مشاوره تحصیلی بیل گیتس ؛ ثروتمندترین مرد دنیا چه رشته‌هایی را برای تحصیل پیشنهاد می‌کند؟

مشاوره تحصیلی بیل گیتس ؛ ثروتمندترین مرد دنیا چه رشته‌هایی را برای تحصیل پیشنهاد می‌کند؟

این مطلب مخصوص تمامی افرادی است که هنوز در مورد رشته‌ی تحصیلی آینده‌ی خود تصمیم نگرفته‌اند؛ در ادامه با ما همراه باشید تا مشاوره تحصیلی بیل گیتس (Bill Gates) برای این بخش از جامعه را برای شما بازگو کنیم.

بیل گیتس از بنیان‌گذاران کمپانی مایکروسافت، ثروتمندترین مرد جهان و فردی انسان‌دوست است. او به تازگی در حساب توییتری خود، سه شاخه علمی را برای افرادی که به ادامه تحصیل علاقه‌مندند و در انتخاب رشته‌ای از میان سیل رشته‌های تحصیلی و تخصص‌های مختلف سردرگم‌اند، پیشنهاد کرده است. گیتس در توییترش اعلام کرده که اگر قرار بود زمان به عقب برگردد و او مجددا حق انتخاب داشته باشد، شاخه‌های هوش مصنوعی (AI)، انرژی و علوم زیستی را به عنوان سه گزینه اول در میان انتخاب‌هایش قرار می‌داد. او آینده شغلی این سه شاخه را امیدوارکننده خواند و تاثیر آن‌ها بر فردای جهان و بشریت را قابل‌توجه دانست.

مشاوره تحصیلی بیل گیتس ؛ ثروتمندترین مرد دنیا چه رشته‌هایی را برای تحصیل پیشنهاد می‌کند؟

مشاوره تحصیلی بیل گیتس در مورد انتخاب شاخه‌ی AI از آن جهت است که اکثریت کارشناسان تکنولوژی و اقتصاد بر این عقیده‌اند که در 20 سال آینده، تغییرات بزرگی در عملکرد کمپانی‌ها و کاربرد هوش مصنوعی توسط آن‌ها برای اتوماتیک کردن کارخانه‌ها، محل‌های فروش و مکان‌های ساخت و ساز، ایجاد خواهد شد.

تامین انرژی لازم برای استفاده از هوش مصنوعی در این حجم عظیم هم نیازمند منابع انرژی تجدید پذیری همچون انرژی خورشیدی و انرژی باد خواهد بود. به همین خاطر است که گیتس، تحصیل در شاخه انرژی را نیز قویا پیشنهاد می‌کند. او پیش‌بینی می‌کند که تا 15 سال آینده، در زمینه تامین انرژی موردنیاز بشر معجزه‌ای رخ خواهد داد.

همچنین، نرخ رشد بازار بیوتکنولوژی در آمریکا بسیار چشمگیر است؛ به خصوص که شرکت‌های خصوصی در حال حاضر بر سر ساخت داروها و درمان‌های هوشمندتر و موثرتر برای مقابله با باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک، با یکدیگر در رقابت سختی قرار دارند.

مشاوره تحصیلی بیل گیتس بر اساس تجربه شخصی با ارزش اوست

گیتس سال‌ها در بازار کار مدرن فعالیت داشته و با دارا بودن بیشترین ثروت شخصی در دنیا، در جایگاهی قرار دارد که نصیحت و مشاوره شغلی‌اش به جدیت مورد توجه قرار گرفته میشود. او که اکنون از اعضای هیئت‌مدیره بنیاد خیریه‌ای با نام خودش است، شخصا شاهد پیشرفت‌ و توسعه جهان در زمینه جایگزینی شغل‌های ابتدایی با ربات‌ها، ریشه‌کن کردن بیماری‌ها و فراهم کردن انرژی‌های پاک برای مناطق فقیر بوده و به اهمیت این زمینه‌ها به خوبی واقف است. او در بخشی از توییت‌هایش، خطاب به فارغ‌التحصیلان دبیرستان‌ها می‌گوید:

شما اکنون نسبت به زمانی که من هم‌سنتان بودم، آگاهی بیشتری دارید و می‌توانید سریع‌تر و راحت‌تر با بی‌عدالتی در سراسر دنیا مبارزه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. بابا این چیزا مال خارجه
    اصن تو ایران هست