رونمایی مایکروسافت از Azure Cosmos DB ، اولین پایگاه داده‌ای چند مدله و گسترده در سطح جهانی

رونمایی مایکروسافت از Azure Cosmos DB ، اولین پایگاه داده‌ای چند مدله و گسترده در سطح جهانی

کمپانی مایکروسافت (Microsoft) در آخرین کنفرانس خود، مایکروسافت بیلد 2017، از جدیدترین پایگاه داده‌ای ابری‌اش، Azure Cosmos DB رونمایی کرد.

پایگاه داده Azure Cosmos DB در نوع خود منحصربه‌فرد است

سرویس Azure Cosmos DB برای ارائه خدمات ابری در مقیاس جهانی و کاربری‌های نیازمند به اطلاعات فشرده ساخته شده است؛ مایکروسافت ادعا می‌کند که Azure Cosmos DB اولین پایگاه داده گسترده در سطح جهانیست که دارای چند مدل برای ذخیره اطلاعات بوده و با مقیاس‌پذیری افقی، زمانِ به کار (uptime)، توان عملیاتی، سازگاری و تاخیر میلی‌ثانیه را در ۹۹ درصد از موارد، تضمین می‌کند.

این دیتابیس پتانسیل تحمل افزایش تعداد توسعه‌دهندگان استفاده‌کننده از خود را در هر منطقه جغرافیایی دارد و موافقت‌نامه‌های سطح خدماتی (SLA) آن که میان ارائه‌دهندگان و استفاده‌کنندگان از سرویس وجود دارد و در مورد آپ تایم، عملکرد، تاخیر و سازگاریست، تضمین مالی دارد. توسعه‌دهندگان امکان مانور زیادی را با استفاده از این پایگاه داده که تنها دیتابیس بدون Schema است و از رابط‌های برنامه‌نویسی کاربری NoSQL پشتیبانی می‌کند، خواهند داشت. Azure Cosmos DB پنج گزینه مختلف برای سازگاری به کاربران پیشنهاد می‌کند و درعین حال، داده‌های آن‌ها را به صورت خودکار ایندکس می‌کند.

وبسایت تجارت الکترونیک Jet.com در حال حاضر از این دیتابیس برای ۱۰۰ تریلیون تراکنشِ در حال رشد روزانه‌اش، در چند منطقه مختلف جغرافیایی استفاده می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*