نرم افزار گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال تا سال 2019 آپدیت خواهد شد

نرم افزار گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال تا سال 2019 آپدیت خواهد شد

گویا قرار است نرم افزار گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال نیز همانند نکسوس های گوگل تا 2 سال پس از عرضه، آپدیت های نسخه‌های اصلی اندروید و تا 3 سال بسته‌های امنیتی این سیستم عامل را دریافت کنند.

یکی از مهمترین معیارهای خرید یک گوشی موبایل، پشتیبانی نرم افزاری آن از سوی شرکت سازنده است. گوگل نیز به تازگی حداکثر زمان پشتیبانی از نرم افزار گوگل پیکسل (Google Pixel) و پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL) را اعلام کرده است.

گوگل ساعاتی پیش صفحه پشتیبانی نرم افزاری خود را به‌روز کرده و در آن، از حداکثر زمان عرضه آپدیت نرم افزار گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال سخن گفته است. بر این اساس، صاحبان این محصولات پرچمدار خیالشان تا حدودی از دریافت جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید و نیز، بسته‌های امنیتی و ماهیانه آن راحت خواهد بود.

نرم افزار گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال تا سال 2019 آپدیت خواهد شد

گوگل آپدیت نرم افزار گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال را پس از اکتبر 2019 تصمین نخواهد کرد

همانطور که در تصویر بالا نیز می‌بینید، سیستم عامل و نرم افزار گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال تا اکتبر سال 2018 (اوایل آبان 97) به‌روز خواهد شد و پس از آن، خبری از عرضه آپدیت اصلی اندروید برای این محصولات نخواهد بود. در این تاریخ، تقریبا دو سال از عرضه پرچمداران سال 2016 گوگل گذشته است. از سوی دیگر، کمپانی سازنده ضمانتی برای عرضه بسته‌های امنیتی برای گوگل پیکسل و پیکسل XL پس از ماه اکتبر 2019 (تا اوایل آبان 98) نیز نخواهد داشت و بدین ترتیب، پس از گذشت سه سال از عرضه این اسمارت فون ها، به پشتیبانی از نرم افزار آنها پایان خواهد داد.

البته این مساله خیلی هم دور از انتظار نبود؛ پیش از این نیز شاهد پشتیبانی 2 و 3 ساله از عرضه آپدیت سیستم عامل و  پچ‌های امنیتی اندروید در محصولاتی مانند نکسوس های گوگل بودیم و ادامه این روند برای گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال نیز طبیعی خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*