افزایش عملکرد مرورگر مایکروسافت اج

وعده بهبود عملکرد مرورگر مایکروسافت اج بعد از دریافت آپدیت جدید ویندوز 10

مایکروسافت اعلام کرد کاربران بعد از دریافت آپدیت Fall Creators ویندوز 10 شاهد بهبود عملکرد مرورگر مایکروسافت اج خواهند بود. این شرکت تصمیم گرفته مرورگر Edge را در موقعیت واقعی خود قرار دهد.

مایکروسافت هیچ وقت نتوانست کاربران ویندوز را به استفاده از مرورگر پیش فرض سیستم عامل خود مشتاق کند. کاربران بعد از نصب سیستم عامل، در نخستین قدم مرورگر اینترنت اکسپلورر را باز کرده و با استفاده از آن، یک مرورگر جدید دانلود و نصب می‌کنند! در نسخه‌های جدیدتر ویندوز شاهد افزوده شدن مرورگر اج در کنار اینترنت اکسپلورر بودیم، مرورگری که باز هم نتوانست آن طور که باید نظر کاربران را جلب کند.

در جریان رویداد مایکروسافت بیلد 2017 اولویت‌های مهم این شرکت در آپدیت Fall Creators ویندوز 10 مشخص شدند. به عنوان مهمترین این تغییرات باید به افزایش عملکرد مرورگر مایکروسافت اج اشاره کرد. این غول نرم افزاری این بار تصمیم گرفته با تمرکز بر روی افزایش عملکرد و شیوه پاسخ‌گویی مرورگر مایکروسافت Edge، تعداد کاربران آن را افزایش دهد. این تغییرات بعد از دریافت آپدیت Fall Creators ویندوز 10 اعمال خواهند شد.

افزایش عملکرد مرورگر مایکروسافت اج

مهمترین راهکار ارائه شده برای افزایش عملکرد مرورگر مایکروسافت اج به روان شدن فرآیند باز کردن و بستن پنجره‌ها مربوط می‌شود. اگر جزو کاربران مرورگر اج مایکروسافت باشید، باید بدانید حین باز کردن یک تب جدید و در ادامه تلاش برای تایپ کردن یک آدرس اینترنتی، این مرور با کمی کندی در پاسخ‌گویی مواجه می‌شود. علاوه بر افزایش عملکرد مرورگر مایکروسافت اج شاهد اعمال برخی تغییرات در طراحی آن خواهیم بود.

بهبود رابط گرافیکی و عملکرد مرورگر مایکروسافت اج به افزایش تعداد کاربران آن ختم می‌‎‎شود

با توجه به سیستم طراحی جدید ویندوز 10 که با نام Fluent Design System شناخته می‌شود، مرورگر اج حین استفاده از آن در دستگاه‌های دارای نمایشگر لمسی طراحی مدرنی به خود خواهد گرفت. افزوده شدن انیمیشن‌هایی به منظور بالا بردن جذابیت رابط گرافیکی مرورگر، از جمله این موارد است. یکی از دلایل عدم استقبال کاربران از مرورگرهای پیش فرض مایکروسافت بی‌روح و جان بودن آن‌هاست که به لطف عرضه آپدیت Fall Creators ویندوز 10 شاهد برطرف شدن آن‌ها خواهیم بود. اگرچه اکنون این تغییرات تنها به همین چند مورد خاص محدود می‌شوند، اما بدون شک مایکروسافت توسعه آهسته و پیوسته Fluent Design System را فراموش نخواهد کرد.

علاوه بر افزایش عملکرد مرورگر مایکروسافت اج ، مایکروسافت در تلاش است تا وب اپلیکیشن‌های پیش‌روند را به این مرورگر بیاورد. Progressive Web Apps یا به صورت خلاصه PWAs، وب اپلیکیشن‌هایی همراه با قابلیت‌های وب مدرن به منظور ایجاد تجربه شبه اپلیکیشنی برای کاربران وب هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*