ساخت اپلیکیشن های اندرویدی و آی او اسی با ویندوز

ساخت اپلیکیشن های اندرویدی و آی او اسی با ویندوز راحت‌تر شد

مایکروسافت با معرفی زبان نشانه گذاری یکپارچه XAML Standard 1.0 باعث شده تا ساخت اپلیکیشن های اندرویدی و آی او اسی توسط یک کامپیوتر ویندوزی آسوده شود.

مایکروسافت در کنفرانس Build 2017 بار دیگر قدرت چند پلتفرمی خودش را به رخ قبا کشید. فریم ورک دات نت (.NET) نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با اشتراک گذاری یک کد پایه، به سادگی اپلیکیشنی ساخت که بر روی پلتفرم های آی او اس، اندروید و ویندوز به اجرا درآید.

ساخت اپلیکیشن های اندرویدی و آی او اسی با ویندوز

استاندارد جدید XAML ، ساخت اپلیکیشن در کامپیوتر ویندوزی برای سه پلتفرم محبوب را به ارمغان میاورد

اما غول نرم افزار به همینجا قناعت نکرده است. در حالی که کد پایه .NET Standard 2.0 به اپلیکیشن ها اجازه‌ی اشتراک کد را می‌دهد، کتابخانه‌های اصلی XAML برای ساخت رابط کاربری از چنین قابلیتی پشتیبانی نمی‌کنند. به همین خاطر مایکروسافت از XAML Standard 1.0، یک زبان نشانه گذاری واحد و یکپارچه برای عناصر رابط کاربری رونمایی کرد که بر روی هر سه پلتفرم ویندوز، آی او اس و اندروید به نمایش درخواهد آمد. به زبان ساده‌تر، مایکروسافت اینک یک کتابخانه کد اشتراک گذاری شده دارد که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد همراه با رابط کاربری مشابه و کمترین تلاش، بتوانند اپلیکیشن هایی برای هر سه این پلتفرم ها ایجاد کنند. قطعا صرف نظر از سیستم عاملی که شما ترجیح می‌دهید از آن استفاه کنید، این خبر خوبی برای تمامی کاربران دیوایس های هوشمند می‌تواند باشد.

علاوه بر این، مایکروسافت قابلیتی برای ساخت اپلیکیشن های آی او اس به صورت مستقیم از طریق یک کامپیوتر ویندوزی و با استفاده از ابزار جدیدی به نام “Xamarin Live Player” را نیز معرفی کرده است. این یک اپلیکیشن آی او اسی است که توسعه دهندگان می‌توانند آن را با ویژوال استودیو همسان کرده و کد را بر روی یک دیوایس آی او اسی مستقر کنند؛ این درحالیست که از طریق همان ویژوال استودیو قادر به اشکال زدایی اپلیکیشن خود هستند. توسعه دهندگان همچنین قادر به استفاده از ابزارهای ویرایش زنده یکسان با Visual Studio در توسعه آی او اس هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*