جیپ گرند چروکی ترک هاوک

جیپ گرند چروکی ترک هاوک 2018 (Jeep Grand Cherokee Trackhawk)؛ قدرتمندترین شاسی بلند جهان

شرکت خودروساز آمریکایی جیپ، قدرتمندترین شاسی بلند جهان را معرفی کرد. جیپ گرند چروکی ترک هاوک 2018 (Jeep Grand Cherokee Trackhawk) دارای پیشرانه‌ای به قدرت 707 اسب بخار است.

جیپ یک خودروساز مطرح آمریکایی است که برای تولید خودروهای شاسی بلند جان‌سخت و آفرود شهرت دارد. گرند چروکی نام یک سری از محصولات قدرتمند این برند است که اخیرا نسخه جدیدی از آن رونمایی شده و توانسته لقب قوی ترین شاسی بلند دنیا را از آن خود کند. جیپ گرند چروکی ترک هاوک پس از یک سال انتظار معرفی شد تا قدرت خارق‌العاده خود را به رخ همه بکشد.

جیپ گرند چروکی ترک هاوک

گرند چروکی Trackhawk از پیشرانه هلکت 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژ بهره می‌برد که قدرت 707 اسب بخار و گشتاور 875 نیوتن متر را ارائه می‌کند. قدرت این پیشرانه کمی از پیشرانه مدل‌های چلنجر و چارجر SRT هلکت که دارای گشتاور 881 نیوتن متری هستند، کمتر است اما جیپ گرند چروکی ترک هاوک با استفاده از همین پیشرانه، شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت را در عرض 3.5 ثانیه طی می‌کند. این شاسی بلند 2 هزار و 433 کیلوگرمی می‌تواند مسافت 400 متری را در مدت 11.6 ثانیه بپیماید و به حداکثر سرعت 290 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. همچنین توان یدک‌کشی آن نیز برابر 3 هزار و 266 کیلوگرم است.

جیپ گرند چروکی ترک هاوک با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. این گیربکس در نسخه‌های قبلی خودروهای هلکت نیز به کار رفته بود و به مرور زمان، ارتقا پیدا کرد. توان تولیدی توسط پیشرانه به وسیله این گیربکس اتوماتیک به سامانه تمام چرخ محرک و یک دیفرانسیل لغزش محدود الکتریکی بین چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این سامانه قادر است بسته به حالت رانندگی، نسبت گشتاور را در محورهای جلو و عقب خودرو تغییر دهد. حالت‌های مختلف خودکار، برفی، یدک‌کشی، اسپورت و جاده برای این شاسی بلند قدرتمند ارائه شده است.

جیپ گرند چروکی ترک هاوک

یک جفت ترمز برمبو 15.75 اینچی در جلو و 13.78 اینچی در عقب خودرو قرار گرفته است. یک شکاف نیز در ناحیه جلو خودرو دیده می‌شود که برای کمک کردن به خنک‌سازی این بخش تعبیه شده و ورودی هوا در محل چراغ مه‌شکن سمت راننده نیز به همین منظور قرار گرفته است. رینگ‌های 20 اینچی در زیر بدنه سرخ و آتشین خودرو جای گرفته و خروجی چهارگوش جدید در اگزوزها دیده می‌شود. سایر بخش‌های خودرو از نظر طراحی ظاهری، شباهت زیادی به نسخه‌های همیشگی گرند چروکی SRT دارند.

در داخل کابین، سامانه اطلاعات و سرگرمی با صفحه نمایش 8.4 اینچی به چشم می‌خورد و سرعت‌سنج هم در وسط پانل پشت فرمان قرار گرفته است. بیشتر قسمت‌های داخل کابین خودرو از پوشش چرم / جیر از جنس ناپا تشکیل شده و یک پکیج اختصاصی نیز برای خریداران ارائه می‌‌شود که سراسر اتاق را با پوشش سیاه و قرمز‌رنگ می‌پوشاند.

جیپ گرند چروکی ترک هاوک

جیپ گرند چروکی ترک هاوک 2018 از اواخر سال جاری میلادی وارد بازار کشورهای مختلف جهان می‌شود و از اواسط سال 2018 نیز به بازار کشورهای خاورمیانه و حاشیه خلیج فارس ورود پیدا خواهد کرد. طبق اخبار منتشر شده، این خودرو با قیمت حدود 95 هزار دلار به فروش می‌رسد.

گالری عکس های جیپ گرند چروکی ترک هاوک

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. وای عاشقبرند جیپ بودم
    با دیدن این الان ده حرفی برای گفتن ندارم
    بی نظیره لامصب