مارکوس هاچینز

مارکوس هاچینز ؛ جوان 22 ساله‌ای که راه متوقف کردن باج افزار WannaCry را کشف کرد

یک جوان 22 ساله به نام مارکوس هاچینز (Marcus Hutchins) موفق شد راه متوقف کردن باج افزار WannaCry را پیدا کند. این باج افزار از روز جمعه، حملات خود را آغاز کرد.

مارکوس هاچینز یک محقق امنیت سایبری بریتانیایی است که در اتاق خواب کوچک خانه پدری خود موفق شد راهی را کشف کند که سرعت حملات باج افزار WannaCry را کاهش داد. به گزارش دیلی تلگراف، این جوان 22 ساله در یک تفریح‌گاه ساحلی در ساحل دوون شمالی زندگی می‌کند.

باج افزار WannaCry

کشف کلید قطع اضطراری باج افزار WannaCry در اتاق کار کوچک مارکوس هاچینز

هاچینز در روز گذشته تصاویری از محل کار کوچک خود در اتاق خواب و سیستم‌هایی که توسط خود او سر هم شده منتشر کرد. در این اتاق کار، سرورهای رایانه، حداقل سه مانیتور و چندین بازی رایانه‌ای مشاهده می‌شود. این محقق جوان که در توییتر با نام کاربری Malware Tech فعالیت می‌کند امروز به نام قهرمان تصادفی شناخته شده است. وی با ثبت یک دامنه مخفی در کد باج افزار موفق شده تا حملات این بدافزار را متوقف کند. هاچینز تمامی تلاش‌های خود را در یک وبلاگ با عنوان «چگونه به طور تصادفی حملات سایبری جهانی را متوقف کنید؟» تشریح کرده است.

مارکوس هاچینز در مورد چگونگی کشف این کلید قطع اضطراری در باج افزار WannaCry می‌گوید:

من به سرعت موفق به گرفتن یک نمونه از باج افزار شدم و به محض اجرا شدن نمونه در محیط تجزیه و تحلیل، متوجه یک دامنه ثبت نشده در کد مربوط به آن شدم و به همین دلیل نسبت به ثبت این دامنه اقدام کردم. با این کار ما از گسترش باج افزار و آلوده شدن کامپیوترهای جدید جلوگیری کردیم.

مارکوس هاچینز

اندرو مابیت (Andrew Mabbitt)، یکی از موسسان Fidus در توییتر عنوان کرد که هاچینز یکی از باهوش‌ترین و بااستعدادترین افرادی است که تاکنون دیده‌ام.

حملات باج افزار WannaCry از روز جمعه موجب اختلال در فعالیت خدمات بهداشت ملی انگلیس، کارخانه خودروسازی رنو فرانسه، بانک‌های روسیه، اپراتور مخابراتی اسپانیا و بسیاری از کاربران و سازمان‌های دیگر در سراسر جهان شد. مارکوس هاچینز در گفتگو با بی بی سی عنوان کرد که حملات دیگری در آینده نزدیک در راه خواهد بود و ممکن است در روزهای آینده اوضاع بدتر از قبل شود. وی هم‌اکنون در حال همکاری با مرکز امنیت سایبری ملی GCHQ برای جلوگیری از حملات سایبری آینده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. نونش افتاد تو روغن دیگه

  2. بخدا اچ تی سی یو 11معرفی شده چرا پوشش نمیدین حتما باید برم سایت همسایه