منتظر اندرويد 4.2 با قابليت هاي شگفت انگيز باشيد!

با وجود آنکه هنوز مدت زیادی از عرضه اندروید ۴.۱ نمیگذرد و هنوز دستگاه های زیادی در بازار نمیباشند که از اندروید لوبیای ژله ای به صورت رسمی بهره ببرند، شایعاتی در مورد ورژن جدیدی از این سیستم عامل محبوب به گوش میرسد. وب سایت Android and Me اطلاعاتی در مورد نسخه جدید اندروید منتشر کرده است که فوق العاده بنظر میرسد.

سیستم عامل اندروید در ورژن های آخر خود شاهد تغییرات گسترده ای بوده است، به نحوی که نسخه ۴.۱ این سیستم عامل جهشی بسیار بزرگ به جلو بود. افزایش قابل توجه سرعت و کاهش مصرف باطری تغییرات بسیار مثبتی بود که شاهد آن بودیم. گوگل با سیستم عامل خود بازار بزرگی از تلفن های همراه و تبلت ها را بدست آورده است اما با وجود رقبایی سرسخت مانند iOS و ورود ویندوز ۸ نمیتوان با اطمینان کامل از آینده صحبت کرد. شاید به همین دلیل است که گوگل همچنان با سرعت در تلاش است تا سیستم عامل اندروید را گسترش دهند و تا حد امکان آن را مطابق با نیاز ها و سلایق کاربر عرضه کند.

سفارشی کردن

این قابلیت همیشه برگ برنده سیستم عامل اندروید در مقایسه با سایر سیستم عامل بوده است. به نظر میرسد در نسخه جدید گوگل چیزی شبیه به یک هسته مرکزی برای کاربرای معمولی سیستم عامل اندروید بوجود آورده است که شامل تغییراتی مانند زنگ دستگاه، والپیپرها ، پوسته ها و … میشود که کاربر قادر خواهد بود به سادگی آنها را مدیریت و شخصی سازی کند. فوق العادست نه؟ این تازه شروع تغییرات جدید میباشد.

یک قابلیت برتر دیگر که احتمال داده میشود در نسخه بعدی اندروید شاهد آن باشیم، این است که دیگر نیاز نیست تا منتظر کمپانی یا تولیدکننده گجت خود بمانید تا آپدیت به آخرین نسخه اندروید را برای دستگاه شما عرضه کند و به زبان ساده شما قادر خواهید بود تا دستگاه خود را بلافاصله بعد از عرضه آخرین نسخه اندروید، آپدیت کنید و کمپانی ها تنها نیاز داشته باشند آپدیتی شامل اپ ها اختصاصی و رابط کاربری خود را عرضه کنند و این بروز رسانی هر زمان توسط کمپانی تولید کننده محصول مورد استفاده شما عرضه شد، حق انتخاب داشته باشید که آن را دریافت کنید یا نه. بی نظیر است؟ اینطور فکر نمیکنید؟

پروژه Roadrunner

با پروژه Butter گوگل برای اندروید ما شاهد سرعت بسیار بالا در زمان کار کردن با گجت اندرویدی خود بودیم. حال با پروژه Roadrunner، گوگل توجه ویژه ای به مصرف باطری و مدیریت آن توسط سیستم عامل خود خواهد داشت. اگر بخواهیم واقعیت را بگوییم، باطری همیشه مشکلی بوده است که کم و بیش کاربران محصولات اندرویدی با آن روبرو بوده اند. حال با توجه به اینکه استفاده از پردازنده های چند هسته ای و دیگر سخت افزار های قدرتمند رونق گرفته است، گوگل در تلاش است تا بتواند با توجه ویژه به این موضوع خیال کاربران نگران خود را راحت کند. فوق العادست، نیست؟

آماده باشید

اگر منابع وب سایت Android and Me درست گفته باشند، احتمالا شاهد لیست بالا بلندی از تغییرات مختلف در نسخه جدید اندروید خواهیم بود که از جمله آن میتوان به بروز رسانی گوگل پلی، گوگل Now یا ویدیو پلیر اشاره کرد. البته این احتمال وجود دارد که تعداد زیادی از این قابلیت ها تنها برای محصولات خانواده نکسوس گوگل عرضه شوند اما بدون شک دیگر محصولات اندرویدی نیز فراموش نخواهند شد. بنظر میرسد گوگل در نظر دارد تا سیستم عامل یا بطور کلی محیطی را فراهم آورد که کاربران اندروید نهایت لذت را از کارکردن با گجت های خود ببرند. نظر شما در این مورد چیست؟


منبع : en.gadgetnews.net

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*