پورشه کاین

انتشار ویدیویی جذاب از بکسل هواپیمای ایرباس توسط خودروی پورشه کاین

خودروی پورشه کاین (Porsche Cayenne) با بکسل کردن هواپیمای ایرباس A380 با وزن 285 تن به فاصله 42 متر، به کتاب رکوردهای جهانی گینس راه پیدا کرد.

خودروی پورشه کاین با کشیدن سنگین‌ترین هواپیمای دنیا به رکورددار جدید گینس تبدیل شد. این خودروی شاسی بلند در فرودگاه شارل دوگل فرانسه، قدرت خارق‌العاده خود را به رخ همه کشید و هواپیمایی به وزن 285 تن و طول 73 متر را تا فاصله 42 متری بکسل کرد. این رکورد با استفاده از کاین S دیزل استاندارد به دست آمده که از پیشرانه 8 سیلندر 4.1 لیتری توئین توربو با قدرت 380 اسب بخار و گشتاور 850 نیوتن متر بهره می‌برد. البته رکورد مذکور با خودروی پورشه کاین توربو اس 562 اسب بخاری نیز تکرار شد.

پورشه کاین

رکورد قبلی در این زمینه توسط خودروی نیسان پاترول ثبت شده بود که در سال 2013 توانست هواپیمایی با وزن 170 تن را بکسل کند اما رکورد پورشه کاین با فاصله بسیار زیاد نسبت به رکورد پیشین به ثبت رسید؛ یعنی 115 تن بیشتر! ریچارد پین، تکنسین پورشه پشت فرمان این خودرو قرار گرفت و در ثبت این رکورد فوق‌‌العاده سهیم بود. وی در این باره اظهار کرد:

ما معمولا محدودیت‌های خودروهای خودمان را تا این اندازه آزمایش نمی‌کنیم اما فکر می‌کنم امروز به این موضوع بسیار نزدیک شدیم.

پورشه کاین

این نخستین افتخار پورشه نیست و این خودروساز بزرگ علاوه بر قهرمانی‌های متعدد در مسابقات موتوراسپورت، در سال 2009 توانست توسط تیم 12 نفره متخصصان پرفورمنس خود، رکورد بیشترین دو بر روی تردمیل را ثبت کند. این تیم 12 نفره در مجموع فاصله 868.6 کیلومتری را دویده بودند. در سال 2008 نیز 2 هزار و 325 نفر از مالکان پورشه گرد هم جمع شدند و بزرگ‌ترین رژه خودروهای پورشه را به نمایش گذاشتند.

تصاویر رکوردشکنی پورشه کاین

 
ویدیوی بکسل کردن ایرباس A380 توسط پورشه کاین

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*