ارزش شرکت اپل

ارزش شرکت اپل برای اولین در تاریخ به 800 میلیارد دلار رسید

بنابر جدیدترین آمار منتشر شده، ارزش شرکت اپل در بازار برای اولین در تاریخ از مرز 800 میلیارد دلار عبور کرده است.

اگرچه طی هفته‌های گذشته این میزان 750 میلیارد دلار بود، اما دو روز پیش و در تاریخ 8 می (18 اردیبهشت)، ارزش هر سهم اپل در بازار به 153.44 دلار رسید و با توجه به 5.124 میلیارد سهامی که وجود دارد، می‌توان ارزش آن را فراتر از 800 میلیارد دلار در نظر گرفت. به علاوه، اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده میلادی پرچمدار جدید اپل با ویژگی‌های منحصر به فرد روانه بازار می‌شود که می‌تواند سودآوری بسیار بالایی برای این شرکت داشته باشد.

فاکتورهای اقتصادی دیگری که ارتباطی با خطوط تولید اپل ندارند نیز به نفع سهامداران این شرکت عمل می‌کنند. در حال حاضر اپل حدود 250 میلیارد دلار پول نقد در بانک‌های خارجی دارد و این یعنی آنها ملزم به پرداخت مالیات 35 درصدی نیستند. هرچند، دونالد ترامپ (Donald Trump) با ارائه طرح مالیاتی جامع، قصد ترغیب شرکت‌های مختلف و تشویق آنها به وارد کردن پول به بانک‌های کشور را دارد.

در نهایت، شاخص بازار سهام نزدک-100 (NASDAQ-100) نیز طی هفته گذشته در سطحی بالا بسته شد که با منافع اپل در بازار کاملا همسو بود.

احتمال رسیدن ارزش شرکت اپل به یک تریلیون دلار در آینده

اگرچه حالا ارزش شرکت اپل به رقم بسیار بالایی رسیده و تحلیل‌گران نیز مدعی عبور آن از یک تریلیون دلار در صورت اتخاذ تصمیم‌های درست هستند، اما موانعی پیش روی اپل قرار دارد که در صورت اشتباه مدیران، می‌تواند رشد ارزش بازار را در جهت منفی قرار دهد. در حال حاضر، اهالی کوپرتینو مجموعا 100 میلیارد دلار در آمریکا بدهی دارند و به خاطر فوانین مالیاتی نیز نمی‌توانند از 250 میلیارد دلار پول نقد خود در بانک‌های خارجی استفاده کنند. به همین جهت شاید تنها راه برای کنترل این موضوع، سرمایه‌گذاری در تکنولوژی های جدید و صدور سود سهام باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*