استفاده از کلاه ایمنی

50 تصویر که شما را به استفاده از کلاه ایمنی تشویق می‌کنند

با استفاده از کلاه ایمنی می‌توان در بسیاری از مواقع از مرگ حتمی نجات پیدا کرد. اگرچه مهمتربن و ضروری‌ترین مورد استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران است، اما قشرهای دیگری از جامعه نیز باید هر چه زودتر به استفاده از آن حین انجام کارهای خود فکر کنند.

فاصله میان مرگ و زندگی کوتاه‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. موتورسواران زیادی بوده‌اند که با استفاده از کلاه ایمنی ، خود را از مرگ حتمی نجات داده و تنها با کمی کوفتگی بدن بعد از تصادف، از جای خود بلند شده‌اند. بیشتر این تصادفات به نحوی است که در صورت عدم قرار دادن کلاه ایمنی بر روی سر، به جای یک بدن درد ساده، به مرگ ختم می‌شوند. جمجمه انسان برخلاف دیگر بخش‌های بدن، طاقت وارد آمدن فشار بالا به صورت لحظه‌ای را ندارد.

اهمیتی ندارد که چه مقدار در موتورسواری ماهر بوده و چقدر حین راندن وسیله احتیاط به خرج می‌دهید، چرا که وسیله شما تنها دو چرخ دارد و کوچک‌ترین ضربه می‌تواند تعادل آن را بهم بریزد. بسیاری از موتورسواران بوده‌اند که به جای برخورد با دیگر افراد، اتومبیل‌ها و یا موتورسیکلت‌ها، به دلیل زمین خوردن و برخورد محکم سر به زمین و یا دیگر موانع، جان خود را از دست داده‌اند. از آنجایی که موتورسیکلت تنها بر روی دو چرخ قرار دارد، هر چیز کوچکی همچون روغن، بنزین، آب، بریدگی‌های آسفالت و حتی کمی کثیفی بر روی زمین ممکن است سبب از دست رفتن تعادل آن شود.

استفاده از کلاه ایمنی

استفاده از کلاه ایمنی مختص موتورسواران نیست

موتورسواری و حتی دوچرخه‌سواری مخصوصا در فصل تابستان لذت خاصی دارد، اما بهتر است تا با عدم استفاده از کلاه ایمنی این تجربه لذت‌بخش را تبدیل به اتفاقی دردناک برای خود و اطرافیانمان نکنیم. استفاده از کلاه ایمنی البته مختص دوچرخه‌سواران و موتورسواران نیست. کارگران ساختمانی، کارگران معدن و در کل هر فردی که در مکانی با احتمال سقوط اشیا مختلف کار می‌کند، نباید استفاده از کلاه محافظ را فراموش کند. قدرت یک پاره آجر، بعد از سقوط از ارتفاعی زیاد، به اندازه فشار وزن یک تخته سنگ می‌رسد.

به گالری تصاویر زیر نگاه کنید. اغلب این کلاه‌های ایمنی از بهترین نوع هستند، اما به این وضع دچاره شده‌اند. تنها کافی است با خود فکر کنید اتفاقاتی که این‌چنین بلاها را به سر کلاه محافظ آورده‌اند، چه بلایی می‌توانند بر سر جمجمه انسان بیاورند. با گذاشتن کلاه ایمنی خود را از این خطرات مصون نگه دارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*