کارخانه رنو

چندین کارخانه رنو در فرانسه پس از حملات سایبری اخیر تعطیل شد

پس از حملات سایبری گسترده در روزهای اخیر که در بیش از 100 کشور جهان گسترش پیدا کرده، چندین کارخانه رنو در فرانسه تعطیل شده و تولید خودرو در آن‌ها متوقف شده است.

سخنگوی شرکت خودروسازی رنو فرانسه اعلام کرد که این شرکت، تولید خودرو را در کارخانه Sandouville متوقف کرده است. وی همچنین تایید کرد که اقدامات پیش‌گیرانه جهت مقابله با حملات سایبری اخیر به ویژه باج افزار WannaCry انجام شده که از جمله آن می‌توان به تعلیق موقت فعالیت‌های صنعتی در برخی از سایت های تولیدی رنو اشاره کرد. در حال حاضر لیست کاملی از کارخانه‌های تحت تاثیر قرار گرفته، منتشر نشده است. شریک شرکت رنو یعنی نیسان نیز از جمله شرکت‌هایی است که تحت تاثیر حملات سایبری اخیر قرار گرفته است.

بازگشایی کارخانه رنو در فرانسه در روز دوشنبه

یکی از سخنگوهای بریتانیایی نیز تایید کرد که اطلاعات و فایل‌های موجود در کارخانه ساندرلند در حملات سایبری شب جمعه، آسیب دیده‌اند اما تاکنون خبری در مورد توقف تولید در این سایت منتشر نشده است. یکی از مقامات شرکت رنو هم در گفتگو با رویترز اعلام کرد که این شرکت انتظار دارد تا تقریبا تمامی کارخانه‌ها در روز دوشنبه بازگشایی شوند.

باج افزار Wannacry

حمله باج افزار WannaCry در روز جمعه آغاز شد و سیستم‌های رایانه‌ای بسیاری از سازمان‌های سراسر جهان از جمله بیمارستان‌های بریتانیا، آب و برق اسپانیا و وزارت کشور روسیه مورد هدف قرار گرفته است. این باج افزار از کد اسپلویت موسوم به EternalBlue استفاده می‌کند که توسط گروه Shadowbrokers منتشر شده و از یک آسیب‌پذیری در سرویس SMB سیستم عامل ویندوز بهره می‌برد. این کد توسط NSA توسعه پیدا کرده تا قفل‌های امنیتی سیستم‌های رایانه‌ای مبتنی بر ویندوز را بشکند.

مایکروسافت نیز در روز گذشته یک پچ جدید را برای ویندوز ایکس پی ارائه کرده تا از حمله این باج افزار جلوگیری کند. این در حالیست که به نظر می‌رسد یک محقق امنیت سایبری 22 ساله با ثبت یک آدرس وب توانسته جلوی حملات اخیر باج افزارها را بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*