چری تیگو 5 نیوفیس

چری تیگو 5 نیوفیس (Chery Tiggo 5)؛ مشخصات، امکانات و قیمت پرفروش ترین شاسی بلند مدیران خودرو

خودروی چینی چری تیگو 5 نیوفیس (Chery Tiggo 5)، پرفروش ترین شاسی بلند مدیران خودرو در ایران است و در این مطلب قصد داریم مشخصات، امکانات و قیمت آن را بررسی کنیم.

خودروی چینی چری تیگو 5 در ماه‌های گذشته توانست به عنوان پرفروش ترین شاسی بلند مدیران خودرو در بازار ایران شناخته شود. نسخه فیس لیفت و به‌روزرسانی شده این خودرو نیز نقش مهمی در میزان فروش آن داشت. جدیدترین مدل تیگو 5 همزمان با عرضه در بازار چین، توسط شرکت مدیران خودرو (نمایندگی چری در ایران) وارد بازار کشورمان شده و به همین بهانه اکنون می‌خواهیم به بررسی مشخصات، امکانات و قیمت این خودرو بپردازیم.

چری تیگو 5 نیوفیس

در نگاه اول، طراحی جدید چراغ‌های جلوی چری تیگو 5 نیوفیس به چشم می‌آید. محل قرارگیری چراغ‌های مه‌شکن نیز تغییر کرده و یک نوار LED روشن در طول روز به بالای آن اضافه شده است. در پشت خودرو نیز طراحی چراغ‌های عقب تغییر کرده و دیفیوزر عقب به صورتی جدا از سپر طراحی شده که می‌تواند کاملا دو خروجی اگزوز را پوشش دهد.

مسئولان شرکت چری و همچنین مدیران خودرو به عنوان نماینده رسمی این شرکت چینی در ایران اعلام کرده‌اند که در مجموع 21 بخش خودروی چری تیگو 5 نیوفیس تغییر داده شده است. از جمله این بخش‌ها می‌توان به بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش و قرارگیری یک نمایشگر 8 اینچی، گرم‌کن صندلی، آینه‌های جمع‌شونده برقی و نشان‌گر فشار باد تایرها اشاره کرد.

چری تیگو 5 نیوفیس

چری تیگو 5 نیوفیس در دو تیپ لاکچری (Luxury) و اکسلنت (Excellent) در بازار عرضه می‌شود که تفاوت آن‌ها در سطح تجهیزات خودرو مانند تعداد ایربگ‌ها و سامانه‌های ESP، ASR و DTC است؛ اما از نظر فنی مانند پیشرانه و گیربکس، هر دو مدل یکسان هستند. نسخه جدید تیگو 5 همانند نسل قبلی خود به یک پیشرانه 4 سیلندر 1971 سی‌سی با قدرت 139 اسب بخار و گشتاور 182 نیوتن متر مجهز شده است.

در مدل قبلی تیگو 5 کمی مشکل شتاب‌گیری مشاهده می‌شد که این امر در نسخه جدید با هماهنگی بهتر گیربکس و پیشرانه، کمی قابل تحمل‌تر شده است. با استفاده از دکمه کنار دسته دنده می‌توان خودرو را در دو حالت اکو و اسپورت تنظیم کرد که تاثیر زیادی در عکس‌العمل موتور نسبت به فشردن پدال گاز می‌گذارد. در حالت اسپورت، موتور تمایل زیادی به دور گرفتن نشان می‌دهد. در مجموع باید گفت که خودروهای جک اس 5 اتومات و هایما اس 7 توربو از شتاب‌گیری بسیار بهتری در مقایسه با چری تیگو 5 بهره می‌برند.

چری تیگو 5 نیوفیس

چری تیگو 5 نیوفیس با موتور تنفس طبیعی خود حساسیتی نسبت به بنزین بی‌کیفیت ندارد. در داخل کابین خودرو نیز صدای کمتری به گوش می‌رسد و صدای موتور تنها در دور موتورهای بالا به داخل کابین وارد می‌شود. از جمله آپشن‌های ارائه شده برای این خودرو می‌توان به صندلی چرمی با گرم‌کن، تنظیم برقی صندلی راننده، سانروف برقی، کروز کنترل، صفحه نمایش 8 اینچی، دوربین دید عقب، سنسور عقب و فرمان چرمی با کنترل‌های روی آن اشاره کرد. فضای بسیار جادار اتاق خودرو که جای پا و فضای بالای سر وسیعی را در اختیار سرنشینان می‌گذارد از نکات قابل توجه تیگو 5 جدید به شمار می‌رود.

چری تیگو 5 نیوفیس

چری تیگو 5 نیوفیس در بازار ایران با خودروهای جک اس 5 اتومات، بی وای دی 6 و هایما اس 7 توربو رقابت خواهد کرد. تیپ لاکچری این شاسی بلند چینی با قیمت 95 میلیون و تیپ اکسلنت آن با قیمت 101 میلیون تومان و همراه با گارانتی 5 ساله یا 150 هزار کیلومتر به فروش می‌رسد.

نقاط ضعفنقاط قوت
موتور ضعیف نسبت به ابعاد بزرگ و وزن سنگین خودروسواری نرم
طراحی عقب خودروفضای کابین بسیار جادار
افت قیمت در بازار دست دومامکانات رفاهی مناسب
قیمت بالا نسبت به رقیبان

مشخصات فنی چری تیگو 5 نیوفیس

موتور4 سیلندر 1971 سی‌سی
قدرت موتور139 اسب بخار
گشتاور182 نیوتن متر
گیربکسCVT
دیفرانسیلجلو
وزن1537 کیلوگرم
شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعتحدود 13 ثانیه
ابعاد (طول/ عرض/ ارتفاع)4.506 متر/ 1.841 متر/ 1.740 متر
فاصله بین دو محور2.61 متر

امکانات و تجهیزات رفاهی

چراغ روشنایی در روز LEDصندلی گرم‌کن سرنشینان جلو
باز و بسته و تنظیم آینه‌های جانبی به صورت برقی همراه با گرم‌کنکمربند ایمنی سه نقطه‌ای برای تمامی سرنشینان
کیسه هوای SRS برای سرنشینان جلوکیسه هوای جانبی SRS برای سرنشینان جلو در تیپ اکسلنت
ترمز دیسکی برای چرخ‌های جلو مجهز به ABS و EBDترمز دیسکی برای چرخ های عقب
سیستم‌های پایداری ESP، ASR، DTC، HHC و EBA در تیپ اکسلنتچراغ‌های ترمز LED
سیستم ضد سرقت ایموبیلایزردوربین دید عقب داینامیک در تیپ اکسلنت و دوربین دید عقب استاتیک در تیپ لاکچری
چراغ هشدار باز ماندن درب‌های جلوسیستم TPMS یا کنترل فشار باد تایرها
سیستم ورود به خودرو و استارت بدون کلیدسیستم تهویه اتوماتیک دوگانه و نمایشگر درجه هوای محیط
سیستم تثبیت سرعت یا کروزکنترلسانروف برقی
سیستم نمایش اطلاعات خودروکنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان
سیستم صوتی و تصویری با صفحه نمایش 8 اینچی لمسی و پورت USB و مجهز به 6 بلندگوی استریوسنسور پارک خودرو در عقب
قابلیت اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوثقابلیت به اشتراک‌گذاری محتویات تلفن همراه و تبلت بر روی صفحه نمایش چندرسانه‌ای خودرو (Mobile Mapping)
صندلی‌های چرمیقفل مرکزی با ریموت
شیشه بالابر برقی برای کلیه درب‌ها با فشار یک دکمهتنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*