه نخواهند شد.

مقاومت در برابر نفوذ آب

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

با مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6 مشخص می‌شود درجه مقاومت پرچمدار کره‌ای در برابر نفوذ آب کمی بیشتر است، اما در هر صورت می‌توان هر دو گوشی موبایل را با خیالی راحت، تا عمقی مشخص و برای مدت زمانی محدود به درون آب برد.

حساسیت لبه‌های دستگاه به فشار

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

نبود این قابلیت در ال جی جی 6 هیچ نمره منفی برای آن در پی ندارد، چرا که نه تنها این پرچمدار کره‌ای، بلکه هیچ گوشی موبایلی به جز اچ تی سی یو 11 دارای این قابلیت نیست. وارد آوردن فشار به کناره‌های دستگاه به منظور صدور فرمان، کلیدی‌ترین ویژگی اچ تی سی یو 11 است و شرکت سازنده‌ از ماه‌ها قبل از رونمایی بر روی آن مانور می‌داد.

به لطف وجود این قابلیت و سنسورهای فشار تعبیه شده در اطراف دستگاه، بر اساس نحوه سفارشی‌سازی کاربر، فشردن کناره‌های دستگاه سبب اجرای یک فرمان خاص می‌شود. این فرمان می‌تواند باز کردن دوربین و ثبت عکس و یا ورود به یک اپلیکیشن خاص باشد.

اندازه نمایشگر

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

نمایشگر سه مورد از پرچمداران سال 2017 یعنی گلکسی اس 8، گلکسی اس 8 پلاس و ال جی جی 6 به سبکی کاملا متفاوتی طراحی شده است. این دستگاه‌ها دارای قدی کشیده و بلند بوده و عرض کمتری دارند. از طرفی دیگر حاشیه‌های صفحه نمایش ال جی جی 6 به حداقل میزان ممکن کاهش پیدا کرده است. این دو مورد سبب شده‌اند تا ال جی جی 6 با وجود داشتن نمایشگری بزرگتر در مقایسه با اچ تی سی یو 11، ابعاد بدنه کوچکتری نسبت به آن داشته باشد و خوش دست‌تر به نظر برسد.

رزولوشن نمایشگر

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

با مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6 به برابری رزولوشن نمایشگر هر دوی آن‌ها پی می‌بریم. اگرچه وضوح تصویر نمایشگر هر دو دستگاه کیو اچ‌ دی است، اما به دلیل سبک خاص طراحی ال جی جی 6 و نسبت ابعاد تصویر متفاوت آن (18:9)، رزولوشن صفحه نمایش با اعدادی متفاوت بیان می‌شود. تراکم پیکسلی نمایشگر پرچمدار ال جی نیز کمی بیشتر است که به افزایش کیفیت منجر خواهد شد.

نوع نمایشگر

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

برخلاف بازار داغ پنل‌های سوپر AMOLED، هر دو گوشی‌ساز از پنل‌های IPS در پرچمداران خود استفاده کرده‌اند.

نمایشگر HDR

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

ال جی جی 6 از HDR 10 و Dolby Vision HDR پشتیبانی می‌کند، به همین دلیل می‌توان محتواهای HDR سرویس‌هایی همچون نتفلیکس را به بهترین وجه ممکن بر روی آن پخش کرد. در حال حاضر کمتر سرویسی محتواهای خود را به صورت HDR پخش می‌کند.

دکمه هوم

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

هر دو سبک طراحی برای کاربران آشناست و نمی‌توان یکی را بر دیگری ارجح دانست. در پایین صفحه نمایش اچ تی سی یو 11 دکمه فیزیکی هوم مشاهده می‌شود، در حالی که تمامی دکمه‌های ناوبری در ال جی جی 6 مجازی بوده به صورت یکپارچه در پایین‌ترین قسمت نمایشگر قرار گرفته‌اند.

حسگر اثر انگشت

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

همانند تمامی پرچمداران کنونی دارای دکمه فیزیکی هوم، حسگر انگشت اچ تی سی یو 11 نیز در این دکمه تعبیه شده است. در عوض این حسگر در پنل پشتی ال جی جی 6 قرار گرفته است. سریع‌ترین راه برای باز کردن اچ تی سی یو 11 استفاده از انگشت شست و در ال جی جی 6 استفاده از انگشت سبابه است.

پردازنده‌

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

با مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6 به مغز متفکر قدرتمند پرچمدار تایوانی می‌رسیم، چرا که این گوشی موبایل به قدرتمندترین چیپست موبایل سال یعنی اسنپدراگون 835 مجهز شده است. این چیپست در مقایسه با چیپست قدرتمند سال گذشته اسنپدراگون 821 قدرت پردازشی و عملکرد به مراتب بهتری دارد.

حافظه رم

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

حافظه رم هر دو گوشی موبایل اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6 همانند دیگر پرچمدار متداول کنونی 4 گیگابایت است.

ظرفیت داخلی

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

برای افرادی که به حافظه بیشتری برای ذخیره‌سازی اطلاعات نیاز دارند پرچمدار تایوانی پیشنهاد می‌شود، چرا که با مقایسه ظرفیت داخلی اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6 به ظرفیت دو برابری این گوشی موبایل در مقایسه با پرچمدار کره‌ای می‌رسیم. هر دو دستگاه تنها دارای یک نسخه بوده و در ظرفیت‌های داخلی متنوع عرضه نشده‌اند.

پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

اگر یک کاربر ظرفیت داخلی 32 گیگابایتی ال جی جی 6 و 64 گیگابایتی اچ تی سی یو 11 را برای ذخیره اطلاعات کافی نبیند، می‌تواند در هر دو گوشی موبایل از یک کارت حافظه جانبی تا سقف 2 ترابایت استفاده کند.

سیستم صدای Hi-Fi

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

اچ تی سی یو 11 همانند محصولات پیشین این شرکت، در بخش صوت قدرتمند ظاهر شده است. به عنوان نمونه باید به پشتیبانی آن از سیستم صدای Hi-Fi اشاره کرد. اگرچه نسخه عرضه شده ال جی جی 6 در ایالات متحده آمریکا فاقد این قابلیت است، اما در نسخه‌های عرضه شده در برخی کشورها شاهد پشتیبانی از سیستم صدای Hi-Fi در ال جی جی 6 هستیم.

جک هدفون

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

با وجود برتری محض اچ تی سی یو 11 در بخش پخش صوت و موسیقی، همانند آیفون 7 در این گوشی موبایل نیز خبری از درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری نیست که ممکن است برای برخی کاربران آزاردهنده باشد. اگرچه یک وفق‌دهنده در درون جعبه دستگاه قرا گرفته، اما در حالت عادی باید همراه با اچ تی سی یو 11 از هدفون‌های مخصوص یو اس بی نسخه C و یا هدفون‌های بدون سیم استفاده کنید.

هدفون همراه با دستگاه

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

در جعبه اچ تی سی یو 11 یک هدفون سونیک سیم‌دار و از نوع یو اس بی نسخه C به چشم می‌خورد. به عنوان یکی از قابلیت‌های این هدفون باید به توانایی بالا برای حذف نویز اشاره کرد.

باتری

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

اگرچه دوام باتری به عوامل بسیاری از جمله نحوه مدیریت سیستم عامل بستگی داشته و تا زمان انجام تست عمر باتری نمی‌توان درباره آن اظهار نظر دقیق کرد، اما با مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6 به ظرفیت بیشتر باتری پرچمدار ال جی پی می‌بریم.

پشتیبانی از شارژ سریع

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

هر دو گوشی موبایل اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6 از تکنولوژی شارژ سریع نسخه 3.0 کوالکام (Quick Charge 3.0) پشتیبانی می‌کنند.

پشتیبانی از شارژ بدون سیم

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

تنها در نسخه ال جی جی 6 مخصوص بازارهای ایالات متحده آمریکا شاهد پشتیبانی از شارژ بدون سیم هستیم. برای استفاده از این قابلیت باید پد شارژ بی‌سیم را به صورت جداگانه خریداری کرد.

رزولوشن دوربین

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

از نظر وضوح تصویر، دوربین ال جی جی 6 عملکرد بهتری دارد، اما همانند دوام باتری، کیفیت تصویر نیز به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. در هر صورت اچ تی سی یو 11 بدون شک انتخاب بهتری برای طرفداران عکاسی سلفی است، چرا که رزولوشن دوربین جلویی آن 16 مگاپیکسل است.

گشودگی دریچه دیافراگم دوربین

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

گشودگی دریچه دیافراگم دوربین اچ تی سی یو 11 به طور شگفت انگیزی بالا است، به همین دلیل در شرایط نوری نامناسب تصاویر بهتری ثبت می‌کند. اگرچه این افزایش به بیشتر شدن عمق میدان تصاویر نیز کمک می‌کند، اما نمی‌توان تاثیر بسیار بیشتر دوربین دوگانه ال جی جی 6 و مخصوصا لنز دارای زاویه باز دوم آن را نادیده گرفت.

طراحی دوگانه دوربین

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

در دوربین ال جی جی 6، به صورت ترکیبی از یک لنز عادی و یک لنز دارای زاویه باز استفاده شده است. این ویژگی ثبت تصویر از مناظر دارای اشیا بیشتر را راحت‌تر کرده و اشیا بیشتری را درون قاب تصویر می‌گنجاند.

تثبیت‌کننده نوری تصویر

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

یکی از امکانات مشابه دوربین‌های اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6 تثبیت‌کنندگی نوری تصویر است که سبب می‌شود لرزش دست تاثیر زیادی بر روی عکس‌ها و یا فیلم‌ها نگذارد.

پرداخت‌های موبایلی

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

از آنجایی که اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6 به NFC مجهز شده‌اند، می‌توان در فروشگاه‌های مجهز به سیستم‌ پرداخت اندروید پی، از یکی از این دو گوشی موبایل برای پرداخت استفاده کرد.

دستیار صوتی

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

گوشی‌سازان رفته رفته وارد مرحله جدیدی از رقابت شده و بر سر توانایی‌های هوش مصنوعی دستگاه‌های خود و دستیارهای صوتی آن‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند. همانند دیگر دستگاه‌های اندرویدی جدید، اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6 نیز به دستیار هوشمند اندروید اسیستنت مجهز شده‌اند، اما پرچمدار تایوانی علاوه بر آن، از آمازون الکسا و سنس کامپنین اچ تی سی نیز پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی از هدست‌های واقعیت مجازی

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

اگر علاقه‌مند به سفر به دنیای واقعیت مجازی هستید، هیچ‌کدام یک از این دو گوشی موبایل انتخاب مناسبی نیستند. هیچ یک از آن‌ها از دو هدست واقعیت مجازی برتر موبایل یعنی گوگل دی دریم و سامسونگ گیر وی آر پشتیبانی نمی‌کنند و مجبور به استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی موبایل بسیار سطح پایین خواهید بود.

سیستم عامل

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

هر دو گوشی موبایل به جدیدترین سیستم عامل اندروید یعنی اندروید نوقا به همراه رابط کاربری اختصاصی شرکت سازنده خود مجهز شده‌‌اند.

تاریخ عرضه

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

اگرچه چند روزی است پیش فروش اچ تی سی یو 11 آغاز شده و عرضه محصولات از چند هفته دیگر آغاز خواهد شد، اما حدود یک ماه از زمان عرضه ال جی جی 6 به بازارهای سراسر جهان می‌گذرد.

قیمت

مقایسه اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6

اگرچه برای منحصربه‌فرد کردن این دو گوشی موبایل از روش‌ها و قابلیت‌های مختلفی استفاده شده، اما قیمت هر دو آن‌ها تقریبا یکسان است. اچ تی سی یو 11 را می‌توان به صورت آنلاک و با پرداخت 649 دلار خریداری کرد، در حالی که قیمت نسخه آنلاک ال جی جی 6 و همچنین نسخه‌های عرضه شده آن تحت قرارداد با اپراتورهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. ببخشید من خواستم یه نکته ای رو بگم مثل اینکه اشتباه متوجه شدید چون ال جی جی 6 هم هندزفری داخل جعبه داره اما فقط مخصوصا نسخه های خاورمیانست

  2. lg ham harf nadare makh shoosa zaheresh ?