بنچمارک سونی اکسپریا XZ پریمیوم

بنچمارک سونی اکسپریا XZ پریمیوم : اسنپدراگون 835 تا چه اندازه قوی است؟

به دنبال معرفی بسیاری از پرچمداران، امروز می‌خواهیم با تکیه بر نتایج بنچمارک سونی اکسپریا XZ پریمیوم ، قدرت تراشه اسنپدراگون 835 را بسنجیم.

اکسپریا XZ پریمیوم یکی از اولین گوشی های هوشمندی است که از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 835 به منظور مدیریت اطلاعات بهره می‌برد. پیش از این نیز پرچمداران جدید سامسونگ در دو نسخه مختلف با اسنپدراگون 835 و اگزینوس 8895 روانه بازار شده بودند. اما آیا گوشی جدید سونی توانایی غلبه بر رقبای خود را دارد؟

البته اسنپدراگون 835 تنها تراشه قدرتمند موجود نیست و چیپ های قدیمی‌تر همچون کایرین 960 (Kirin 960) و ای 10 فیوژن (Apple A10 Fusion) که قدرت‌بخش گوشی های هواوی و اپل هستند نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. جی 6 (LG G6) یکی دیگر از بهترین گوشی های هوشمند موجود در بازار است که چندی پیش همراه با تراشه قدیمی‌تر اسنپدراگون 821 در کنگره جهانی موبایل 2017 پیش روی کاربران قرار گرفت. به همین جهت محصولات هواوی، ال جی، اپل و برخی دیگر از پرچمداران نیز در این تست حضور دارند.

بنچمارک سونی اکسپریا XZ پریمیوم

بنچمارک سونی اکسپریا XZ پریمیوم

بنچمارک سونی اکسپریا XZ پریمیوم و دیگر گوشی ها در تست تک هسته‌ای پردازنده، عملکرد تقریبا یکسان پرچمداران اندرویدی را نشان می‌دهد. اما زمانی که نوبت به تست چند هسته‌ای می‌رسد (جایی که تمام هسته‌های پردازشگر به صورت کامل تحت فشار هستند)، جایگاه نخست به گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس رسیده و پرچمدار سونی با کمی اختلاف در جایگاه چهارم قرار می‌گیرد. با این حال، سونی در تست “Basemark OS II” گوی رقابت را از دیگر گوشی ها می‌رباید.

با عبور از مقایسه پردازنده‌ها، به پردازشگرهای گرافیکی می‌رسیم که در تراشه‌های مختلف، متفاوت هستند. بنچمارک پیش رو، به خوبی قدرت بالاتر پردازشگر گرافیکی Mali-G71 MP20 (در اگزینوس 8895) نسبت به آدرنو 540 (در اسنپدراگون 835) را نشان می‌دهد. به علاوه، تفاوت چندانی میان این تراشه با اسنپدراگون 821 که سال گذشته میلادی معرفی شده بود، دیده نمی‌شود.

نتایج تست “Basemark ES 3.1/Metal”، جایی که پردازشگر گرافیکی “PowerVR Series7XT” تراشه ای 10 اپل با اختلافی بالا در جایگاه نخست قرار می‌گیرد نیز بسیار جذاب است.

نتایج بنچمارک سونی اکسپریا XZ پریمیوم ، قدرت بالاتر اسنپدراگون 835 نسبت به اسنپداگون 821 را نشان می‌دهد؛ اما اینجا واقعا خبری از یک جهش بسیار بزرگ یا قابل توجه نیست و حتی در برخی تست‌ها، پردازشگر گرافیکی این تراشه عملکرد ضعیف‌تری نیز دارد. به همین جهت تفاوت محسوسی در قدرت پردازشی آنها دیده نمی‌شود و تنها در تست‌های سنگین است که چیپ های جدیدتر، حرف‌های بیشتری برای گفتن دارند.

بنچمارک سونی اکسپریا XZ پریمیوم

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. یه بار دیگه برتری سامسونگ مشخص شد زنده باد سامسونگ

  2. جرات نکردن شیائومی می 6 رو توی مقایسه بیارن وگرنه قطعا اول میشد
    این مقایسه بیشتر برای تبلیغ سامسونگ بوده

  3. این بنچمارک ها در خرید خیلی تاثیری نداره چون اختلاف بسیار کمه و کسی هم به خاطر این اختلاف ناچیز تصمیمشو عوض نمیکنه

  4. یه سوال فنی :
    مگه گلکسی S8 با گلکسی S8 پلاس چه تفاوتی داره که توی اکثر بنپمارک ها نسخه ی پلاس یه کم قویتره ؟

    اگه قرار به سخت افزار یکسان باشه تازه باید نمونه ی معمولی از نسخه ی پلاس قویتر باشه چون دیسپلی کوچک تری داره که فشار کمتری به سخت افزارش میاره حالا من موندم این تفاوت علتش چیه ؟؟؟؟