فضاپیمای سری آمریکا

فضاپیمای سری آمریکا بعد از دو سال ماموریت به زمین بازگشت

فضاپیمای سری آمریکا با نام X-37B رکورد استقامت مداری جدیدی را از خود برجای گذاشت. این فضاپیما بدون سرنشین و دارای قابلیت استفاده مجدد بوده و روز گذشته، در مرکز فضایی کندی در فلوریدا بر روی زمین نشست. جزییات این ماموریت را در ادامه بررسی می‌کنیم.

در ابتدا قرار بود تا فضاپیمای سری آمریکا با نام X-37B کاملا محرمانه مانده و خبری از آن به بیرون درز نکند، اما امروز باید آن را عمومی‌ترین پروژه سری خطاب کنیم! ماموریت فضاپیمای X-37B که در مدار زمین در حال انجام بود، دیروز و در ساعت هشت صبح به وقت محلی به پایان رسید. فضاپیمای X-37B بعد از گذراندن 718 روز در مدار زمین، به صورت کاملا خودکار (بدون سرنشین) بر روی باند مختص به فرود فضاپیمای شاتل فرود آمد. نیروی هوایی آمریکا از فضاپیمای X-37B به منظور مطالعه بر روی کاهش خطرات پروازهای فضایی، آزمایش‌های مداری و توسعه عملیات و توانایی‌های فضاپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌کند.

فضاپیمای سری آمریکا

این ماموریت، چهارمین ماموریت مداری تست وسیله محسوب می‌شود که در تاریخ بیستم می سال 2015 (سی‌ام خرداد سال 1394) از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال آغاز و به وسیله راکت Atlas V به فضا پرتاب شد. در این ماموریت قرار بود تا رانشگر و موتور Aerojet Rocketdyne XR-5A به عنوان بخشی از برنامه پیشرفته ارتباطات ماهواره‌ای با بسامد بسیار بالا مورد آزمایش قرار گرفته و همچنین آزمایشی برای ناسا انجام بگیرد. در این آزمایش قرار بود نتیجه نگه داری طولانی مدت برخی مواد در خارج از جو زمین مشخص شود.

فضاپیمای سری آمریکا آزمایشاتی را نیز برای ناسا انجام داد

با اتمام این ماموریت، مجموع روزهای قرارگیری فضاپیمای سری آمریکا در خارج از جو زمین به 2 هزار و هشتاد و پنج روز رسید. رکورد طولانی‌ترین زمان قرارگیری در مدار زمین، پیش از این به سومین ماموریت مداری تست وسیله اختصاص داشت. این رکورد، با اتمام چهارمین ماموریت اکنون جابه‌جا شده است.

فضاپیمای سری آمریکا

به عقیده مدیر دفتر توانمندسازی سریع نیروی هوایی ارتش، کار طاقت فرسای تیم سفینه X-37B و همچنین 45th Space Wing به عنوان یک واحد نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا، به خوبی انعطاف‌پذیری لازم را برای ادامه فعالیت به منظور توسعه دانش هوافضا را نشان داد. به گفته وی، استفاده از فضاپیماهای دارای قابلیت استفاده مجدد و نشست و برخاست آن‌ها دقیقا از یک مقر فضایی، به رشد سریع تکنولوژی‌های مرتبط با دانش هوافضا کمک خواهد کرد. بر اساس گفته‌های نیروی هوایی ارتش، پنجمین ماموریت مداری تست وسیله در سال جاری و مجددا از مقر کیپ کاناورال آغاز خواهد شد. در ادامه می‌توانید قسمت‌هایی از ابتدا و انتهای ماموریت فضاپیمای سری آمریکا را مشاهده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*