سیگنال شیلد

نیسان سیگنال شیلد ؛ مسدود کردن امواج تلفن همراه هنگام رانندگی

کمپانی ژاپنی نیسان با انتشار ویدیویی رسمی، سیستم جدید سیگنال شیلد (Signal Shield) را به منظور مسدود کردن امواج تلفن همراه هنگام رانندگی معرفی کرد.

استفاده از گوشی موبایل حین رانندگی یکی از خطرناک‌ترین کارهایی‌ست که متاسفانه در سال‌های اخیر، رشد چشمگیری داشته است. در این میان، برخی افراد استفاده از هندزفری را پیشنهاد می‌کنند؛ اما تحقیقاتی که سال گذشته انجام شد، نشان می‌دهد که استفاده از این وسایل هم تاثیری بر تمرکز رانندگان نخواهد داشت. اما حالا شرکت نیسان با توسعه سیستمی جدید، تلاش دارد تا با مشکل پرت شدن حواس هنگام رانندگی به شکل دیگری برخورد کند.

طرح مفهومی این شرکت که با نام «سیگنال شیلد» شناخته می‌شود، در واقع یک دسته صندلی راحتی با پوششی از شبکه سیم‌های رسانا است که در میان صندلی‌هایی جلویی قرار گرفته و تمام سیگنال‌های سیم کارت و امواج مختلف همچون بلوتوث و وای فای را مسدود می‌کند. بدین صورت کاربران می‌توانند با قرار دادن گوشی خود در این محفظه، با خیالی آسوده مشغول رانندگی شوند.

در حال حاضر این سیستم جدید تنها برای خودروهای نیسان جوک (Nissan Juke) در نظر گرفته شده و احتمالا در آینده نزدیک، برای سایر خودروهای این شرکت نیز معرفی شود.

معرفی سیستم سیگنال شیلد شرکت نیسان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*