فورد جی تی 2017

فورد جی تی 2017 : معرفی جذاب‌ترین ویژگی‌های خودروی 400 هزار دلاری فورد!

فورد جی تی 2017 (Ford GT 2017) که گران‌ترین اتومبیل این شرکت آمریکایی محسوب می‌شود، 400 هزار دلار قیمت دارد. اما آیا با ویژگی‌های جذاب و دوست‌داشتنی این سوپر اسپورت آشنا هستید؟

ابر خودروی فورد در سال 2015 و نمایشگاه خودروی دیترویت معرفی شد و یک سال بعد مدل مسابقه‌ای آن در رقابت‌های 24 ساعته له مانز، عنوان نخست را از آن خود کرد. این موضوع نشان می‌دهد سازندگان، نسخه مخصوص جاده و مسابقه فورد جی تی را باید همزمان توسعه می‌دادند. با این حال حضور این خودرو در مسابقات مختلف نشان می‌دهد فورد جی تی در وهله اول یک اتومبیل مخصوص مسابقه است.

حالا عرضه فورد جی تی 2017 در تعداد محدود 250 دستگاه در اولین سال تولید آغاز شده و ما به خوبی المان‌های یک اتومبیل مسابقه‌ای را در طراحی این خودروی 400 هزار دلاری می‌بینیم.

هرچند، تمام تمرکز مهندسان فورد بر روی تولید محصولی قدرتمند نبوده و فورد جی تی 2017 ویژگی‌های بسیار جذابی دارد که در ادامه به تشریح آنها می‌پردازیم.

جذاب‌ترین ویژگی های فورد جی تی 2017

فورد جی تی 2017

تقریبا تمام بخش‌های فورد جی تی 2017 از آلومینیوم و فیبر کربن سبک ساخته شده است. درب‌های قیچی مانند در بخش خارجی نیز جذابیت آن را دو چندان می‌کنند.

فورد جی تی 2017

طراحی بخش جلویی این خودرو با نسل‌های قبلی جی تی کاملا یکسان بوده و دریچه‌های هوای بزرگ و کاپوتی کشیده از اصلی‌ترین بخش‌های آن محسوب می‌شوند.

فورد جی تی 2017

طراحی متفاوت قسمت‌های کناری نیز علاوه بر جذاب کردن آن، تاثیر بسزایی در عملکرد مناسب سیستم آیرودینامیکی خودرو دارند.

فورد جی تی 2017

دیفیوژر عقبی خودرو، اندازه کوچکتری نسبت به مدل مسابقه‌ای آن دارد. با این حال وظیفه آن در هر دو نسخه، افزایش نیروی رو به پایین به منظور چسبیدن خوردو به جاده است.

فورد جی تی 2017

پیشرانه 3.5 لیتری V6 و توربین دوقلو که در بخش مرکزی خودرو قرار گرفته، با اندازه کوچک خود، نیروی 647 اسب بخاری را از طریق سیستم انتقال دو کلاچه در اختیار چرخ‌های عقبی فورد جی تی 2017 قرار می‌دهد. اما موردی که شاید بیش از هر چیز دیگری جالب باشد، طراحی آن بر اساس موتور وانت فورد رپتور است!

فورد جی تی 2017

همان‌طور که حدس می‌زنید، یک صندوق کوچک نیز بعد از موتور در این خودرو تعبیه شده است.

فورد جی تی 2017

این تصویر هم لوله‌های اگزوز دوگانه را نشان می‌دهد.

فورد جی تی 2017

استفاده از مواد بادوام و باکیفیت یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های سازندگان بزرگ است؛ موضوعی که از چرخ‌های آلیاژی و ترمزهای سرامیکی بزرگ و برمبو (Brembo) خودروی فورد جی تی 2017 نیز پیداست.

فورد جی تی 2017

بخش داخلی نسل جدید فورد جی تی بر اساس استانداردهای خودروهای سوپر اسپورت طراحی شده است. در این صورت شما دقیقا شانه به شانه نفر کناری خود خواهید بود. به هر حال امکان حرکت دادن صندلی‌ها وجود ندارد و در عوض، راننده می‌تواند جعبه پدال را جا به جا کند.

فورد جی تی 2017

طراحی مینیمالیستی کنسول مرکزی با دکمه‌ای قرمز برای روشن و خاموش کردن موتور خودرو.

فورد جی تی 2017

پنل ابزار و اطلاعات خودرو نیز به صورت کاملی دیجیتالی طراحی شده و خوشبختانه امکان شخصی‌سازی آن مطابق با سلیقه رانندگان وجود دارد.

فورد جی تی 2017

به واسطه کلید چرخشی روی فرمان هم می‌توان حالت‌های مختلف برای رانندگی را انتخاب کرد.

فورد جی تی 2017

سیستم سرگرمی لمسی SYNC 3 فورد یکی دیگر از بخش‌های ساده و البته جذاب مدل 400 هزار دلاری فورد جی تی محسوب می‌شود که در آن می‌توان سیستم کنترلی دمای محیط کاملا مینیمالیستی را مشاهده کرد.

فورد جی تی 2017

موتور توربوشارژ و قدرتمند فورد جی تی گرمای زیادی را تولید می‌کند که از طریق چراغ‌های تعبیه شده در بخش پشتی به بیرون هدایت می‌شوند.

فورد جی تی 2017

با اینکه تمام موارد بالا سبب شده‌اند تا محصولی قدرتمند و جذاب پیش روی کاربران قرار گیرد، اما شاید اصالت، مهم‌ترین ویژگی فورد جی تی 2017 باشد. این اتومبیل در واقع نسخه‌ای جاده از محصولات مسابقه‌ای له مانز فورد محسوب می‌شود که حتی ریشه‌های آن را می‌توان در خودروی GT40 که در سال 1966 تولید شده است نیز مشاهده کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*