ایلان ماسک در برنامه TED Talk

ایلان ماسک: دو سال تا رانندگی خودکار کامل اتومبیل های تسلا فاصله داریم

ایلان ماسک (Elon Musk) مدیرعامل شرکت تسلا با حضور در برنامه TED Talk اعلام کرده است که 2 سال دیگر اتومبیل های تسلا به صورت کامل رانندگی خودکار را به ارمغان خواهند آورد.

با میل بسیار شدیدتر از هر کس دیگری در صنعت فناوری، ایلان ماسک جزو معدود کسانی‌ست که هیچ ابایی از پیش‌ینی‌های بزرگ ندارد. چه در مورد برنامه‌ریزی جهت قابل سکونت سازی مریخ و چه راه اندازی یک کمپانی با تمرکز بر ادغام مغز انسان با کامپیوتر، ایلان ماسک نشان داده به وضوح آماده‌ی پذیرش طرح‌های عجیب و غریبی‌ست که کمتر کسی در صنعت تکنولوژی حاضر به پذیرفتن آنهاست.

اتومبیل الکتریکی تسلا (Tesla)

تا پایان امسال، سیستم رانندگی خودکار اتومبیل های تسلا پیشرفت چشمگیری را تجربه می‌کند

مدیرعامل تسلا با حضور در برنامه  TED Talk صحبت‌های جذابی را کرده است. وی علاوه بر ارائه‌ی برنامه ساخت شبکه‌ای از تونل‌های زیرزمینی که اتومبیل‌ها را قادر به طی مسافت با سرعتی در حدود 290 کیلومتر در ساعت می‌سازد، عنوان کرده است که تسلا مشغول کار بر روی توسعه نرم افزار رانندگی خودکار خود است. در واقع ماسک ادعا می‌کند که تسلا قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی با توسعه این تکنولوژی، رانندگی خودکار یک اتومبیل تسلا از شهر نیویورک تا لس آنجلس را بدون هرگونه نیاز به رانندگی انسانی به ارمغان بیاورد. ماسک زمان دقیق رونمایی از نسل جدید این تکنولوژی را نوامبر یا دسامبر سال 2017 میلادی می‌داند. وی می‌گوید:

ما باید قادر باشیم از یک پارکینگ در کالیفرنیا تا یک پارکینگ در نیویورک، بدون هرگونه دخالت در کنترل خودرو منتقل شویم.

آنچه که بیش از هر چیزی چشمگیر بود، صحبت‌های مملو از اعتماد به نفس ماسک مبنی بر اجرای این شاهکار بدون یک مسیر ایستا بود که به گفته‌ی وی اتومبیل های تسلا می‌توانند مسیر خود را به صورت زنده توسط الگوهای ترافیکی پیدا کنند. حتی ماسک ادعا می‌کند که وسیله نقلیه می‌تواند تغییر مسیر را نیز درک کند. وی می‌گوید:

چیزی که جالب توجه خواهد بود این است که من با اعتماد به نفس می‌گویم که اگر شما به صورت پویا در مسیر تغییری ایجاد کنید نیز خودرو قادر به درک و انجام آن است. بنابراین آن آسان خواهد بود اگر شما به دنبال یک مسیر خوب می‌گردید و می‌خواهید از آنجا عبور کنید. بدیهی‌ست هنگامی که شما وارد یک بزرگراه می‌شوید، به سیستم بزرگراه آن کشور متصل خواهید شد. بنابراین، تغییر مسیر تنها به لس آنجلس و یا نیویورک محدود نمی‌شود. ما می‌توانیم مسیر را تغییر دهیم و درست در آن زمان به بزرگراه‌های دیگری در سیاتل یا فلوریدا برویم.

ایلان ماسک در برنامه TED Talk

ایلان ماسک در برنامه TED Talk

وقتی از ماسک در مورد اینکه سرانجام سرنشین خودرو تسلا می‌تواند در هنگام حرکت در مسیر یک خواب آسوده را تجربه کند یا خیر سوال کردیم، وی ادامه داد که تا رسیدن به این هدف، 2 سال وقت نیاز است. وی می‌گوید:

چیزی که است، در واقع 99 درصد مواقع کار می‌کند. به طور مثلا اگر یک خودرو هم تصادف کند احتمال آن آن 1 در 1000 خواهد بود، به همین خاطر هنوز برای یک خواب آسوده پشت فرمون و اعتماد صد درصدی به رانندگی خودکار آماده نشده‌اند.

ماسک ادعا می‌کند نرم افزار تسلا طی دو سال آینده می‌تواند بسیار بهبودیافته‌تر شده و اعتماد کاربران را به طور کامل به خود جلب کند. بدون شک این یک ادعای بزرگ، حتی برای شخصی مثل ایلان ماسک است.

همچنین می‌توانید ویدیو کامل صحبتهای ارائه شده توسط ایلان ماسک در برنامه TED Talk را از طریق این لینک مشاهده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. یک سوال این ماشینا زیاد بشه اونوقت قضیه گواهینامه چی میشه ؟ ?