گوگل به وب سایت هایی که از پروتکل HTTPS استفاده می کنند جایگاه بهتری می دهد !

یکی از مهم‌ترین الویت های گوگل امنیت کاربران خود بوده است. این شرکت تاکنون هزینه بسیاری را صرف تولید سرویس‌های بسیاری در همین حوزه کرده که از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به برقراری پیش‌فرض پروتکل HTTPS برای تمامی سرویس‌های مهم گوگل اعم از جستجوی گوگل، جی‌میل، گوگل درایو و… اشاره کرد؛ سرویسی که هر چند گه‌گاه در همین ایران نیز مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کرده، اما هیچ کاربری منکر امنیت سیستم‌های مجهز به این پروتکل نیست.

اما گوگل در جدیدترین گام خود برای تأمین امنیت بیشتر کاربران، تستی را در چند ماه اخیر راه‌اندازی کرده که در پی آن وب‌سایت های دارای پروتکل HTTPS از لحاظ رنک جایگاه برتری نسبت به وب‌سایت های محروم از این پروتکل خواهند داشت.

این ویژگی البته فعلا در سطح پایینی آغاز شده و تنها حدود 1 درصد از میزان کل جستجوی گوگل را تشکیل می‌دهد. این ویژگی همچنین نسبت به تأثیر «محتویات با کیفیت بالا» در رنکینگ وب‌سایت ها از ارزش کمتری بهره‌مند خواهد بود.

گوگل در ادامه اطلاعیه خود آورده که «ممکن است» با گذشت زمان تصمیم به تقویت این ویژگی در میان وب‌سایت ها بگیرد و به همین دلیل زمانی نیز برای صاحبان وب‌سایت ها فراهم آمده تا به HTTPS نقل‌مکان کنند.

در اطلاعیه گوگل همچنین مواردی به منظور انتقال بهتر و مدنظر گوگل به HTTPS قرار داده است که می‌توانید از این لینک آن‌ها را مشاهده کنید.

منبع : googlewebmastercentral

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*