سیستم عامل اندروید گو معرفی شد؛ سیستمی عاملی برای گوشی های رده‌پایین

سیستم عامل اندروید گو معرفی شد؛ محرکی برای گوشی های پایین‌رده

گوگل در جریان برگزاری کنفرانس I/O 2017 از سیستم عامل اندروید گو (Android Go) رونمایی کرد. این سیستم عامل جدید جهت اجرا در محصولات اندرویدی رده‌پایین طراحی شده است. در ادامه با امکانات و ویژگی های این نسخه از رابط کاربری جدید گوگل آشنا شوید.

سیستم عامل اندروید گو شامل مجموعه‌ای از امکانات و اپلیکیشن های ضروری سیستم عامل اندروید O است که به گونه‌ای بازطراحی شده‌اند تا همزمان علاوه بر محدود کردن استفاده زیاد از منابع، مصرف دیتای محصولات مبتنی بر این سیستم عامل را نیز به حداقل برسانند. این تکنولوژی با هدف ایجاد تجربه‌ای مناسب از استفاده از موبایل در میان کاربران کشورهای در حال توسعه، طراحی شده است.

ویژگی های سیستم عامل اندروید گو

اندروید Go دارای سه بخش اصلی‌ست؛ خود سیستم عامل، اپلیکیشن‌های ساخته‌شده توسط گوگل و اپلیکیشن‌های شخص ثالثی که با توجه به اهداف ساخت این سیستم عامل کم‌مصرف، بهینه‌سازی شده باشند. در مرحله اول، سیستم عامل اندروید او به گونه‌ای بهینه می‌شود تا گوشی ها و تبلت های اندرویدی با 1 گیگابایت رم به خوبی با آن هماهنگ شوند. این بهینه‌سازی‌ها شامل مواردی همچون محدود کردن استفاده از رم و اضافه کردن گزینه‌هایی برای مدیریت مصرف داده هستند؛ گزینه‌هایی که به لطف قابلیت های جدید، مصرف دیتا را مستقیما از بخش نوتیفیکیشن‌ها مدیریت خواهد کرد.

سیستم عامل اندروید گو معرفی شد؛ سیستمی عاملی برای گوشی های رده‌پایین

در مرحله دوم، گوگل این وعده را داده تا بخشی از سرویس‌هایش -شامل اپلیکیشن‌هایی با مصرف دیتای مناسب- را برای محصولات مبتنی بر سیستم عامل اندروید گو ارائه دهد. به عنوان مثال، ویژگی Data Saver کروم به صورت پیش‌فرض بر روی اندروید Go نصب خواهد شد. همچنین، سرویس کم‌مصرف دیگری به نام یوتیوب گو (YouTube Go) نیز وجود خواهد داشت که بر اساس نسخه اصلی این اپلیکیشن ساخته شده است. یوتیوب گو شامل ویژگی‌هایی جهت کاهش و مدیریت مصرف داده‌ها هستند؛ کاربران قادر خواهند بود تا پیش از تماشای کامل ویدیو، اسکرین‌شات‌هایی از بخش‌های مختلف آن را ببینند. همچنین، امکان پخش ویدیوها در کیفیت‌های مختلف نیز در این نسخه از سرویس یوتیوب وجود خواهد داشت. برخلاف یوتیوب اصلی، یوتیوب گو امکان دانلود ویدیوها و دیدن آنها در حالت آفلاین و همچنین، به اشتراک گذاری آنها به صورت جفت‌به‌جفت (بدون مصرف داده اضافی) را فراهم می‌کند.

سیستم عامل اندروید گو معرفی شد؛ سیستمی عاملی برای گوشی های رده‌پایین

در مرحله سوم نیز اپلیکیشن‌هایی مخصوص سیستم عامل اندروید گو با برچسب «ساخته‌شده برای میلیاردها کاربر» در پلی استور گوگل معرفی شده‌اند. این برنامه‌های کم‌مصرف مکانیزمی همچون اپلیکیشن فیسبوک لایت و اسکایپ لایت داشته مصرف منابع و دیتا را به حداقل می‌رسانند.

سیستم عامل اندروید گو معرفی شد؛ سیستمی عاملی برای گوشی های رده‌پایین

همزمان با عرضه سیستم عامل اندروید O، اندروید Go نیز با نام “Go Configuration” شامل هر سه بخش گفته‌شده در بالا، و مختص گوشی ها و تبلت هایی با رم 1 گیگابایت و پایین‌تر عرضه خواهد شد. به گفته گوگل، دیوایس‌های اندرویدی مبتنی بر نسخه Go در ابتدای سال 2018 میلادی روانه بازار خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*