قدرت اندروید O

دلیل قدرت اندروید O در دوام باتری، امنیت و پایداری اپلیکیشن‌ها چیست؟

گوگل مدعی قدرت اندروید O در زمینه‌های امنیت، پایداری اپلیکیشن‌ها و مخصوصا دوام باتری است. در این مطلب دلایل توانایی بالا و امکانات اندروید O را بررسی خواهیم کرد.

شاید اندروید را به عنوان محبوب‌ترین سیستم عامل موبایل دنیا بشناسند، اما آن را امن‌ترین پلتفرم موبایل خطاب نمی‌کنند. همچنین از لحاط پایداری و مصرف انرژی نیز این سیستم عامل در رده‌های آن‌چنان بالایی قرار ندارد و به همین دلیل نقدهای زیادی به آن وارد می‌شود. گوگل در هر سری و با عرضه به‌روزرسانی‌‌های جزیی، بخشی از مشکلات را برطرف می‌کند، اما سال به سال و با معرفی یک نسخه کاملا جدید از پلتفرم موبایل خود، قدمی بزرگ برای حل مشکلات اندروید بر می‌دارد.

به عقیده گوگل شریان‌های حیاتی اندروید امنیت، پایداری و عمر باتری هستند و به لطف قدرت اندروید O در این زمینه‌ها شاهد توسعه به یک باره اندروید در نسخه جدید خواهیم بود. کاربران برای اینکه از قدرت اندروید O در این زمینه‌ها مطمئن شوند، دوست دارند از ساز و کار این سیستم عامل و راهکارهای پیاده‌سازی شده به دست گوگل مطلع شوند.

قدرت اندروید O

پیش از همه باید به افزایش ایمنی اپلیکیشن‌ها و بهبود نظارت بر بدافزارها اشاره کرد. گوگل و الگوریتم ماشین یادگیری آن اکنون بیش از 50 میلیارد اپلیکیشن را در هر روز اسکن می‌کنند تا بلکه بتوانند موارد معیوب و دارای رخنه امنیتی را کشف کنند. به لطف قدرت اندروید O این فرآیند به صورتی واضح‌تر انجام شده و از طریق معرفی سیستم Google Play Protect بهتر قابل دسترسی خواهد بود. کاربران می‌توانند این سیستم را در اپلیکیشن گوگل پلی دستگاه اندرویدی خود مشاهده کنند.

بر اساس جدیدترین دموهای نمایش داده شده در کنفرانس Google IO 2017، این قابلیت در زمان اسکن شدن اپلیکیشن‌های شما نمایش داده خواهد شد. کاربران می‌تواند به صورت دستی برنامه‌های مشکوک به رخنه امنیتی و بدافزار که بر روی گوشی موبایلشان نصب شده را اسکن کنند. البته هنوز مشخص نیست این سیستم چگونه بر نرم افزارهایی که کاربران به صورت دستی (و نه از گوگل پلی) نصب کرده‌اند نظارت خواهد داشت.

قدرت اندروید O

قدرت اندروید O در مصرف انرژی به دلیل مدیریت صحیح حافظه رم است

دیگر بخش‌های قدرت اندروید O به توسعه‌های زیربنایی آن بر می‌گردند و سبب می‌شوند سرعت بوت شدن دستگاه و همچنین عملکرد اپلیکیشن‌ها به مراتب افزایش پیدا کند. به ادعای گوگل و بر اساس تست‌‌های انجام گرفته در بنچمارک‌های داخلی، سرعت عملکرد Google Sheets به میزان 119 درصد بهبود یافته است. بدون شک این افزایش کارایی تاثیر خود را بر روی تک تک برنامه‌های نصب شده خواهد گذاشت. هیچ تغییری در خود برنامه‌های مورد آزمایش همچون Google Sheets صورت نگرفته و تنها ساختار داخلی سیستم عامل تغییر کرده‌ است.

قدرت اندروید O

قدرت اندروید O در بخش مدیریت مصرف انرژی بخشی دیگری است که گوگل مانور زیادی بر روی آن می‌دهد. در این سیستم عامل مرزهای سخت گیرانه‌تری اعمال شده و دسترسی اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه به منابع محدود خواهد شد. هدف از اعمال این تغییرات محدود کردن مصرف انرژی و همچنین حافظه رم در پس‌زمینه توسط اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها است. با مدیریت حافظه رم مصرف باتری اندروید O نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

قدرت اندروید O

در نهایت باید به تسهیل کار برای برنامه‌نویسان اشاره کرد که باعث می‌شود بهتر به مواردی که سبب اتلاف انرژی، عدم پایداری و همچنین سرعت پایین رابط کاربری می‌شوند پی ببرند. Play Console Dashboards قابلیت جدیدی است که به صورت آماری اطلاعاتی را پیرامون مشکلات اپلیکیشن و همچنین کاربران تحت تاثیر آن در اختیار توسعه‌دهنده قرار می‌دهد. ویژگی دیگر، ارائه راهکار توسط گوگل به منظور رفع مشکل پدید آمده است.

همچنین در اندروید استودیو ابزارهایی تعبیه شده‌ و به توسعه‌دهنده نمایش می‌‌دهند کدام یک از منابع توسط هر خط کد اپلیکیشن وی مصرف می‌شود. انتظار می‌رود اندروید O در تابستان سال جاری منتشر شود. بعد از آن باید منتظر شنیدن اخباری از سوی گوشی‌سازان باشیم تا لیست دستگاه‌های دریافت‌کننده این نسخه جدید را منتشر کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*