اندروید O

اندروید O دریافت آپدیت های اندروید را سریع‌تر می‌کند

گوگل همراه با اندروید O و به لطف پروژه Treble، دریافت آپدیت های اندروید را برای گوشی های هوشمند سرعت می‌بخشد. طی روزهای آینده بیشتر با این پروژه آشنا خواهیم شد.

گوگل بار دیگر سعی دارد تا مشکل سرعت کم دریافت آپدیت های اندروید توسط گوشی های هوشمند را حل کند و در این زمان، این غول کالیفرنیایی اعلام کرده است که راه حلی را یافته تا آپدیت سیستم عامل گوشی های تولیدکنندگان آسان‌تر، سریع‌تر و البته کم هزینه‌تر از هر زمان دیگری خواهد شد.

در واقع، گوگل در اندروید O قابلیتی به نام “Project Treble” را تعبیه کرده است که به سازندگان گوشی های هوشمند آپدیت محصولاتشان را بدون نیاز به ایجاد صدها تغییر نرم افزاری ارائه می‌کند. گوگل در اصل به صورت جداگانه از شرکای سخت افزاری خود، مشغول کار بر روی اندروید است تا مطمئن شود با جدیدترین چیپست‌ها کار می‌کند. اگر این سخن گوگل درست باشد، به لطف پروژه Treble کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ و موتورولا دیگر قادر به آن خواهند بود تا بدون نیاز به منتظر ماندن شریک چیپست‌ساز خود (نظیر کوالکام) خیلی سریع آپدیت های نرم افزاری را در اختیار کاربران خود قرار دهند.

پروژه Treble گوگل

این روشن نیست که اگر تمامی موانع حذف شود و یا اگر سازندگان کد آپدیت اندروید را داشته باشند، بتوانند از قابلیت‌های خاصی در تلفن هوشمند خود استفاده کنند. اما اینگونه به گوش می‌رسد که گوگل در حال رسیدگی به مشکل تکه تکه شدن اندروید است. در حالی که طی سالیان گذشته این وضعیت سیستم عامل موبایلی گوگل بهتر شده است، اما آن تا به حال به صورت کامل از بین نرفته است. آخرین نسخه اندروید، نوقا، هشت ماهی است که عرضه شده ولی هنوز تنها 7 درصد گوشی های اندرویدی آن را دریافت کرده‌اند. اینک اندروید آبنبات ژله‌ای (Jelly Bean) یا نسخه 4.1 بیشترین استفاده را در بین گوشی های اندرویدی دارد.

پروژه Treble گوگل

گوشی های قدیمی نمیتوانند از مزایای اندروید O بهره‌مند شوند

گوگل تلاش زیادی را در جهت سرعت بخشیدن به آپدیت های اندرویدی انجام داده است اما آن هیچگاه شانس زیادی را نداشته است، بنابراین ما همچنان منتظر هستیم تا تغییراتی در این زمینه رخ دهد. و شاید با اهمیتی بیشتر، در این جا یک مانع بزرگ قرار دارد: این قابلیت همراه با اندروید O به ارمغان خواهد آمد و کسانی که صاحب گوشی های قدیمی هستند، نمی‌توانند سیستم عامل گوشی خود را به این نسخه جدید آپدیت کنند.

ما طی برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل با نام Google I/O بیشتر در مورد پروژه Treble خواهیم شنید. این کنفرانس هفته آینده برگزار خواهد شد. این کمپانی قطعا باید در مورد اندروید O نیز توضیحات بیشتری را ارائه کند؛ هرچند ما نمی‌توانیم تا اواخر سال جاری با نسخه‌ی کامل آن ملاقات کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*