سوسک هرکول

شفیره سوسک هرکول ؛ موجودی چندش آور که شبیه نوزاد بیگانگان فضایی است

شفیره سوسک هرکول ، حشره ای چندش آور و عجیب است که بیشتر شبیه نوزاد بیگانگان فضایی است تا یک جاندار زمینی !

درست زمانی که تصور می‌کردیم تمام موجودات عجیب و غریب را به چشم دیده‌ایم، اینترنت خبر از موجود بیگانه‌ی قرمز رنگی می‌دهد که شبیه تپه‌های شنی و سوزان سیاره زهره است. در واقع این موجود عجیب، یک سوسک هرکول (Dynastes hercules) در شکل شفیره است و توسط کریستالی محافظت شده تا به شکل بالغ خود درآید که در نهایت تبدیل به بزرگ‌ترین حشره‌ی روی زمین خواهد شد.

سوسک‌های هرکول گونه‌هایی از سوسک کرگدن هستند که به دلیل وجود شاخ‌های انبرمانند در قسمت سینه‌ و سر گونه‌ی نر این جانور، به این اسم نامگذاری شده است. در مرحله‌ی بلوغ، طول جنس نر این موجود به 78 میلیمتر افزایش می‌یابد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که در جزیره گوادلوپ گونه‌هایی به طول 170 تا 180 میلیمتر وجود دارند که با توجه به رکوردهای جهانی گینس سوسک‌های هرکول از لحاظ طولی، بلندترین گونه‌های سوسک در جهان هستند.

سوسک هرکول

شکل بالغ سوسک هرکول

سوسک هرکول چگونه تا این حد رشد می‌کند؟

لارو سوسک هرکول می‌تواند حدود 150 میلیمتر رشد کرده و 140 گرم وزن داشته باشد. جثه‌ی این سوسک در مراحل اولیه زندگی خود به قدری بزرگ است که به سختی در دستان شما جا می‌شود. زمانیکه این سوسک‌ها به مرحله‌ی شفیره می‌رسند و درون پیله‌‌ی خود رشد می‌کنند، بخشی از حجم بدن خود را از دست می‌دهند و از طرفی دیگر شاخ‌های خود را به‌دست می‌آورند.

این شفیره متعلق به “Hirofumi Kawano” است که عکس آنرا را فیسبوک به اشتراک گذاشته است. او می‌گوید:

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که شفیره‌ها حرکت نمی‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. شفیره بیشتر شبیه به کوتوله های بابانوئله. اون درازه کلاهش اون دوتا لکه ها هم چشماش و اون چیزی زیر چشماش هم دهنش.تموم شد.سلیقه رو حال میکنین؟