مشخصات فنی مایکروسافت سرفیس لپ تاپ

مایکروسافت سرفیس لپ تاپ به عنوان اولین دستگاه مجهز به ویندوز 10 اس رسما معرفی شد

ساعتی پیش، مایکروسافت سرفیس لپ تاپ (Microsoft Surface Laptop) با سخت افزاری قدرتمند به عنوان اولین دستگاه مجهز به ویندوز 10 اس رسما معرفی شد.

همراه با رونمایی از ویرایش جدید سیستم عامل ویندوز، بسیاری از کاربران در انتظار معرفی نسخه‌ای مخصوص از سرفیس پرو (Microsoft Surface Pro) یا سرفیس بوک (Microsoft Surface Book) بودند؛ ولی سازندگان با نمایش مایکروسافت سرفیس لپ تاپ، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کردند.

شاید تصور کنید محصول پیش رو، لپ تاپی با توانایی تبدیل شدن به تبلت یا تبلتی با امکان تبدیل آن به لپ تاپ است. اما این‌طور نیست و «مایکروسافت سرفیس لپ تاپ»، در واقع لپ تاپی با فرمت کارخانه‌ای مشابه با محصولات قبلی سری سرفیس بوده و برای افرادی ساخته شده که می‌خواهند محصولی همچون مک بوک های اپل (Apple MacBook) را با برند مایکروسافت داشته باشند.

ویژگی‌ها و مشخصات فنی مایکروسافت سرفیس لپ تاپ

لپ تاپ جدید مایکروسافت با بدنه‌ای نازک و آلومینیومی تولید شده و نسل جدید پردازنده‌های قدرتمند سری «Core i» شرکت اینتل نیز قلب تپنده آن خواهد بود. همچنین کیبورد این لپ تاپ (با بهره‌گیری از ماده آلکانترا) در کنار تاچ پد بزرگ آن، نقش پررنگی در تعامل هر چه بیشتر کاربران با ویندوز 10 اس خواهند داشت. همانند بسیاری از محصولات سری سرفیس، این محصول جدید نیز به صفحه نمایشی QHD تجهیز شده تا تجربه بسیار خوبی از یک لپ تاپ تمام‌عیار به کاربران منتقل شود. سرفیس لپ تاپ فاقد پورت یو اس بی نوع C است و در عوض کاربران می‌توانند از پورت سرفیس کانکت (Surface Connect) به منظور اتصال وسایل جانبی گجت های سری سرفیس استفاده کنند.

این اولین باری نیست که مایکروسافت با توسعه یک گجت جدید، کروم بوک ها و بازار آموزشی را هدف قرار داده است. در گذشته حتی شرکت ایسر نیز با تولید محصولات اختصاصی خود تلاش کرد تا کروم بوک ها را از صحنه رقابت خارج کند؛ اما گوگل با عرضه کروم بوک های ارزان و زیبا، نبض این بازار را در دست دارد. به هر صورت اظهار نظر در رابطه با سرفیس لپ تاپ زود است و استقبال کاربران از این گجت جدید، توانایی‌های آن را نشان خواهد داد.

متاسفانه هنوز زمان عرضه دقیق و قیمت نهایی لپ تاپ سرفیس مشخص نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*