تعطیلی سایت ExtraTorrent

دومین سایت بزرگ تورنت جهان غیرفعال شد

پس از سایت Kickass حال نوبت به تعطیلی سایت ExtraTorrent، دومین سایت بزرگ تورنت جهان رسیده است. اینک تمامی فایل های این سایت نیز از سرورهایش پاک شده است.

بسیاری از وب سایت های تورنت محبوب طی ماه‌های اخیر غیرفعال شده‌اند. وب سایت هایی نظیر Kickass Torrents، TorrentZ و TorrentHound از جمله معروف‌ترین وب سایت هایی هستند که در این زمینه مشغول فعالیت بودند و اینک دیگر اثری از آن‌ها باقی نمانده است. حال اینگونه به نظر می‌رسد که دومین سایت بزرگ تورنت جهان نیز به جمع رقبای خود پیوسته است. ExtraTorrent اینک دیگر در دسترس نیست و ظاهرا صاحب آن نیز شغل خودش را تغییر داده است.

ExtraTorrent برای مدتی طولانی به عنوان بخشی تاثیرگذار در حوزه فایل های تورنت فعالیت می‌کرد و به همین دلیل، ارائه یک توضیح بابت تصمیم توقف فعالیت از سوی مدیران این وب سایت می‌تواند کمی طرفدارانش را آرام‌تر کند. اما متاسفانه تنها توضیحی که تیم پشتیبانی کننده در این وب سایت منتشر کرده‌اند می‌گوید که ExtraTorrent به طور دائم غیرفعال شده و تمامی روزنه های آن نیز به حالت آفلاین درآمده‌اند. این سایت همچنین اشاره کرده است که تمامی اطلاعات از روی سرورهایش حذف شده و به کاربران خود هشدار داده که از وب سایت های تقلبی که با نام‌هایی مشابه با آن مشغول به فعالیت هستند هیچگاه استفاده نکنند.

سایت بزرگ تورنت ExtraTorrent یک دهه مشغول فعالیت بود

ExtraTorrent از سال 2006 میلادی تا به امسال مشغول فعالیت بوده است و طی یک دهه اخیر، آن موفق شد لقب دومین سایت بزرگ تورنت جهان را از آن خود کند. بی تردید این شاهکار کمی نیست، اما تصمیمی که آن‌ها گرفته‌اند همانند یک شمشیر دو لبه است. این بدان معناست که مدیران این سایت برای نخستین بار می‌خواهند شما مسیر دریافت فایلتان را قانونی تغییر داده و تورنت را از یاد ببرید. لازم به ذکر است که در بسیاری از کشورهای جهان، دانلود بسیاری از فایل های موسیقی، فیلم، اپلیکیشن و غیره خلاف قوانین کپی رایت بوده و در صورت مشاهده با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

با تمام این تفاسیر، ما هنوز هم دلیل قطعی تعطیلی وب سایت ExtraTorrent را نمی‌دانیم، اما هرچه که هست ظاهرا فایل های تورنت به پایان عمر خود رسیده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*