بزرگترین تولید کننده تراشه در دنیا

احتمال تصاحب جایگاه بزرگترین تولید کننده تراشه در دنیا توسط سامسونگ

بر اساس پیش‌بینی مراکز مختلف، سامسونگ می‌تواند تا چند ماه دیگر عنوان بزرگترین تولید کننده تراشه در دنیا را از آن خود کند.

اینتل، بزرگترین تولید کننده تراشه در دنیا است

بسیاری از کاربران، کمپانی اینتل را با سابقه‌ای طولانی در حوزه پردازنده‌ها و سیستم‌های کامپیوتری می‌شناسند. ولی به نظر پادشاهی 24 ساله این شرکت بعد از معرفی اولین نسل از پردازنده‌های سری “Pentium” در سال 1993، با افزایش تقاضا و قیمت چیپ های سامسونگ رو به پایان است.

کاربران چینی را می‌توان علت اصلی این افزایش قیمت در نظر گرفت چرا که این مصرف‌کنندگان همواره به دنبال دستگاه‌های قدرتمندتر و سریع‌تر بوده و در نتیجه، نیاز شرکت‌های شخص ثالث به این حافظه‌ها بیشتر خواهد شد. سامسونگ نیز با توجه به این موضوع، تمرکز اصلی خود را بر سرمایه‌گذاری روی حافظه‌های “DRAM” و “NAND” که انتظار می‌رود قیمت آنها به ترتیب 39 درصد و 25 درصد افزایش پیدا کند، قرار داده است.

مدیر مرکز تحقیقاتی “IC Insights”، بیل مک کلین (Bill McClean) در این رابطه می‌گوید:

از سال 1993 شرکت اینتل عنوان بزرگترین تولید کننده تراشه در دنیا را در اختیار دارد؛ ولی اگر قیمت حافظه‌ها در سه ماهه دوم سال 2017 ثابت باقی مانده یا افزایش پیدا کند، سامسونگ می‌تواند با کنار زدن اینتل در این جایگاه قرار گیرد.

بزرگترین تولید کننده تراشه در دنیا

طبق پیش‌بینی این شرکت آمریکایی، فروش چیپ های اینتل در سه ماهه دوم سال به 14.4 میلیارد دلار خواهد رسید؛ در حالی که سامسونگ طی همین دوره، فروش 14.6 میلیارد دلاری را تجربه خواهد کرد. در این صورت، فروش کره‌ای‌ها 4.1 درصد نسبت به همین زمان در سال گذشته افزایش پیدا خواهد کرد.

چنین فروش بالایی می‌تواند نقطه عطفی برای سامسونگ و دیگر شرکت‌های فعال در حوزه تولید تراشه های کامپیوتری باشد که می‌خواهند بعد از مدتی طولانی به یکه‌تازی اینتل پایان دهند.

به گفته تحلیل‌گران “IC Insights”، حتی اگر قیمت تراشه های سامسونگ طی این دوره افزایش پیدا نکند، باز هم احتمال شکست اینتل در مجموع فروش سال 2017 میلادی وجود خواهد داشت. در حال حاضر، فروش تقریبا 60 میلیارد دلاری تراشه های نیمه هادی برای هر دوی این شرکت‌ها تا پایان سال جاری میلادی پیش‌بینی می‌شود.

یکی دیگر از مراکز تحقیقاتی با نام “Nomura Securities” نیز با اشاره به وضعیت فعلی، از شکسته شدن رکورد درآمد سامسونگ در سه ماهه دوم سال 2017 به دنبال عرضه گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Samsung Galaxy S8) خبر داده است. به علاوه، رییس این مرکز تحقیقاتی، چانگ چنگ وون (Chung Chang-won) با در نظر گرفتن افزایش جهانی تقاضا، سود عملیاتی 12 میلیارد دلاری و درآمد عملیاتی 6.5 میلیارد دلاری را برای چیپ های سامسونگ در نیمه دوم سال جاری میلادی پیش‌بینی کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. با اینکه خودم ایفون دارم ولی بددددجور از سامسونگ خوشم میاد شرکتیه که هیچ وقت کم نمیاره ، فکر همه قشر جهمعه هست نه مثل ایفون فقط فکر خالی کردن جیب پولدارا باشه

    از پیشرفت سامسونگ خیییلی بیشتر از پیشرفت اپل خوشحال میشم چون حقش پیشرفته
    tnx samsung

  2. افرین سامسونگ یک شرکتی پیدا شد دماغ شرکت کلاش اینتل امریکایی رو به خاک بماله

  3. زنده باشی سامسونگ عزیز