گجت مناسب خواب

معرفی 10 گجت مناسب خواب ؛ نقش تکنولوژی در بهبود زندگی انسان‌ها

امروزه محققان فناوری‌های جدیدی را به منظور داشتن خواب بهتر طراحی کرده‌اند. در این مطلب، 10 گجت مناسب خواب را معرفی خواهیم کرد. این گجت‌ها در نمایشگاه الکترونیک لاس وگاس معرفی شده بودند.

در حال حاضر، تکنولوژی به کمک انسان‌ها آمده و نقش مهمی را در بهبود زندگی افراد ایفا می‌کند. اکنون قصد داریم 10 گجت مناسب خواب را معرفی کنیم که در نمایشگاه الکترونیک لاس وگاس معرفی شدند.

نگاهی به 10 گجت مناسب خواب

1. لباس خواب هوشمند

در بافت این لباس خواب، مواد تسکین‌دهنده‌ای به کار رفته که حرارت ساطع‌شده از امواج مادون قرمز بدن را می‌گیرد و دمای بدن را برای داشتن خواب بهتر، کاهش می‌دهد. این لباس شامل یک شرت و شلوار هم می‌شود و حدود 80 دلار قیمت دارد.

لباس خواب هوشمند

2. دستگاه تنفسی هوشمند

گجت هوشمند 2Breath در واقع یک حسگر تنفسی است که بر روی سینه قرار می‌گیرد و اطلاعات به دست آمده از الگوهای تنفس را به اپلیکیشن همراه ارسال می‌کند. پس از آن، موسیقی ملایمی توسط حسگر پخش خواهد شد که این امر تعداد بازدم‌های کاربر را طولانی‌تر کرده و موجب کاهش اضطراب و تسریع روند خواب می‌شود. این دستگاه هوشمند، 10 دقیقه بعد از خوابیدن کاربر به صورت خودکار خاموش می‌شود. قیمت این فناوری حدود 180 دلار است.

دستگاه تنفسی هوشمند

3. کپسول های رایحه هوشمند

دستگاه AromaCare از کپسول‌هایی تشکیل شده که مواد ارگانیک اسطوخودوس، نعناع، لیمو، اکالیپتوس، پرتقال شیرین و روغن رزماری در آن قرار گرفته است. رایحه این کپسول‌ها موجب بهبود کیفیت خواب و از بین رفتن خستگی می‌شود. قیمت این دستگاه از 89 دلار شروع شده و برای هر کپسول اضافی باید 10 دلار بیشتر پرداخت کنید.

کپسول‌های رایحه هوشمند

4. اپلیکیشن موسیقی ReNu

ReNu یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های مخصوص خواب است که از ضربان دو گوشی آرامش‌بخش و صداهای نوروآکوستیک برای ایجاد آرامش و تمدد اعصاب استفاده می‌کند. این فناوری توسط پزشک نوروپاتیک توسعه یافته و شامل یک هدفون بلوتوثی و یک چشم‌بند می‌شود و قیمت آن نیز 89 دلار است.

اپلیکیشن موسیقی ReNu

5. بالش هوشمند

این گجت مناسب خواب یک بالش هوشمند به نام Advansa 1 X21 است که حسگرهایی برای نظارت بر حرکات بدن، الگوهای خواب و سر و صدای محیط در آن قرار دارد. این بالش با توجه به کیفیت خواب در شب‌های قبل و با کمک اپلیکیشن همراه خود، دستورالعمل‌های خاصی را برای داشتن خواب بهتر ارائه می‌دهد. همچنین این گجت هوشمند دارای هشدارهایی مبتنی بر چرخه خواب است.

بالش هوشمند

6. دستبند ردیاب سلامت

دستبند ردیاب سلامت Motive از یک حلقه تیتانیوم ضد آب تشکیل شده که بر روی ضربان قلب، قدم‌ها، کالری مصرفی و مسافت نظارت می‌کند. این گجت مخصوص خواب دارای یک اپلیکیشن همراه است که اطلاعات به دست آمده به آن ارسال می‌شود. همچنین Motive دارای حسگرهای نوری ضربان قلب و یک باتری منحنی کوچک است که تا 5 روز می‌توان از آن استفاده کرد. این فناوری به همراه یک پایه مغناطیسی مخصوص شارژ به قیمت 199 دلار عرضه می‌شود.

دستبند ردیاب سلامت

7. دستگاه رزونانس مغناطیسی

این دستگاه بزرگ که Magnesphere نام دارد دارای حلقه‌های عمودی به طول 1.8 متر است که تمام بدن را تحت رزونانس مغناطیسی قرار می‌دهد. این دستگاه، ضربان قلب کاربر را بهبود می‌بخشد و بین سیستم‌های عصبی سمپاتیک و پاراسمپاتیک تعادل برقرار می‌کند. این امر موجب کاهش استرس و داشتن خواب آرام می‌شود. قیمت این دستگاه 3 هزار و 50 دلار است.

دستگاه رزونانس مغناطیسی

8. تشک هوشمند

این گجت مخصوص خواب در واقع یک حسگر Emfit QS است که در زیر تشک قرار می‌گیرد. این حسگر، ضربان قلب و ریتم تنفس را اندازه‌گیری می‌کند و میزان آرامش و یا بی‌قراری و عمق خواب را تعیین کرده و به کاربر اطلاع می‌دهد. Emfit QS کیفیت خواب و میزان آرامش و دفع خستگی و بازیابی بدن در زمان خواب را مورد بررسی قرار می‌دهد. قیمت این تشک هوشمند 299 دلار است.

تشک هوشمند

9. بند الکتریکی هوشمند

بند الکتریکی Quell Relief به دور پا بسته می‌شود و با ایجاد محرک الکتریکی به گیرنده‌های عصبی اپیویید مغز کمک کرده و مواد مسکن طبیعی را در سراسر بدن منتشر می‌کند. به گفته سازندگان، با استفاده از این گجت می‌توان دردهای مزمن در زمان خواب که در روند خواب اختلال ایجاد می‌کند را کاهش داد. این فناوری با قیمت 249 دلار عرضه می‌شود.

بند الکتریکی هوشمند

10. تختخواب هوشمند

Sleep Number 360 دارای کویل‌های گرم‌کننده است که در دو طرف تخت نصب شده و به طور خودکار مانع خر و پف کردن کاربر می‌شود. همچنین این دستگاه از حسگرهای فشار تشکیل شده که بهترین حالت ممکن را برای خواب کاربر به وجود می‌آورد و ضربان قلب، تنفس و تعداد دفعات گردش از پهلوها را محاسبه کرده و در اختیار کاربر قرار می‌دهد. قیمت این تختخواب هوشمند 4 هزار دلار است.

تختخواب هوشمند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*