پچ ویندوز ایکس پی

پچ ویندوز ایکس پی برای مقابله با حملات باج افزار Wannacry منتشر شد

در روزهای گذشته حملات سایبری بی‌سابقه و گسترده‌ای در سراسر جهان رخ داده و مشکلات زیادی را به وجود آورده است. اکنون مایکروسافت، پچ ویندوز ایکس پی را برای مقابله با باج افزار Wannacry ارائه کرده است.

از روز جمعه، بیمارستان‌های بریتانیا، شرکت مخابراتی اسپانیایی تلفونیکا، FedEX و بسیاری از سازمان‌ها و کسب و کارهای دیگر مورد حملات گسترده یک باج افزار قرار گرفته‌اند. حدود 75 هزار کامپیوتر در 99 کشور جهان مورد حمله این باج افزار که با نام WannaCry شناخته می‌شود، قرار گرفته است. این باج افزار با هک کردن سیستم رایانه‌ای، از کاربر 300 دلار باج می‌خواهد. بدافزار مذکور از اطلاعات منتشر شده توسط Shadow Brokers در خصوص اقدامات آژانس امنیتی آمریکا برای هک رایانه‌های شخصی سوءاستفاده کرده و قادر است در نسخه‌های قدیمی ویندوز گسترش پیدا کند.

عرضه پچ ویندوز ایکس پی برای حمایت از سازمان‌ها در برابر حملات سایبری اخیر

مایکروسافت در ماه گذشته با انتشار به‌روزرسانی‌های جدید برای ویندوز سعی کرد تا آسیب‌پذیری‌های موجود را برطرف کند اما در این میان ویندوز ایکس پی همچنان ناامن باقی ماند و هیچ به‌روزرسانی جدیدی برای آن ارائه نشد. امروزه بسیاری از سازمان‌ها با وجود خطرات امنیتی موجود، از ویندوز XP استفاده می‌کنند و به همین دلیل مایکروسافت اقدام به عرضه پچ‌های جدیدی برای آن کرده است. این پچ شامل اقداماتی برای رفع نقص‌های موجود در ویندوز ایکس پی، ویندوز 8 و ویندوز سرور 2003 می‌شود.

پچ ویندوز ایکس پی

مایکروسافت معمولا با ارائه به‌روزرسانی و پشتیبانی از ورژن‌های قدیمی ویندوز از سازمان‌ها و کسب و کارها حمایت می‌کند که این موضوع شامل به‌روزرسانی نرم‌افزارهای مهم و حیاتی مایکروسافت هم می‌شود. فیلیپ میسنر (Phillip Misner)، مدیر گروه امنیتی مایکروسافت اعلام کرد:

دیدن کسب و کارها و کاربرانی که مورد هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند مانند آن چه که در روزهای اخیر گزارش شده، برای ما دردناک بود و به همین دلیل با توجه به اهمیت کاربران و کسب و کارها، تصمیم گرفتیم تا به صورت سفارشی، به‌روزرسانی‌های امنیتی برای سیستم عامل منتشر کنیم.

این اقدام یک حرکت غیرمعمول از سوی مایکروسافت محسوب می‌شود اما این نقص امنیتی و کشف راه مقابله با آن نیز به همان اندازه غیرعادی است. عرضه پچ ویندوز ایکس پی در حالی اتفاق افتاده که اکنون نشانه‌هایی از پیدا کردن یک کلید قطع اضطراری توسط محقق امنیت سایبری 22 ساله در بریتانیا مشاهده شده است. برخی کارشناسان معتقدند که مهاجمان پشت این باج افزار تاکنون تنها حدود 20 هزار دلار از طریق هک سیستم‌های رایانه‌‌ای و باج خواهی از کاربران به دست آورده‌اند. در هر حال، این یک درس مهم برای تمام کسانی است که در این مسئله دخیل هستند تا سیستم‌ها به موقع به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت کرده و کاربران نیز نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز را به آپدیت‌های جدید مجهز کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام
    چرا قرار ندادید