سرویس مایکروسافت تیمز

پشتیبانی سرویس مایکروسافت تیمز از اپلیکیشن ها و ربات‌های تمام توسعه دهندگان

به نقل از ساتیا نادلا در کنفرانس Build 2017، زین پس توسعه دهندگان قادرند اپلیکیشن ها و رباتهای خود را برای سرویس مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams) عرضه کنند. این یک قابلیت جذاب برای توسعه هرچه بیشتر این پلتفرم مختص مشاغل است.

تنها چند ماه پیش بود که ردموندی‌ها سرویس مایکروسافت تیمز ، یک سرویس مخصوص فضای کار مبتنی بر چت را در اختیار عموم کاربران قرار دادند. هفته گذشته در رویداد Microsoft Education، این کمپانی از قابلیت‌های جدیدی خبر داد و اعلام کرد که به زودی آن‌ها را به تیمز اضافه خواهد کرد. امروز و در رویداد Build 2017، مایکروسافت از آپدیت‌های دیگری برای این سرویس رونمایی کرد.

اول از هر چیزی، هم اکنون توسعه دهندگان قادر هستند به لطف فروشگاه آفیس، اپلیکیشن های مختص سرویس مایکروسافت تیمز را به فروش برسانند. این کمپانی یک قابلیت «کشفت اپلیکیشن» را به این سرویس اضافه کرده است تا کاربران و گروه‌ها بتوانند به سادگی اپلیکیشن های جدید را بیابند. بنابراین توسعه دهندگان می‌توانند اپلیکیشن های خود را به این فروشگاه اضافه کنند تا کاربران قادر به اضافه کردن آن‌ها به کانال‌ها و تیم‌هایشان باشند. آن‌ها می‌توانند از این برنامه برای انجام مجموعه‌ای از عملیات‌های جذاب نظیر دریافت به روزرسانی خودکار از یک درگاه خاص استفاده کنند.

سرویس مایکروسافت تیمز

ساخت اکستنشن ها در مایکروسافت تیمز

علاوه بر این، مایکروسافت همچنین از دو قابلیت جدید برای اپلیکیشنها در پیشنمایش رونمایی کرده است: ساخت اکستنشن ها و نوتیفیکیشن های شخص ثالث در Activity Feed.

ساخت اکستنشن ها اساسا شناورهای کوچکی هستند که زمانی که بر روی یک اپلیکیشن در زیر “Compose Editor” در یک مکالمه کلیک کنید، به اجرا درخواهند آمد. شما می‌توانید اطلاعات را از اپلیکیشن دریافت کنید و یا با هر ویژگی که توسعه دهندگان تصمیم می‌گیرند آن‌ها را به حالت شناور درآورند تعامل داشته باشید.

اضافه شدن Actionable Messages به مایکروسافت تیمز

این کمپانی همچنین پیام‌های عملیاتی (Actionable Messages) را نیز به مایکروسافت تیمز اضافه کرده است. Actional Messages در این سرویس و سایر سرویس های آفیس 365 به کاربران اجازه تعامل با یک پیام را خواهند داد. مایکروسافت با Salesforce، Freshdesk، Wrike و چندین کمپانی دیگر برای به ارمغان آوردن این قابلیت در سرویس مایکروسافت تیمز و سایر سرویس های این نرم افزار همکاری کرده است.

علاوه بر این مایکروسافت، ای پی آی های تیمز را به صورت پیشنمایش برای Microsoft Graph به ارمغان آورده است که اجازه می‌دهد توسعه دهندگان برای دسترسی به اطلاعات در مورد یک تیم یا کانال خاص از آن بهره‌مند شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*