ساعت مایکروسافت Emma

ساعت مایکروسافت Emma به مبارزه با لرزش های پارکینسون آمد

کمپانی مایکروسافت در کنفرانس Build خود از ساعت مایکروسافت Emma رونمایی کرد. این ساعت لرزشهای بیماری پارکینسون را کاهش داده و باعث نوشتن بهتر این افراد میشود

مایکروسافت ساعتی را ساخته است که به ادعای آن می‌تواند باعث شود بیماران مبتلا به پارکینسون، بتوانند با لرزش کمتری یادداشت برداری کنند. ساعت مایکروسافت Emma لرزشهایی را به مغز ارسال می‌کند که به کنترل لرزش دست کمک خواهد کرد. این کمپانی ساعت خود را در کنفران Build رونمایی کرده است. هرچند این ساعت تنها یک نمونه ساخته شده‌ی اولیه است، اما آن می‌تواند یک گام رو به جلو در استفاده از تکنولوژی های پوشیدنی برای کمک به شرایطی خاص است.

 

لرزش‌های غیرقابل کنترل یکی از شایع‌ترین علائم بیماری پارکینسون است، بیماری علاج ناپذیر که بیش از 10 میلیون نفر در سراسر جهان را به خود گرفتار کرده و باعث از دست رفتن سیستم کنترلی این افراد شده است. ساعت مایکروسافت Emma در واقع نام خود را از اما لایتون، یک طراح گرافیست مبتلا به پارکینسون گرفته که یکی از دوستان محقق مایکروسافت، هایان ژانگ (Haiyan Zhang) است. ژانگ این ساعت را مختص وی طراحی کرده است. آن حاوی موتورهای کوچک لرزشی است که سیگنال‌هایی را برای منحرف کردن مغز لایتون از دستور ایجاد لرزش‌ها ارسال می‌کند. این سیگنال‌ها به آرامش حرکات عضلات کمک می‌کنند و نوشتن که یکی از مهارت‌های مهم برای یک طراح گرافیست است را آسوده‌تر می‌سازند.

تاثیر ساعت مایکروسافت Emma بر روی نوشتن اما لایتون

تاثیر ساعت مایکروسافت Emma بر روی نوشتن اما لایتون

لرزشهای ریتمیک ساعت مایکروسافت Emma سفارشی می‌شوند

این ساعت از مجموعه‌ای از لرزش‌های ریتمیک استفاده می‌کند، اما الگوی آن می‌تواند با استفاده از یک اپلیکیشن بر روی یک تبلت مجهز به ویندوز 10 سفارشی سازی شود. ژانگ می‌خواهد تحقیقات خودش را بر روی آنکه چطور هوش مصنوعی و سنسورها می‌توانند به بیماری پارکینسوس کمک کنند، ادامه دهد. لایتون به مایکروسافت گفته است که این دیوایس نتوانسته لرزش دستان او را متوقف سازد. وی همچنین ادامه می‌دهد:

ساعت مایکروسافت Emma موفق به قطع لرزش من نشده است. نوشتن من عالی نشده اما خدای من، آن بهتر شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*