حالت کار با یک دست در گلکسی اس 8

آموزش فعال‌سازی «حالت کار با یک دست» در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ

در ادامه روش فعال کردن حالت کار با یک دست در گلکسی اس 8 (Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Galaxy S8) را بررسی می‌کنیم. از آنجایی که این دو گوشی موبایل دارای نمایشگرهای بزرگی هستند، این حالت شدیدا کاربردی است.

به نظر می‌رسد سامسونگ کوله‌باری از قابلیت‌های جدید را به پرچمداران جدید اضافه کرده است. وجود قابلیت‌هایی فراوان در اندروید 7 به صورت پیشفرض و همچنین اعمال تغییرات اساسی در رابط کاربری تاچ ویز را باید مهمترین دلیل این موضوع دانست. به خاطر همین امکانات زیاد، هر چند روز یک بار قابلیتی جدید در گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس پیدا کرده و آن را برای شما تشریح می‌کنیم. در ادامه آموزش‌های پیشین، اکنون به بررسی نحوه فعال‌ کردن حالت کار با یک دست در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس می‌پردازیم.

حالت کار با یک دست در گلکسی اس 8

کار با یک دست در گلکسی اس 8 با حالت مشابه در دیگر دستگاه‌ها کاملا متفاوت است

تمامی کاربران حین کار کردن با گوشی های موبایل دارای نمایشگر 5.5 اینچی و یا مخصوصا بزرگ‌تر، به سختی می‌توانند دستگاه را با یک دست نگه داشته و با همان دست در رابط کاربری گشت و گذار کنند. قضیه در پرچمداران جدید سامسونگ کمی متفاوت است. اگرچه اندازه صفحه نمایش گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس همانند دیگر دستگاه‌ها بر اساس اینچ بیان می‌شود، اما تفاوت این دو محصول در کشیدگی بدنه و لاغر شدن عرض آن‌هاست. به عبارتی دیگر، پرچمداران جدید سری S سامسونگ، در مقایسه با دیگر گوشی های موبایل دارای اندازه یکسان، درازتر هستند. به همین دلیل، کار با یک دست در گلکسی اس 8 و مخصوصا گلکسی اس 8 پلاس سخت می‌شود.

با فعال کردن حالت کار با یک دست در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس کل رابط کاربری در بخش کوچکتری از صفحه نمایش خلاصه شده و کاربر می‌تواند به راحتی با یک دست با گوشی موبایل خود کار کند. برای فعال‌سازی به مسیر Settings > Advanced features رفته و از روشن بودن گزینه One-Handed Mode مطمئن شوید.

حالت کار با یک دست در گلکسی اس 8

اکنون به صفحه هوم رابط کاربری بازگشته و کلید وسطی و یا همان هوم را سه بار پشت سر هم لمس کنید.

حالت کار با یک دست در گلکسی اس 8

اکنون در حال استفاده از حالت کار با یک دست در گلکسی اس 8 و یا گلکسی اس 8 پلاس خود هستید. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، کل رابط کاربری در قالب چهارچوبی کوچک‌تر در سمت چپ صفحه نمایش قرار گرفته است.

حالت کار با یک دست در گلکسی اس 8

البته حالتی که در اسکرین شات بالا به نمایش در آمده مختص افراد چپ دست است. برای انتقال این چهارچوب به سمت راست و استفاده از گوشی موبایل با دست راست می‌توانید از آیکون پیکان‌ مشخص شده در عکس زیر استفاده کنید.

حالت کار با یک دست در گلکسی اس 8

با توجه به اندازه صفحه نمایش گلکسی اس 8 پلاس، کاربران این مدل بدون شک به صورت مرتب به حالت کار با یک دست احتیاج پیدا خواهند کرد. برای فعال‌سازی سریع‌تر این حالت می‌توانید علاوه بر فشرده مداوم کلید هوم، از یک ژست حرکتی استفاده کنید.

حالت کار با یک دست در گلکسی اس 8

مزیت حالت کار با یک دست در گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس نسبت به حالت مشابه در دیگر گوشی های هوشمند، امکان تغییر اندازه چهارچوب است. هر کاربر می‌تواند به دلخواه و بسته به اندازه دست خود، با گرفتن گوشه پنجره اندازه آن را تغییر دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اگه میشه بررسی کنین ببینین چرا سفارشای گلکسی اس 8 تو ایران سر موعد تحویل نمیدن.کوچکترین توجیه و احترامی هم ندارن به مشتریاشون.

  2. والا گلکسی اس 6 من ازون موقع که خریدم حالت کار با یک دست رو هم داشت.