سرفیس لپ تاپ

نگاهی نزدیک به مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ؛ گالری عکس و ویدیو

در این مطلب نگاهی نزدیک داریم به سرفیس لپ تاپ مایکروسافت و قابلیت‌ها، طراحی و ساخت، امکانات سخت افزاری و دیگر بخش‌های Microsoft Surface Laptop را بررسی می‌کنیم. همچنین در انتهای مطلب می‌توانید گالری تصاویر را مشاهده کنید.

مایکروسافت در جریان رویداد اخیر خود با نام MicrosoftEDU، سرفیس لپ تاپ را معرفی کرد که علاوه بر داشتن مشخصات سخت افزاری خوب و امکانات قابل توجه، ظاهر بسیار زیبایی دارد. از نظر بسیاری از افرادی که در رویداد مایکروسافت شرکت کرده و این محصول را از نزدیک دیده‌اند، سرفیس لپ تاپ دستگاهی است که طرفداران پر و پاقرص مایکروسافت مدت‌هاست انتظار آن را می‌کشند.

به عنوان یکی از لپ تاپ‌ های پیشین مایکروسافت باید به سرفیس بوک (Surface Book) اشاره کنیم که در مقایسه با سرفیس لپ تاپ وزن بیشتری داشته و ابعاد آن نیز بزرگتر است. در عوض، محصول جدید بسیار زیبا و نازک طراحی شده و وزن آن کمتر از یک کیلو و سیصد گرم است. در کنار این ابعاد کوچک، باید به سخت افزار قدرتمند سرفیس لپ تاپ اشاره کنیم که آن را تبدیل به محصولی همه چیز تمام می‌کنند. به لطف استفاده از آلومینیوم در طراحی سرفیس لپ تاپ، در دست گرفتن آن حس خوبی به کاربر منتقل می‌کند. برای خرید سرفیس لپ تاپ نیز گزینه‌های مناسبی در دسترس کاربران قرار گرفته است.

سرفیس لپ تاپ

نخستین چیزی که در زمان کار با مایکروسافت سرفیس لپ تاپ جلب توجه کرد، امکان باز کردن آن تنها با یک دست بود. البته این یک قابلیت منحصربه‌فرد و بسیار خاص نیست، اما با در نظر گرفتن رنج وسیعی از لپ تاپ‌های امروزی و وزن سنگین آن‌ها، به مزیت آن پی می‌برید. به محض تلاش برای شروع تایپ کردن، پارچه قرار گرفته در اطراف ترک پد و همچنین دکمه‌های کیبورد را حس می‌کنید. این ماده بسیار گرم و نرم بوده و حین تایپ کردن و یا تلاش برای جابه‌جایی نشانه‌گر موس، حس خوبی به کاربر القا می‌کند.

سرفیس لپ تاپ

استفاده از پارچه در ترک پد و کیبورد سرفیس لپ تاپ، با توجه به عدم مشاهده چنین چیزی در بیشتر لپ تاپ‌ها جالب به نظر رسیده و حس قرار گرفتن یک چرم درخشان در کف دست را به کاربر انتقال می‌دهد. در زمان بررسی ویژه سرفیس لپ تاپ باید میزان مقاومت این پوشش در برابر ریختن آب و مواد غذایی را تست کنیم.

نسخه‌ های سرفیس لپ تاپ قیمت متفاوتی داشته و با توجه به نیاز هر کاربر، سخت افزار مناسبی را در اختیارش قرار می‌دهند. نسخه پایه سرفیس لپ تاپ، که عرضه آن از تاریخ پانزدهم ژوئن (بیست و پنجم خرداد) آغاز خواهد شد، دارای قیمت 999 دلار بوده و به عنوان مهمترین مشخصه آن یعنی مغز متفکر دستگاه باید به استفاده از آخرین نسل پردازنده اینتل Core i5 در آن اشاره کنیم. در بخش حافظه شاهد به کار رفتن 4 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه اصلی از نوع SSD هستیم.

سرفیس لپ تاپ

صفحه نمایش سرفیس لپ تاپ با نام PixelSense شناخته شده و دارای اندازه 13.5 اینچ و وضوح تصویر 2256 در 1504 پیکسل است. پشتیبانی از لمس و قلم سرفیس (Surface Pen) را باید از دیگر امکانات نمایشگر این لپ تاپ عنوان کنیم. نسبت ابعاد تصویر این نمایشگر 3:2 بوده و از این جهت با صفحه نمایش‌های سرفیس پرو 4 (Surface Pro 4) و همچنین سرفیس بوک (Surface Book) یکسان است. همانند دیگر لپ تاپ‌های ویندوزی دارای صفحه نمایش لمسی، حین لمس نمایشگر محصول جدید مایکروسافت نیز شاهد کمی تکان خوردن هستیم، اما از آنجایی که کل دستگاه تکان خاصی ندارد، این موضوع آزاردهنده نخواهد بود. با جابه‌جایی آنتن‌های وای فای و بلوتوث، در طراحی سرفیس لپ تاپ به نظر می‌رسد نمایشگر بدون لولا و به صورت مستقیم به کیبورد متصل شده است.

مایکروسافت طراحی منحصربه‌فردی را در سرفیس لپ تاپ به کار برده است

به نظر برخی از افراد، این جابه‌جایی آنتن‌ها یک قدم منفی در طراحی محصول جدید مایکروسافت تلقی می‌شود. درست همانند برخی از گوشی های هوشمند همچون آیفون 7، در هر سمت دستگاه خطوط آنتن وجود دارند. در سمت راست لپ تاپ، شاهد یک کانکتور سرفیس برای شارژ کردن دستگاه و همچنین اتصال به داک‌ها هستیم. در سمت چپ یک پورت یو اس بی، یک دیسپلی پورت (DisplayPort) و درگاه جک صوتی مشاهده می‌شوند. متاسفانه در بخش اتصالات شاهد جای خالی پورت یو اس بی نسخه C هستیم. از آنجایی که اغلب لپ تاپ‌های رده بالای امروزی به حداقل یک پورت یو اس بی نسخه C مجهز می‌شوند، نبود این پورت در سرفیس لپ تاپ ممکن است برای برخی کاربران ناامیدکننده باشد.

مایکروسافت با در نظر گرفتن ویندوز 10 اس (Windows 10 S) نصب شده بر روی محصول جدید، عمری باتری سرفیس لپ تاپ را چیزی حدود 14.5 ساعت عنوان کرده که در نوع خود بی‌نظیر است. همچنین به ادعای شرکت سازنده، کاربران می‌توانند دستگاه را برای چند روز بر روی حالت اسلیپ قرار دهند، بدون اینکه ذره‌ای از نیروی ذخیره شده در باتری آن مصرف شود. سیستم عامل سرفیس لپ تاپ ویندوز 10 اس بوده و تنها می‌توان اپلیکیشن‌های موجود در ویندوز استور را بر روی آن نصب کرد.

سرفیس لپ تاپ

کاربران نمی‌توانند از هر منبعی، هر نرم افزار دسکتاپی را دانلود کرده و آن را بر روی دستگاه خود نصب کنند. به عنوان نمونه اگر به نصب مرورگر گوگل کروم احتیاج دارید، باید تا زمان اضافه شدن این مرورگر به ویندوز استور منتظر بمانید، چرا که مرورگر پیش فرض ویندوز 10 اس مایکروسافت اج بوده و حتی امکان تغییر آن نیز وجود ندارد. البته مایکروسافت یک گزینه دیگر پیش روی کاربران قرار داده است. آن‌ها می‌توانند با پرداخت 49 دلار، سیستم عامل سرفیس لپ تاپ را به ویندوز 10 پرو ارتقا داده و هر نرم افزاری که دوست دارند را بر روی آن نصب کنند.

اگرچه نیاز به پرداخت 49 دلار بیشتر به منظور استفاده حداکثری از امکانات ویندوز ایده جالبی به نظر نمی‌رسد، اما مایکروسافت معتقد است که امنیت و عملکرد بالا دو ویژگی اصلی ویندوز 10 اس بوده و کاربران با استفاده از اپلیکیشن‌های کنترل شده توسط شرکت و نصب آن‌ها از طریق ویندوز استور، کارایی سیستم عامل را افزایش خواهند داد. تا یک سال اول نیازی به پرداخت‌ هزینه‌های استفاده از اشتراک‌های مایکروسافت نیست. به عنوان نمونه می‌توان به نصب پیش فرض و رایگان Office 365 Personal در سرفیس لپ تاپ اشاره کرد.

با گذر از تمامی مشخصات نرم افزاری و همچنین قطعات سخت افزاری به کار رفته در سرفیس لپ تاپ باید مجددا به سبک زیبای طراحی آن اشاره کنیم که در مقایسه با بیشتر لپ تاپ‌های ویندوزی امروز، چند سر و گردن بالاتر قرار می‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*