مرورگر پیش فرض ویندوز 10 اس

عدم امکان تغییر مرورگر پیش فرض ویندوز 10 اس

ویندوز 10 اس مختص دانش آموزان بوده و به گفته مایکروسافت ویژگی اصلی آن امنیت و عملکرد بالاست. به عنوان یکی از نکات شاید ناراحت‌کننده مربوط به این نسخه جدید باید به عدم امکان تغییر موتور جستجو و همچنین مرورگر پیش فرض ویندوز 10 اس (Widnows 10 S) اشاره کنیم.

مایکروسافت در جریان جدیدترین رویداد خود با نام MicrosoftEDU تازه‌ترین محصولات سخت افزاری و نرم افزاری خود را معرفی کرد. شاید یکی از جالب‌ترین محصولات این شرکت بعد از لپ تاپ‌های سری سرفیس، ویندوز 10 اس باشد که به عنوان نسخه‌ای از جدیدترین ویندوز مایکروسافت تا به امروز محسوب شده و کاربران اصلی آن، دانش آموزان هستند. از آنجایی که نخستین قدم تمامی کاربران ویندوز بعد از نصب این سیستم عامل دانلود یک مرورگر جدید است، خبر عدم امکان تغییر مرورگر پیش فرض ویندوز 10 اس را باید کمی نارا‌حت‌کننده بدانیم.

مرورگر پیش فرض ویندوز 10 اس

البته این جلوگیری بدون دلیل نیست. مایکروسافت مدعی است ویندوز 10 اس امنیت و عملکرد بالایی دارد، به همین دلیل برای اطمینان از حفط امنیت، کارایی و مخصوصا روان بودن سیستم عامل، کاربران را محدود به استفاده از اپلیکیشن‌های ویندوز استور کرده است. مهمترین بخش آزاردهنده این محدودیت استفاده از اپلیکیشن در ویندوز 10 اس را باید مرورگر پیش فرض آن دانست. البته با وجود پیش فرض بود مرورگر مایکروسافت اج، کاربران همچنان می‌توانند مرورگرهای موجود در ویندوز استور را دانلود کنند، اما تغییر مرورگر پیش فرض ویندوز 10 اس امکان‌پذیر نیست.

هم موتور جستجو و هم مرورگر پیش فرض ویندوز 10 اس را نمی‌توان تغییر داد

در بخش مرور وب، یک نکته آزاردهنده دیگر در ویندوز 10 اس وجود دارد. کاربران حتی نمی‌توانند موتور جستجوی پیش فرض دو مرورگر مایکروسافت اج و اینترنت اکسپلور را تغییر دهند. کاربران در اولین قدم بعد از نصب یک مرورگر، موتور جستجوی پیش فرض را به گوگل تغییر می‌دهند، اما متاسفانه موتور جستجوی پیش فرض دو مرورگر یاد شده در بالا بینگ بوده و امکان تغییر آن‌ها نیز وجود ندارد. البته در برخی از نسخه‌های ویندوز 10 اس مختص دیگر کشورها ممکن است یک موتور جستجوی محلی در آن منطقه، به صورت پیش فرض تعیین شده باشد. مایکروسافت معتقد است این یک محدودیت نبوده و باعث می‌شود کاربران سریع‌تر و ایمن‌تر از قبل به گشت و گذار در وب بپردازند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*