شهر نیویورک در گذر زمان

گیف‌هایی دیدنی از تغییرات شهر زیبای نیویورک در گذر زمان

شهر نیویورک (New York) در صد سال گذشته به شدت دستخوش تغییرات شده است؛ در همین رابطه اندرو فاریس (Andrew Farris)، عکاس کانادایی، گیف‌های زیبایی را از تغییرات شهر نیویورک در گذر زمان تهیه کرده است.

فاریس عکاس نامداریست که تاکنون از ۲۵ شهر دنیا عکس‌برداری کرده است؛ شهرهایی مانند لندن، گلاسکو و برلین. او در جدیدترین پروژه خود، تصاویری از نقاط مختلف شهر نیویورک در ایالت نیویورک آمریکا، مانند میدان تایمز (Times Square)، پل بروکلین (Brooklyn Bridge) و ساختمان فلت‌آیرن (Flatiron)، تهیه کرده و این تصاویر را با عکس‌هایی که برخی بیش از صد سال قدمت دارند، ادغام کرده است. تصاویر امروزی این پروژه، دقیقا از همان زوایای تصاویر تاریخی عکس‌برداری شده‌اند و حاصل کار، گیف‌هاییست که تکامل شهر نیویورک در گذر زمان را به زیبایی نشان می‌دهند. فاریس در مصاحبه‌ای با وبسایت بیزنس اینسایدر گفت:

شهر نیویورک با تمام شهرهای دنیا متفاوت است؛ این شهر از صد سال گذشته پیشگام طراحی و مهندسی آسمان‌خراش‌ها بوده و تا اواسط قرن بیستم، در این زمینه رقیب نداشته است. نیویورک با حفظ این میراث صد ساله، در حوزه عملی کردن جدیدترین ایده‌های طراحی از رقبا برتر است.

در ادامه شما را به تماشای محصول پروژه‌ی نیویورک در گذر زمان دعوت می‌کنیم. حجم تصاویر اندکی بالاست لطفا تا بارگذلری کامل صبر کنید.

گیف‌های تکامل شهر نیویورک در گذر زمان÷

شهر نیویورک در گذر زمان

یکی از پنج مکانی که نظر فاریس را به خود جلب کرد، پل بروکلین بود که در این تصاویر، تفاوت ظاهر آن در کولاک سال 1888 با ظاهر امروزی، به تصویر کشیده شده است.

شهر نیویورک در گذر زمان

گیفی دیگر از تغییر پل بروکلینِ نیویورک در گذر زمان

شهر نیویورک در گذر زمان

آویزان شدن کارگران نقاش از کابل‌های پل بروکلین در سال 1914

شهر نیویورک در گذر زمان

در سال 1918، هزاران نفر در اطراف سالن فدرال خیابان وال‌استریت جمع شدند تا روز آتش‌بس (Armistice Day) را جشن بگیرند؛ در ساعت 11 این روز که یازدهمین روزِ یازدهمین ماه سال 1918 بود، توافقنامه صلحی بین متفقین جنگ جهانی اول و آلمان بسته شد که به این جنگ پایان داد.

شهر نیویورک در گذر زمان

در سال 1876 شهرداری نیویورک مجسمه‌ی دست تندیس آزادی (Statue of Liberty) را در میدان مدیسون ساخت. تا قبل از برداشته شدن مجسمه در سال 1882، هر فردی با پرداخت نیم دلار می‌توانست از مشعل آن بالا رود!

شهر نیویورک در گذر زمان

در این گیف نقاش آمریکایی نیسا مکمین (Neysa McMein) را می‌بینیم که پرچم آمریکا را در یکی از رژه‌های سال 1917، در مقابل ساختمان فلت‌آیرن به دست گرفته است.

شهر نیویورک در گذر زمان

 

سی بلوک آن‌طرف‌تر، در شمال ساختمان فلت‌آیرن، خانواده وندربیلت در محل کنونی یکی از شعبه‌های Zara زندگی می‌کردند؛ تصویر مربوط به سال 1897 است.

شهر نیویورک در گذر زمان

ظاهر امروزی ایستگاه راه‌آهن بین‌شهری پنسیلوانیا (Penn Station)، نسبت به اوایل قرن بیستم تغییر زیادی کرده است.

شهر نیویورک در گذر زمان

تغییر میدان تایمزِ نیویورک در گذر زمان ؛ صد سال پیش در این میدان، خبری از تبلیغات پر زرق و برق نبود.

شهر نیویورک در گذر زمان

در گذشته قوانین متفاوتی در مورد تبلیغات بیلبوردی وجود داشت؛ در این گیف تبلیغ سیگار Camel را می‌بینیم.

شهر نیویورک در گذر زمان

انبوه جمعیتی که در سال 1915، برای خرید نان تازه در خیابان چهل و یکم در صف ایستادند.

شهر نیویورک در گذر زمان

تبلیغی از شو “Florenz Ziegfeld’s Follies” که در تابستان 1908 در برادوِی اجرا می‌شد، به سختی در این تصویر مشخص است. مجموعه سرگرمی المپیای Hammerstein در وسط تصویر، اکنون به یکی از شعبه‌های تئاتر زنجیره‌ای Lowes تبدیل شده است.

فاریس و همکارانش قصد دارند اپلیکیشنی را برای علاقه‌مندان به این‌گونه گیف‌ها طراحی کنند تا ساکنین نقاط مختلف جهان بتوانند تغییرات محل زندگیشان را در گذر زمان، به تصویر بکشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این اپلیکیشن می‌توانید به صفحات اجتماعی اندرو فاریس مراجعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. واقعا زیبا و حیرت آور بودن مرسی

  2. عالی مثل همیشه