استخراج منابع معدنی کره ماه

استخراج منابع معدنی کره ماه در دستور کار ترامپ!

دونالد ترامپ، رییس جمهور جدید آمریکا به دنبال فعالیتهای گسترده در قمر زمین است و استخراج منابع معدنی کره ماه را در دستور کار خود قرار داده است!
با توجه به بودجه پیشنهادی ترامپ برای سال آینده میلادی و کاهش سهم وزارت انرژی و سایر نهاد ها سهم بودجه ناسا با کمترین کاهش مواجه شده است و بر اساس اسنادی که اخیرا منتشر شده، مشاوران ترامپ از ناسا در خواست ارائه نمونه هایی برای ابداع فناورهای جدید در راستای افزایش همکاری با سایر صنایع را داشته‌اند. ناسا در پاسخ به این درخواست، از آماده بودن فناوری ها و آمادگی این سازمان برای انتقال تجربیات به سایر سازمان ها و صنایع در جهت تجاری سازی و اجری آنها خبر داده است.

سازمان فضایی ناسا اعلام کرده این سازمان مشغول همکاری با شرکتهای خصوصی فعال در صنعت هوافضا جهت فعالیتهای تجاری در مدار کره زمین است. در قسمت دیگر مشاوران ترامپ از منابع معدنی موجود در سطح کره ماه و قابلیت استخراج آنها سوال کرده اند، ناسا در مورد استخراج منابع معدنی کره ماه اعلام کرده از اولویت های ما استخراج منابع آب، هیدورژن و متان واقع در قطب جنوب این قمر است و امیدواریم با استخراج این منابع بتوانیم ماموریت‌های فضایی گسترده تری را انجام دهیم.

استخراج منابع معدنی کره ماه

برنامه های دولت ترامپ برای استخراج منابع معدنی کره ماه در شرایطی فاش شده که در پیمانی با امضا این کشور و 104 کشور دیگر بهره برداری و استفاده از فضای خارج از کره زمین از جمله ماه و دیگر اجرام آسمانی باید با همکاری تمام کشورها و در جهت منافع جهانی باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید چرا مقاله هاتون کاهش پیدا کرده مطلب هاتونم همینطور لطفا مثل قبلا ها فعال باشید