کنفرانس گوگل آی/او 2017

کنفرانس گوگل I/O 2017 : اندروید O، هدست واقعیت مجازی مستقل و هرآنچه از آن انتظار داریم

27 اردیبهشت، کنفرانس گوگل آی/او 2017 (Google I/O 2017) با حضور جمعی از توسعه دهندگان این شرکت برگزار خواهد شد. در این کنفرانس از چه دستاوردهای گوگل رونمایی میشود؟

17 مه (27 اردیبهشت ماه) زمان برگزاری کنفرانس گوگل آی/او 2017 یا کنفرانس توسعه دهندگان گوگل است که این کمپانی آمریکایی طی آن قرار است از تازه‌ترین دستاوردهای خود در صنعت تکنولوژی رونمایی به عمل آورد. بزرگترین بخش این کنفرانس، تمرکز بر روی سیستم عامل اندروید گوگل است. چند ماه پیش بود که یک نسخه نمایشی مخصوص توسعه دهندگان در اختیار این افراد قرار گرفت و قطعا در این مراسم گوگل بیشتر در مورد این آپدیت بزرگ سخن خواهد گفت.

اما اندروید O تنها دستاورد گوگل نیست و تنها یکی از بخش‌هاییست که آن‌ها در موردش سخن خواهند گفت. در زیر به هر آنچه که انتظار می‌رود گوگل طی کنفرانس Google I/O 2017 از آن رونمایی کند اشاره خواهیم کرد. ددر ادامه با ما همراه باشید.

انتظارات از کنفرانس گوگل I/O 2017

اندروید O

اندروید O در کنفرانس گوگل آی/او 2017 به صورت رسمی‌تری معرفی خواهد شد. هرچند نسخه‌ی پیشنمایش این پلتفرم در حال حاضر موجود است، اما ما می‌توانیم نسخه‌ی نهایی آن را از نزدیک ملاقات کنیم که قطعا با تغییراتی همراه خواهد بود. این دقیقا همان اتفاقی است که سال گذشته برای اندروید نوقا افتاد و در کنفران توسعه دهندگان این شرکت درست یک ماه پس از عرضه نسخه آزمایشی آن، نسخه کاملتری معرفی شد. ما حتی تا به امروز نام کامل اندروید O را نیز متوجه نشده‌ایم.

اندروید O

اندروید O

بنابراین انتظار داریم حداقل گوگل نسخه‌ی جدیدتری از این سیستم عامل را در اختیار توسعه دهندگان قرار دهد تا با قابلیت‌های جدیدتری که به آن اضافه خواهد شد آشنا شویم. احتمالا شما هم می‌دانید که اندروید O، انقلابی‌ترین نسخه سیستم عامل اپل است که از تغییرات شگفت انگیزی برخوردار است. در اینجا تغییرات دیداری زیبایی نظیر آیکون‌های دینامیک، منو تنظیمات سریع بازسازی شده، نوتیفیکیشن‌های نونما شده، صدها بهبود سیستمی و افزایش طول عمر باتری و غیره به این سیستم عامل افزوده شده است. می‌توانید از طریق لینک زیر با این قابلیت‌های جدید آشنا شوید.

اندروید ویر

پس از این که گوگل یک سال پیش پلتفرم گجت های پوشیدنی خود را معرفی کرد، سر انجام در ماه فوریه سال 2016 از اندروید ویر 2 (Android Wear 2) همراه با دو ساعت هوشمند ال جی واچ استایل (LG Watch Style) و ال جی واچ اسپورت (LG Watch Sport) رونمایی کرد. این نسخه طی ماه‌های گذشته برای ساعت‌های اندرویدی مختلفی عرضه شده و تا پایان ماه مه ساعت‌هایی نظیر نسل دوم موتو 360 ، هواوی واچ، ایسوس زن واچ 2/3 و غیره نیز آن را دریافت خواهند کرد.

ساعت ال جی واچ استایل

ساعت ال جی واچ استایل

در حالی که هنوز هم بسیاری از ساعت‌های هوشمند بزرگ آپدیت اندروید ویر 2 را دریافت نکرده‌اند، ما انتظار معرفی سومین نسخه از این پلتفرم را در کنفرانس گوگل آی/او 2017 نخواهیم داشت، اما ما انتظار داریم اطلاعات تکمیلی در این ارتباط بشنویم.

واقعیت مجازی و هدست دی دریم VR

واقعیت مجازی یکی از جذاب‌ترین تکنولوژی‌هاییست که این روزها هر کسی دوست دارد آن را بی‌آزماید. اواخر سال گذشته ما شاهد به ارمغان آمدن هدست دی دریم VR و پلتفرم واقعیت مجازی دی دریم بودیم، اما شایعات ادعا می‌کنند که گوگل در حال کار بر روی یک هدست واقعیت مجازی مستقل است که حتی قدرت آن در حد و اندازه‌ هدست‌های قدرتمندی نظیر Oculus Rift و HTC Vive است.

هدست دی دریم VR

هدست دی دریم VR

هرچند هنوز هیچ صحبتی در مورد این هدست مستقل نشده است، اما طرفداران دنیای واقعیت مجازی به شدت در انتظار چنین قضیه‌ای هستند.

گوگل هوم

هیچ شایعه‌ای در اتباط با نسل جدید اسپیکرهای Google Home شنیده نمی‌شود.

اسپیکر گوگل هوم

اسپیکر گوگل هوم

ما معتقدیم، اگر گوگل قصد داشته باشد تغییری را در این اسپیکر به وجود آورد، کنفرانس گوگل آی/او 2017 بهترین مکان برای رونمایی از آن خواهد بود.

دستیار گوگل در همه جا

همراه با SDK دستیار گوگل، هم اکنون آن در دسترس همه قرار گرفته است و ما نباید تعجب کنیم که تا پایان سال 2017 میلادی بتوانیم Google Assistant را در هر وسیله‌ای ملاقات کنیم. همگرایی هوش مصنوعی در همین حوالیست. حالا دیگر هر توسعه دهنده‌ای قادر است یک دستیار هوشمند را به دیوایس خود (از درب گاراژ گرفته تا میکسرهای مختص پخت و پز) اضافه کند. آن‌ها بیش از هر زمان دیگر مشغول گذراندن وقت خود به پای این قضیه هستند.

دستیار گوگل

دستیار گوگل

در هر صورت ما توقع زیادی از گوگل داریم و امیدواریم همگام با گسترش استفاده از دستیار این کمپانی، قابلیت‌های آن نیز بهبود پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*