برخی از اپلیکیشن های مهم به دنبال قطع پشتیبانی از اپل واچ هستند

پس از آمازون و ای بی، حال نوبت به گوگل مپس رسیده است که به قطع پشتیبانی از اپل واچ (Apple Watch) بپردازد. آیا این قطع همکاری به منظور زمین زدن اپل است؟ در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

پیش از عرضه اپل واچ ، همه بر این باور بودند که آن می‌تواند کار تمامی ساعت های هوشمند را تمام کند، اما خیلی سریع دو نسل از آن عرضه شد و چیزی که فکر می‌کردیم رخ نداد. در حالی که آمار و ارقام نشان می‌دهد این ساعت ها یکی از محبوب‌ترین ابزار پوشیدنی حال حاضر هستند، اما به نظر می‌رسد همه آن را یک محصول موفق نمی‌دانند.

این می‌تواند توضیح خوبی بر این قضیه باشد که چرا برخی از اپلیکیشن های مهم در حال قطع پشتیبانی از اپل واچ هستند. به نقل از گزارش‌ها، این قابل ذکر است که برخی از اپلیکیشن های بزرگ نظیر گوگل مپس (Google Maps) پشتیبانی از اپل واچ را قطع کرده‌اند و ظاهرا گوگل هیچ برنامه‌ای نیز برای بازگردادن اپلیکیشن محبوب ناوبری خود به این ساعت های هوشمند ندارد.

دلیل اصلی این قطع پشتیبانی از اپل واچ چیست؟

این می‌تواند یک اتفاق بد باشد و البته بدتر از آن اعمال چنین قطع پشتیبانی از سوی سازندگان دو اپلیکیشن بزرگ دیگر نظیر Amazon و eBay به عنوان دو اپلیکیشن فروشگاهی مهم است. هر دو برنامه در ابتدای کار از اپل واچ پشتیبانی می‌کردند، اما در یک به‌روزرسانی که ماه مه انتشار یافت، مشخص شد که آن‌ها نیز پشتیبانی از این پلتفرم را به پایان رسانده‌اند. این عدم پشتیبانی صرفا می‌تواند به خاطر آن باشد که رابط کاربری اپل واچ گزینه‌ی مناسبی برای اپلیکیشن های فروشگاهی نبوده است.

احتمال دیگری که وجود دارد این است که شاید برخی از کمپانی‌ها چشم دیدن موفقیت اپل واچ را ندارند و می‌خواهند با قطع پشتیبانی از این محصول به نوعی محبوبیت آن را زیر سوال ببرند. هرچند مبارزه با اپل واچ و زمین زدن آن کار چندان راحتی نیست، اما قطعا خروج اپلیکیشن های محبوبی همچون گوگل مپس، آمازون و ای بی از جمع سرویس‌دهندگان به این ساعت می‌تواند مشکلاتی را برای کاربرانش به وجود آورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*