پیش بینی زمان معرفی وان پلاس 5

پیش بینی زمان معرفی وان پلاس 5 با توجه به تاریخ رونمایی پرچمداران پیشین

با نگاهی به تاریخ رونمایی سایر پرچمداران شرکت وان پلاس،می توان زمان معرفی وان پلاس 5 را هم پیش بینی کرد. OnePlus 5 جزو قدرتمندترین پرچمداران اندرویدی امسال خواهد بود که تاریخ عرضه رسمی آن هنوز مشخص نشده است.

در یکی از مطالب پیشین، مروری بر گوشی موبایل OnePlus 5 داشته و مشخصات فنی، ویژگی‌ها و قیمت آن را جمع‌بندی کردیم. با توجه به شواهد و شایعات فاش شده تاکنون، گوشی موبایل وان پلاس 5 یکی از قدرتمندترین پرچمداران اندرویدی سال بوده و با توجه به قیمت بسیار پایینش در مقایسه با رقبا، فروش فوق‌العاده زیادی را تجربه خواهد کرد.

پیش بینی زمان معرفی وان پلاس 5

این برای نخستین باری است که چنین حجمی از شایعات درباره محصولی از یک گوشی‌ساز چینی منتشر می‌شوند. حتی خود شرکت سازنده نیز به این موضوع دامن زده و تیزرهای تبلیغاتی مختلفی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند، اما همچنان خبری از انتشار اطلاعات رسمی پیرامون مشخصات دستگاه نیست. تنها بخشی که نتوانستیم اظهار نظر خاصی درباره آن داشته باشیم زمان معرفی این گوشی موبایل بوده است. تنها راه پیش بینی زمان معرفی وان پلاس 5 بررسی روال معرفی محصولات تا پیش از این است.

یافتن الگوی معرفی محصولات

این گوشی‌ساز چینی، تاکنون همانند سایر کمپانی‌های مطرح جهان در این زمینه الگوی زمانی خاصی برای برگزاری رویدادهای رونمایی از محصولات خود نداشته است. وان پلاس وان در آوریل (فروردین) 2014، وان پلاس 2 در اواخر ماه جولای 2015 (مرداد) و وان پلاس 3 در نیمه‌های ژوئن (تیر) 2016 معرفی شدند. با گذشت شش ماه از زمان رونمایی از وان پلاس 3 شاهد رونمایی از نسخه توسعه یافته آن یعنی وان پلاس 3 تی بودیم. اکنون با گذشت یک سال زمان آن رسیده تا یک پرچمدار کاملا جدید را از وان پلاس شاهد باشیم.

OnePlus 3T

برای پیش بینی زمان معرفی وان پلاس 5 باید علاوه بر در نظر گرفتن تاریخ‌های رونمایی محصولات پیشین، اخبار دیگری را نیز وارد بازی کنیم. مدتی قبل جدیدترین تیزر تبلیغاتی وان پلاس 5 منتشر شد که علاوه بر تایید شایعات پیشین درباره نام گوشی موبایل، زمان عرضه آن را نیز با احتمالی بالا نشان داد. در گوشه‌ای از این تیزر شاهد عبارت سلام تابستان! بزن قدش هستیم. در مرکز این تصویر نیز عبارت سلام 5 نمایش داده شده است.

پیش از این نیز با احتمالی قوی می‌دانستیم نام پرچمدار بعدی وان پلاس با گذر از شماره 4، شماره 5 را در کنار خود خواهد داشت، چرا که در فرهنگ کشور چین شماره 4 حکم شماره 13 را در فرهنگ کشورهای غربی دارد. از آنجایی که این شرکت نمی‌خواهد با قرار دادن یک عددی نامیمون و آورنده بدشانسی در کنار اسم محصول خود بازار آن را خراب کند، محصول بعدی، وان پلاس 5 خواهد بود. نکته بعدی که به پیش بینی زمان معرفی وان پلاس 5 کمک می‌کند، عبارت سلام تابستان است.

OnePlus 3T

در نظر گرفتن دیگر فاکتورها

با بررسی الگوی معرفی محصولات پیشین و همچنین جدیدترین تیزر تبلیغاتی این گوشی موبایل، یک بازه زمانی بسیار طولانی را به عنوان زمان معرفی وان پلاس 5 مشخص کردیم. اکنون باید چند فاکتور دیگر را نیز در نظر بگیریم. چه مدت قبل از رونمایی رسمی، وان پلاس انتشار تیزرهای تبلیغاتی محصولات خود را آغاز کرده است؟ منظور ما رندرها، شایعات غیر موثق و تصاویر احتمالی نبوده و به اخبار منتشر شده به صورت رسمی در حساب‌های کاربری شرکت در شبکه‌های اجتماعی اشاره می‌کنیم. از آنجایی که وان پلاس وان نخستین محصول این شرکت محسوب می‌شد، از چندین ماه قبل رونمایی شاهد انتشار تیزرهای تبلیغاتی رسمی آن بودیم، به همین دلیل این گوشی موبایل را از لیست خارج می‌کنیم.

پیش بینی زمان معرفی وان پلاس 5

نخستین خبر رسمی درباره وان پلاس 2 در هجدهم ژوئن منتشر شد. در این تصویر کل تیم وان پلاس در کنار یکدیگر جمع شده و با نگاه خیره در نمایشگر وان پلاس 2، مشغول خواندن متنی خاص در آن هستند. این گوشی موبایل در تاریخ بیست و هشتم جولای معرفی شد. این تاریخ، یک ماه و ده روز بعد از انتشار نخستین خبر رسمی است.

نخستین خبر رسمی درباره وان پلاس 3 زمانی منتشر شد که کارل پی (Carl Pei) به عنوان یکی از بنیان‌گذاران شرکت، اعلام کرد سیستم فروش پرچمدار جدید وان پلاس متفاوت خواهد بود. چند روز بعد، مدیر عامل همین شرکت با وان پلاس 3 یک عکس سلفی گرفت و آن را در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.

پیش بینی زمان معرفی وان پلاس 5

این دو اتفاق به ترتیب در تاریخ‌های بیستم و بیست و چهارم ماه می رخ دادند. وان پلاس 3 در تاریخ چهاردهم ماه ژوئن رونمایی شد. فاصله زمانی بین تاریع معرفی و انتشار نخستین خبر کمتر از یک ماه است.

نخستین خبر رسمی درباره سومین محصول این شرکت با نام وان پلاس ایکس، که یک میان‌رده به شمار می‌رود، در تاریخ هشتم ماه اکتبر منتشر شد. این گوشی موبایل در بیست و نهم همان ماه معرفی شد. فاصله زمانی میان این دو اتفاق حدود سه هفته است.

وان پلاس ایکس

برای پیش بینی زمان معرفی وان پلاس 5 ، بهترین کار بررسی الگوی زمانی معرفی آخرین محصول عرضه شده یعنی وان پلاس 3 تی است. نخستین خبر رسمی درباره این گوشی موبایل در تاریخ بیست و یکم اکتبر منتشر و خود آن در پانزدهم نوامبر رونمایی شد. مجددا میان این دو اتفاق حدود یک ماه فاصله زمانی وجود دارد. حتی اخبار مربوط به نسخه مشکی رنگ و محدود وان پلاس 3 تی نیز حدود بیست روز قبل از آغاز فروش رسمی آن منتشر شدند.

نتیجه‌گیری از پیش بینی زمان معرفی وان پلاس 5

با در نظر الگوی رونمایی محصولات پیشین می‌توان به پیش بینی زمان معرفی وان پلاس 5 پرداخت. انتظار داریم این گوشی موبایل بین ابتدا تا نیمه‌های ماه ژوئن (خرداد) رونمایی شود. در جدول زیر می‌توانید زمان انتشار نخستین خبر رسمی، زمان رونمایی و تاریخ عرضه محصولات پیشین وان پلاس به بازار را مشاهده کنید.

گوشی موبایلتاریخ انتشار نخستین خبر رسمیزمان رونماییزمان عرضه
وان پلاس 218 ژوئن 201528 جولای 201511 آگوست 2015
وان پلاس ایکس8 اکتبر 201529 اکتبر 20155 نوامبر 2015
وان پلاس 320 می 201614 ژوئن 201614 ژوئن 2016
وان پلاس 3 تی21 اکتبر 201615 نوامبر 201622 نوامبر 2016
وان پلاس 58 می 2017ابتدای ژوئن 2017؟نیمه‌های ژوئن 2017؟

قیمت وان پلاس 5

وان پلاس در هر قدم برای عرضه یک محصول جدید و قدرتمندتر، به قیمت پرچمداران خود افزوده است. در ابتدای لیست با نسخه دارای طرفیت داخلی 16 گیگابایت وان پلاس وان مواجه هستیم که قیمت آن 300 دلار است. آخرین پرچمدار معرفی شده تا پیش از معرفی وان پلاس 5، وان پلاس 3 تی محسوب می‌شود که نسخه پایه و 64 گیگابایتی آن دارای قیمت 439 دلار است. بسیار از تحلیلگران معتقدند قیمت نسخه پایه پرچمدار جدید وان پلاس باز هم افزایش خواهد داشت.

انتظار می‌رود وان پلاس 5 در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی عرضه شود که به ترتیب دارای قیمت 449 و 499 دلار خواهند بود. در جدول زیر نیز می‌توانید قیمت تمامی پرچمداران وان پلاس تا به امروز را با یکدیگر مقایسه کنید.

گوشی موبایلنسخه 16 گیگابایتینسخه 32 گیگابایتینسخه 64 گیگابایتینسخه 128 گیگابایتی
وان پلاس وان299 دلار349 دلار
وان پلاس 2329 دلار389 دلار
وان پلاس 3399 دلار
وان پلاس 3 تی439 دلار479 دلار
وان پلاس 5449 دلار؟499 دلار؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*