هواوی میت بوک ایکس

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس معرفی شد ؛ ظرافت در کنار قدرت بالای پردازشی

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس معرفی شد. در این مطلب مشخصات فنی، قابلیت‌ها و ویژگی‌ها و امکانات متمایز کننده و سبک طراحی لپ تاپ Huawei MateBook X را بررسی می‌کنیم.

وقتی هواوی سال گذشته و با معرفی هواوی میت بوک به بازار سیستم‌های کامپیوتری پای گذاشت، کاملا مشخص بود که تنها تلاش آن توسعه بخش تبلت شرکت به پلتفرم‌های ویندوزی است. اکنون این شرکت بسیار موفق چینی با معرفی لپ تاپ‌های میت بوک ایکس و میت بوک دی (MateBook D) نشان داد اهداف بزرگتری را در دنیای کامپیوتر و لپ تاپ در سر دارد. لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس محصولی قدرتمند و از طرفی زیبا و ظریف است، به طوری که تنها 1.04 کیلوگرم وزن دارد. این وزن در مقایسه با اندازه 13 اینچی نمایشگر آن خارق‌العاده است.

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس

به عنوان یکی از شناخته شده‌‎ترین محصولات در این رده باید به مک بوک ایر اشاره کرد که نمایشگر آن نیز 13 اینچی بوده و وزن آن حدود 1.34 کیلوگرم است. برترین الترابوک‌های بازار لحاظ ظرافت در طراحی بین 1.13 تا 1.27 کیلوگرم وزن دارند. با در نظر گرفتن این اعداد به خلاقیت هواوی در طراحی لپ تاپ میت بوک ایکس پی می‌بریم. در این دسته‌بندی، سبک‌ترین محصول تا به امروز لپ تاپ ال جی گرم 13 است که به لطف استفاده از موادی متفاوت در ساخت بدنه آن، تنها 0.95 کیلوگرم وزن دارد. لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس دارای ابعاد 12.5 در 286 در 211 میلی‌متر است.

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس به قدرتمندترین پردازنده موجود برای یک الترابوک مجهز شده است

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس در نسخه‌های متعددی عرضه می‌شود. در حالت عادی پردازنده آن Core i5 (7200U) است که برای الترابوک‌های نازکی در حد محصول جدید هواوی بسیار ایده‌آل است. افرادی که به توانایی پردازشی بیشتری نیاز دارند می‌توانند نسخه دارای پردازنده Core i7 (7500U) هواوی میت بوک ایکس را تهیه کنند. این پردازنده در بین لپ تاپ‌های عادی 15.6 اینچی نیز بسیار محبوب است و از نظر قدرت پردازشی هیچ کمبودی با آن احساس نخواهید کرد. در بخش حافظه رم، بین ظرفیت‌های 4 تا 8 گیگابایت و در بخش ظرفیت داخلی نیز بین 256 تا 512 گیگابایت حق انتخاب وجود دارد. هارد دیسک هواوی میت بوک ایکس از نوع SSD است.

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس

با وجود اعجاب لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس در بخش طراحی و ضخامت 12.5 میلی‌متری آن، مشکلی از لحاظ پورت‌ در آن وجود ندارد. در هر دو طرف لپ تاپ دو کانکتور یو اس بی نسخه C به چشم می‌خورد. می‌توان از یکی از آن‌ها برای انتقال دیتا و شارژ لپ تاپ و از دیگری برای اتصالات استفاده کرد. یکی از کاربردهای مهم این کانکتور امکان اتصال داک میت بوک 2 به آن است.

در زمان عرضه اطلاعات کاملی در دسترس نبود و به همین دلیل درباره پشتیبانی و یا عدم پشتیبانی این دستگاه از یو اس بی نسخه 2.0 و یا 3.0 نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم. بعید به نظر می‌رسد هواوی بخش قابل توجهی از مشتریان خود را تنها به خاطر عدم به کار بردن چنین پورت مهمی از دست بدهد. بسیاری از کاربران به قرارگیری تنها یک پورت در الترابوک‌ها اعتراض داشتند. با در نظر گرفتن کاربرد این دستگاه‌ها و طراحی بسیار نازک آن‌ها وجود دو پورت کاملا کفایت می‌کند. گفته می‌شود هواوی این لپ تاپ را به همراه یک دانگل یو اس بی نسخه C به یو اس بی عادی عرضه خواهد کرد.

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس

در لپ لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس شاهد یک دکمه پاور همراه با یک حسگر اثر انگشت یکپارچه‌سازی شده در آن هستیم. از آنجایی که در سیستم‌های کامپیوتری معمولا دکمه پاور و حسگر اثر انگشت جدا از یکدیگر در نظر گرفته می‌شوند، احتمالا در این سبک از پیاده‌سازی، از گوشی های موبایل هواوی الهام گرفته شده است. دلیل دیگر این امر این است که فرآیندهای بوت و یا بیدارباش دستگاه، در ویندوز به صورت آنی صورت نمی‌گیرند.

دوربین جلویی 1 مگاپیکسلی لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس را می‌توان قابل قبول توصیف کرد و نباید انتظاری بیش از برقراری تماس‌های صوتی تقریبا باکیفیت از آن داشت. در میت بوک ایکس دو میکروفون و دو اسپیکر به کار رفته است. وجود دو اسپیکر در لپ تاپ به پخش صدای استریو و وجود دو میکروفون به قابلیت‌هایی همچون حذف نویز حین مکالمات کمک خواهد کرد.

هواوی را باید نخستین شرکتی دانست که در یک سیستم کامپیوتری از سیستم صدای Dolby Atmos استفاده کرده است. به لطف وجود این قابلیت کاربران از پخش صدا به صورت سه بعدی لذت خواهند برد. دمویی که هواوی از قابلیت‌های صوتی لپ تاپ میت بوک ایکس پخش کرد، به اندازه‌ای قانع‌کننده بود که هر طرفدار موسیقی را به سمت خود جلب کند.

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس

باتری 41.1 وات ساعتی به کار رفته در هواوی میت بوک ایکس ظرفیت به مراتب کمتری در مقایسه با سایر لپ تاپ‌های 13 اینچی بازار دارد. ظرفیت باتری دیگر محصولات این دسته‌بندی معمولا بین 50 تا 60 وات ساعت است. البته نباید فراموش کرد با یک الترابوک بسیار ظریف رو به رو هستیم. ظرفیت باتری میت بوک ایکس به اندازه‌ای است که تا چند ساعت کار مداوم جوابگو باشد و از این لحاظ نگرانی وجود نخواهد داشت. هواوی مدعی است با یک بار شارژ لپ تاپ می‌توان ده ساعت مداوم با آن فیلم تماشا کرد.

در لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس خبری از فن نیست. با در نظر گرفتن مجهز شدن آن به یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های اینتل، به اعجاب این طراحی پی می‌بریم. طراحی بدون فن را تا پیش از این در دستگاه‌های پلتفرم Core-M اینتل دیده بودیم، اما به کار بردن آن در یک دستگاه دارای پردازنده Core i7 ایده بسیار عجیبی است. باید دید در زمان افزایش فشار پردازشی، دستگاه چگونه از پس خنک کردن قطعات داخلی بر می‌آید.

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس

در نهایت باید به یکی از مهمترین بخش‌ها یعنی نمایشگر لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس اشاره کنیم. نمایشگر IPS LCD و 13 اینچی این دستگاه دارای رزولوشن 1440 در 2160 پیکسل بوده و تراکم پیکسلی آن 200 پی‌پی‌آی است. بر روی این نمایشگر یک لایه محافظی گوریلا گلس قرار گرفته است. اوج روشنایی این نمایشگر به 350 نیتس می‌رسد. صفحه نمایش میت بوک ایکس به طور کامل تمامی رنگ‌های طبیعی را پوشش می‌دهد. لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس در سه رنگ طلایی، خاکستری و رز گلد عرضه خواهد شد. به محض اطلاع از قیمت نسخه‌های مختلف این دستگاه شما را در جریان آن قرار خواهیم داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*